Tjejmiddag i slutet av veckan

Bara sådär ändå blev det en enkel tjejmiddag hemma hos mig.
Lite grönsaker i balsamvinäger, stark kycklinggryta och öl.


Vi skriver cv och personligt brev.
Inte åt mig utan åt ena vännen.
Bollar ideér och snackar personlig utveckling.
Det är inte lätt idag att vara arbetslös, det är då ett som är säkert!

Så fnissar vi åt alla stolar förstås.
För dom fick nästan klättra sig fram i hallen.
Men idag är det som det ska och man kan röra sig igen tack och lov!

Och nu är det Fredag igen och jag väntar på ett samtal från 
en vän om att minst sju valpar ska ha fötts. Och jag ska dit
i helgen och fota. Känns som att vi väntat hela vintern på det här!

Fin helg hörrni/Kram Hannis

Ps. Anna.S, önskar dig en riktig vårhelg!Kram
Och till er andra som lämnat spår men inte bloggar själva,
ett stort tack för era kommentarer!

12 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du ! :)

Kan känna igen det där så väl :)
Trots att vi nu har en Stooor Hall så kan man ändå ibland behöva hoppa över saker och möbler ;)
Sist var det ett halv ful skrivbord men jag tror att den blir fin bara jag får gjort den i ordning :)
.Visst är det härligt med mysiga och spontana middagar.
Vi hade ett sådant förra söndag. Vips blev vi fyra familjer och 15 personer :)

Ha nu nu det en riktigt God fredag och helg !

En varm kram från Mig

Anna Svensson sa...

Oh, valpar! Bland det ljuvligaste som finns. Vad är det för ras?

Önskar dig en härlig fredag!

Nina Hedberg sa...

Mysigt med tjejkväll! Det behöver man ibland och bara få prata av sig. Önskar dig en trevlig helg. Kram

LissenTo sa...

Vad härligt med sådan vänskap, när man bollar ideer och hjälper varandra. Att vara arbetslös, är tufft i dagens samhälle. Prestera, vara bäst, ligga i framkant och allt vad det heter.

Kram fina du och vad kul med valpfotografering.

Min födelsedag blev bra ändå :-)

// Lissen

Sirpa sa...

Hej! Låter skönt med tjejkväll och att hjälpa varandra och ser gott ut!
Nyfiken att se nyfödda valpar! de brukar vara så söta!
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket fint gammeldags porslin! Vi hade liknande när jag var liten. Fina bilder som vanligt!
Kul med valpfotografering! Kommer vi att få se?

Trevlig helg!
Kram Agneta

Johanna sa...

Vad härligt med en spontan tjejkväll, mer spontanitet i livet tack!!!

Tack fina du för dina stödjande rd ang min viktkamp, det värmer:)

Ha en finfin fredag,

Kram Johanna

Mina drömmars hus sa...

Visst är det mysigt med tjejkväll. Vi hade också en i veckan. Hur mysigt som helst.
Ser fram emot valpbilder!
Önskar dig en härlig kväll
kram
AC

Åse sa...

Mysigt med tjejkväll, och valpar så spännande. Kram

Elna sa...

Det är alltid mysigt med tjejkväll. Du får ha en skön helg.

Kramen

VisaLiza sa...

Låter som en riktigt härlig inledning på helgen. Tack för din varma omtanke i en svår stund! Önskar dig en riktigt bra helg. Liza

Team Åsgård sa...

Vilka läckra stolar! Tror jag det att dom fick flytta in:))
Trevlig helg! / Cicki