Starta dagen

När jag går ut på morgonpromenaden då sover hon fortfarande, systern.
Det fixar hunden när vi kommer in, med ett skutt upp i sängen!
Sen startar vi långsamt med frukost.
( alla i min omgivning är vana vid att kameran alltid är med, så även vid frukost...)





Det är så här jag borde starta alla dagar.
Med frukost i lugn och ro men där har jag inte bättrat mig.
På vardagarna blir det kaffe och sen frukost i form av knäckebrödmacka
på jobbet. Så jag njuter på helgerna istället. Så mycket jag bara kan!

Nu är det dags att sova lite lunch, hehe.
För att orka med tjejmiddag ikväll.
Börjar undra om det är ett ålderstecken eller ren bekvämlighet?

Hoppas att ni har en bra lördag/Kram Hannis

12 kommentarer:

Anna S sa...

Härligt med systern på besök och långfrukost! Jag har mer trött med åren. Är inte 40 än men behöver vila en hel del ändå. ;) Det är bra när man känner sina gränser iallafall. Och att man kan tillåta sej själv att vila fastän det är mitt på dagen.

Hoppas att din helg blir fortsatt fin! Kram

Hajan sa...

Det är ett klart tecken på bekvämlighet, inte sjutton
kan det vara ålders-tecken, nej det
är nyttigt att ta der lugnt, stressa
får du göra de andra dagarna.
Trevligt med kameran med vid bordet. Hoppas tjejkvällen bliver bras, önskar Hajan

svart vitt och rött sa...

Åh, vad jag gillar dina fotografier!!! Jag är glad att kameran är din följeslagare! Ha det riktigt kul med tjejerna!

Bara Sara sa...

Va härlig Bild på din syster i förra inlägget och jag håller med dig - det är himla skönt att ta en powernap mitt på dagen! Ha en mysig tjejkväll! Kram Sara

Monkan sa...

Vilken härlig frukost, tror jag måste lyxa till min frukost lite imorron. Jag brukar inte äta bröd till frukost men blir väldigt sugen när jag ser din läckra brödbild.

Min familj är också i allra högsta grad vana vid att min kamera alltid är med, fattas bara annat när jag väcktes med en blixt i ansiktet när jag fick min första kamera i födelsedagspresent när jag fyllde 13 :)

OddStyle.dk sa...

Sikke da en skøn dag og en fin frokost :-) Altid en god idé at have kamera med, det er jeg også blevet god til... Rigtig dejlig lørdag aften - kram herfra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka ljuvliga frukostbilder! Vilken stämning, vilket ljus, verkligen rofyllda bilder. Tänk att börja varje dag sååå...
Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Mina drömmars hus sa...

Men å vad fint du fångar, till och med en frukost. Ser så mysigt ut.
Ha en riktigt go lördagskväll också.
Kram
AC

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Trevlig kväll då!
Kram!

tre nyanser av vitt sa...

Du tar så fina bilder! Härligt att ha så många systrar.
Ha en skön kväll
Kram Marie

Sirpa sa...

Hej! Vilka härliga bilder, känner lugnet! Hoppas du hade trevligt på middagen! Hihii...jag tror att det är ren bekvämlighet:)
Önskar dig en fortsatt skön helg!
Kram Sirpa♥

LissenTo sa...

En sådan morgon skön stämning i dina bilder och hoppas ni får/fick en underbar middag, med många skratt och fina samtal.

Väldigt skönt med en powernap :-)

Kram
Lissen