Sluta sura!

Jag vaknar och är tjurig...
Ni vet när man tittar sig omkring och bara ser fel.
Gardinerna är fula, för långa. Blommorna är tröga, himlen är för grå,
dammigt, stökigt och lampan som var snygg igår ser ut som en pajas.

Jag känner mig själv och när jag tjurat en stund så tar jag tag i det.
Men det behövdes en promenad innan, en promenad där jag fick lust att 
stoppa precis alla människor på cykel/gångbanan och vråla högt: 
Okej, om du cyklar på den här sidan och jag och min hund går 
på den här sidan så ska du se att vi får till det här djävligt bra!!
Så kan man ju inte hålla på faktiskt...

Så jag fikar istället.
I lugn och ro, med gamla tidningar för att hitta inspiration.



Och då känns det genast bättre och jag slutar att tjura.
Och är snäll mot mig själv istället.

Tror att man behöver dom där stunderna eller dagarna ibland.
Där man tillåter sig själv att vara operfekt...
Där man tillåter sig själv att vara mänsklig och brista lite.
Sån är jag idag.

Mitt i veckan, härligt!
Kram Hannis

Ps. Åsa, min Åsa. Jag är glad att du kikar in här ibland.
Tänker ofta på dig!Kram


26 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! :)
Nu ska jag sova efter nattens arbete men innan det så tänkte säga att så kloka ord du skriver och så bra att göra precis det du gör !
ingeng är ju perfekt och alla vi har nog såna dagar ...

En varm kram till dig

~ Eva ~ sa...

Visst är det så. Och jag sitter här och fnissar igenkännande ;*)

Kram,Eva

Johanna Stålros sa...

hihihi ja du i dagsljus får allt en annan ton;) En del får man acceptera eller som du ta tagidet;) Men blommorna som är tröga får du allt ge lite extra kärlek det kan de väl ändå inte rå för;) hihi Kramar

VisaLiza sa...

Klokt att du är snäll mot dig själv, det behöver man vara. Sen ibland behöver man också få tjura, få vara irriterad och tycka att allt är fel. Hur skall man annars kunna uppskatta de bra dagarna om man inte har något att jämföra med. Önskar dig en härlig dag! Liza

Mina drömmars hus sa...

Nyttigt att vara lite sur ibland. Sen är det så skönt att ta tag i sig själv och skärpa sig. NÖJD DÅ!
Underbara bilder, bara dom kan göra vem som helst på gott humör.
Ha re
kram
AC

Nillis sa...

Hm, visst är det jobbigt att vakna på fel sida. Men ser ut som att du fick det mysigt ändå, hihi. kramis

LyckligaPraliner sa...

Haha ja så är livet men roligt att läsa när du skriver det så :) Såna dagar har jag lite då och då. Men tur det lättar efter en stund. Annars blir det en aning jobbigt :))

Kram Ann-Louise

Kia sa...

Du har aldrig funderat på att ha en boxningsäck där hemma och slå lite på. Skönt att få ur sig lite ibland! :)

Ha en toppen dag!
kram Kia

Anna Svensson sa...

Jag tror alla vi människor känner så emellanåt. Jag är ganska bra på att ta mig stunder för att tanka på mer positiv energi.

Ha en bra dag!

Sirpa sa...

Hej Hannis!
Ja, såna där dagar är absolut tillåtna!:) Som du säger så tror jag också att vi behöver det ibland att kunna mår bra igen!
Jag har mått ganska så många dagar bra nu så jag väntar bara när jag vaknar tjurig!
Har en fin onsdag!
Kram Sirpa♥

Anonym sa...

Hej och Tack!
Jag har precis "hittat" din blogg, och jag skrattar högt så tårarna rinner,Känner så väl igen mig.
Keep up the good work!

Mvh Pernilla Thörnros

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
e väl lite samma som "man måste ha tråkigt ibland för att veta hur det är att ha kul" Samma med vara sur och arg ibland... och ja det är nog just sånt som gör oss till människor!!

I morgon drar vi till Åre!! Sen blir det vår och sommarrace för hela slanten...
kram Monica

Home2tiny sa...

...Fnissar gott åt dina igenkännande ord förutom att jag vrålar i bilen åt alla som inte kör rätt enl mig...kramisar Tina

Le petit jardin sa...

Precis så är det..alla dagar är ju inte spikraka och helt perfekta...och en fika,det kan vara dunderkuren

kram kajsa

Åse sa...

ler och känner igen mig. Kram till dig

Mamma C sa...

Ja, ibland kan hornen sticka ut i pannan redan när man vaknar. Fast en promenad eller få vara lite själv hjälper på mig.
Kram Mamma C

monica swensson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
monica swensson sa...

Tack för att jag får ta del av dina vackra bilder och kloka ord!
Bra att du är snäll mot dig själv - vi behöver vara mer förlåtande mot oss själva. Speciellt dåliga dagar!
Kram Monica

tre nyanser av vitt sa...

Mitt i prick igen, du sätter ord på saker som jag trodde bara jag kände :)oc vilka ord sen, underbart!
Kramar /Marie

Fröken Grön sa...

Ja nog måste man få unna sig själv att vara lite "Lilla My" ibland! (Kanske ett speciellt drag för brudar från Uppsala av årgång 1971, hihi!)
Men sen är det ju så sant som du säger att man får rycka upp sig själv och inse att man inte kommer så långt med negativt tänkande. After all, tomorrow is another day.
Kram på dig!
/Anna-Karin

tinajo sa...

Visst är det lustigt hur man faktiskt kan vakna på dåligt humör - tur det inte händer så ofta! :-D

Vita små hjärtan sa...

Sånt är livet vännen!!!!
KramAgnetha

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaaa..det är nog så..jag tycker bara att det är så tröttsamt..det är liksom inget kul att vara sur. Men om man tillåter sig själv att vara det så tror jag att det går över fortare..försöker man streta emot är det hopplöst . Det är då en löprunda sitter som en smäck !

Stor varm kram till dej !

LissenTo sa...

Hehe tycker att det är skönt att du tjurar (känner liksom igen mej) Livet är inte alltid rosenrött, men efter promenad eller så kan man se ett litet skimmer.

Du är bra härlig du!


Kram Lissen

svart vitt och rött sa...

Hihi vissa dagar är det allt så, känns rätt gott när det vänder :-) Härliga bilder som kan pigga upp vem som helst ju!

Maria sa...

Fika är bra, det hjälper mot ALLT! (utom fetma ;) )