Pizzahak

Jag har massor, massor av saker jag skulle behöva göra.
Men istället för att göra dom så möttes jag och en vän upp på pizzahaket 
som blivit ett favoritställe. Mysig miljö, snygg inredning och goda pizzor.




Så blev det Tisdag och "att göra" listan ligger så fint kvar på bordet.
Där får den ligga kvar idag med tror jag.

Tidigt i morse blev en unge som jag burit runt på, bytt blöjor på, bråkat med och
 pussat på mamma. Det betyder alltså att hon är ingen unge längre, förutom i mina
ögon. Nu är hon mamma till en liten pojke. Jag startade alltså min dag med att bli
tårögd och mjuk i hjärtat. Hon är stor nu och har blivit mamma. Jisses alltså!
Och min vän har blivit mormor.
Livet är bra fint!

Kram Hannis


20 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vilket ställe !
Helt olik från dom Standart Pizzeriorna ;)Förstår att det är ett ställe du besökte hellre.

Vi köppte också hem.Pizza igår.

Tänk....min syster blev också mormor...så otroligt och lite svårt att förstå att dom växer

Ha en god dag ! kram från mig

Villa Björkenäs Backen sa...

Vart ligger denna ? :)

Huset nummer tio sa...

Men oj det kallar jag pizza hak inte alls likt de pizza haken jag brukade hänga på;) Låter som en härlig kväll och skönt att låta listan ligga ibland är det att låta den ligga;)

Stort stort grattis till din vän och din guddotter och dig så klart, alltid roligt när ett nytt litet knyte kommer till världen.

Massa kramar på dig
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till vännen som blivit mamma, man fattar inte hur fort dom blir vuxna. Och det var en läckert inredd pizzeri, vår här i byn bleknar!!
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Det var ett "skapligt" pizzahak Hannis :O)
Ja tänk vad fort tiden går. Den 3/5 fyller min älskade Fred 13 år. Inte klokt egentligen vad snabbt tiden flyger. Vi mste leva mer i nuet.
Sköt om dig
Kram

Kia sa...

Listan och sakerna lär väl inte försvinna!? :)
Vilken bra start på dagen. Grattis till henne.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Maria sa...

Ja, jag fattar inte att jag inte är 30 längre, det kändes ok ändå. Nu är jag snart 34, nä, usch, det tror jag inte på! Man blev väl 30 och sedan inte mer???

Underbart hak, tror du vinner i långa loppet att ta en middag med än vän än att checka av måsten :

KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tjusig pizzeria!

Ja, tiden går fort, och man märker det först och främst på barnen. Eller de som var barn, till alldeles nyligen :)

Den där dammvippan du köpt är jättefin! Jag har en liknande just i strutsfjäder, och den dammar jag med, och den fungerar "skitbra".
Bara att öppna balkongdörren och vifta bort dammet från vippan. För den tar åt sig allt damm...
Och sen känns det lite mer exklusivt att gå med en dammvippa istället för en trasa eller liknande.
damma damma damm dobidoo dam dam

Kram
Marie

Anna S sa...

Hej Hannis! Ser ut som ett riktigt mysigt pizzahak ni har. Så fin inredning och tillochmed snygg meny.

Så kul för dej att någon du känner blivit mamma. Kan förstå vad du menar med att åren går många gånger, plötsligt är alla stora innan man vet ordet av.

Kram till dej, hoppas du har det fint och mjukt.

VisaLiza sa...

Så önskar jag att den enda pizzerian här hemma kunde se ut, då skulle jag hänga där jämt! Tycker att du gör helt rätt som skippar alla måsten. Visst är det märkligt när de små blir stora. Mitt lilla barnbarn fyller två imorgon och jag förstår inte riktigt hur varken hon eller hennes mamma kunnat bli så stora. Liza

Good Enough sa...

Underbart! Vardagsmys är det bästa som finns för själen. Stället du valde är en av våra favoriter också ;-) Och Grattis till bebisen, tiden känns väldigt abstrakt ibland.
Kram

tinajo sa...

Snajsigt pizzahak! :-)

Vad roligt med din väns barnbarn, det måste kännas speciellt!

åse sa...

Vilket mysigt ställe, härligt med baby få mysa och snusa på, ljuvligt. Kram

Flower of Fame sa...

Grattis! Alltid mysigt med en liten baby. Även om det inte är ens egen. Ser ut som en mysig pizzeria.
Ha det fint! Kram Pernilla

Edith och jag sa...

Vilket mysigt ställe det ser ut att vara! Och jag säger som Pernilla, mysigt med en baby även om det inte är ens egen.
Kram Maria

Mamma C sa...

Vilket supermysigt ställe, då kan man gott hoppa att göra listan för en stund.
Kram Mamma C

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan:)
häftigt att vi känner varsina som fått barn idag på morgonen:)
den där vasen jag fick som avskedsgåva.. väldigt fin färg,, väldigt dyr..väldigt stor..lite svårt att plantera i dom och skulle nog inte köpa en sådan själv, har ju hund katt barn som är överallt och river ner oxå hihi
Idag har jag inte fått något gjort, förutom städat då men när de små var hos dagmamma idag så tog jag inte mig för någonting och blåste och regnade gjorde de ju med:( jo men jag satt ju och kollade i kataloger och vad jag ska köpa hem när jag starta mitt egna:) det är kul!
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

My everyday life sa...

Ibland behöver man bara lägga vissa måsten åt sidan och njuta. De försvinner ju ingenstans ;) Mysigt att träffa en vän och sitta och äta och prata. Kram kram

Sirpa sa...

Grattis, liten bebis, härligt!
Fint pizzeria!
Att göra- lista....ja, sån finns...men vart nu:)
Har det bra!
Kram Sirpa♥

Mamma med ambitioner sa...

Hej vännen!
Vilket ställe. Jag tycker att du gjorde rätt som skippade listan och laddade batterierna i stället. Spännande projekt med stolarna, vad ska de ha för dyna. Kul att blanda svart och vitt. Min son undrar ibland om jag bara kan vit färg.....
Ha en go dag.
Ps jag har mailat dig.
Kram Kristina