Packar upp gamla saker

Jag har haft saker i förvaring sen flytten för snart ett år sen.
Eftersom att jag ska stanna i den här lägenheten så har jag tagit hem en
del av kartongerna. Och gått igenom dom. När man som jag flyttar för
att det ska bli en stor renovering och man inte vet om man får stanna på
 nya stället eller om det ska bli en till flytt så får man gilla läget, placera ut
så mycket kartonger som möjligt hos folk som har plats. Men nu så...
Och då hittar jag dom här! Gamla kameror.Dom får också stanna förstås.
(för er som inte var med då så bor jag på ett ställe där man renoverar alla lägenheter, 
dom har inte gjort något här sen 60-talet, man river nu allt innanför väggarna  )

Idag blir det företagsmässa hela dagen.
När jag kommer hem ikväll ska jag sätta mig med en stor mugg kaffe,
lugn musik på datorn och skutta runt bland er. Och insupa lite inspiration 
som inte har med betongbilar, anläggningsbilar, jord och grus att göra. 
Ett helt säkert vårtecken är när jag börjar springa runt i cirklar med 
telefonen klistrad mot örat vrålandes: Jord, vi behöver ha hem mera jord! 
Så börjar det bli nu, så lite vår är det allt på gång!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, fina du, hoppas att du har mjuka dagar framför dig. Kram

13 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon

Så fina Bilder.
Och du det låter ju ingeng fel....mysigt med såna kvällar.
Här ska det också tas lungt.

Ha nu En Riktigt God helg ! :)

En varm kra. från mig

Anna S sa...

Tack Hannis! :)

Kamerorna är riktigt fina att ha framme som dekoration! Jag har en lastgammal Canon kamera någonstans i min garderob. Kanske dags att röja och rensa där nu, inom kort. Inför våren om inte annat.

Hoppas du får en fin fredag!
Kram till dej och tack igen för att du bloggar.

MammaElva sa...

Åh, vilka häftiga kameror!! Vart hittar du alla fina saker?

Jag hoppas att du får en riktigt fin dag på mässan och en extra mysig kväll! Kram Elin

Tina sa...

Det kan ju bli rena julafton när man plockar upp saker i kartonger! Häftiga kameror, snygga att ha framme också!

kramen på sig damen

Hajan sa...

Så skönt att Du vet att det är
färdig-flyttat. För det är jobbigt att leva med kartong. Vi har sagt mins barn och jag, att vi skall kolla vad jag har i fem eller sex kartonger på vinden. >jag har bott i 3 år här nu första juni. Konstigt så saknar jag inget heller, visst är det konstigt.
Trevlig helg önskar
Hajan

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det var riktigt vackra kameror !! Så fint att bara låta stå framme..har du mer spännande i kartongerna ?
Mera jord..håller med !

Kram till dej och en riktigt fin helg

Huset nummer tio sa...

Vilka vackra kameror. Helt fantastiska. Önskar dig en ljuvlig helg.
Kram

åse sa...

Vilka häftiga bilder på super fina kameror, ha en härlig fredagskväll. Kram

Fröken Grön sa...

Åh, de är ju för härliga de där gamla kamerorna!
Vi har också en sådan där dragspelsvariant här hemma, som jag tror är hur gammal som helst.

Tusen tack för fin hälsning i samband med vår vigsel. Det känns bra att vara Fru Grön!

Helgkram till dig!
/Anna-Karin

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

fina kameror du har.
Vi flyttade för fyra år sedan snart och har fortfarande inte plockat upp allt:) alltså kan det ju inte vara något som jag behöver så egentligen skulle man ju slänga det istället!
Härligt, kan se dig framför mig skutta runt där hemma:)
Ha en skönt kväll nu.
Kram Jennie

svart vitt och rött sa...

Åh, vad jag gillar gamla kameror!! Vill ha ett helt gäng här hemma! :-) Ha det riktigt gott!

Mamma C sa...

Lite kul att få plocka upp sina fina grejer som man lagt undan i kartonger.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Förstår att de får vara kvar, så fina! Det är lätt hänt det där när man flyttar att saker aldrig packas upp. När vi flyttade för fem år sedan ställde vi massor av saker i våra krypvindar. Genom åren har vi fyllt på och nu när krypvindarna skall rivas har jag lite panik över mängden saker som förvarats där. Jag borde tuffa till mig lite som du och skicka vidare! Liza