När solen tar sig in

Solen sken så fint igår.
Och i köket blir det som ljusterapi.
Att det sen inte höll i sig så länge är smällar man får ta i April.


Nackdelen är att saker man inte vill se visar sig.
Skitiga fönster, damm och fläckar.
Det får vara ett tag till tänker jag och blundar.

Vart den här helgen tog vägen fattar inte jag!
Det sa bara pang så blev det måndag.
Ingen valpfotografering blev det heller då tiken var lite orolig.
Då ska man inte stressa henne med en kamera runt valparna.
Så det blir till helgen istället.

Ny vecka, nya utmaningar.
Hoppas att ni får en skön vecka/Kram Hannis

15 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Efter en grå morgon tittade solen fram runt lunch igår, det var härligt. På något konstigt sätt letar solen sig in i skrymslen och vrår som inte varit solbelysta på länge...frusna hjärtan och dammiga bokhyllor...

Kram,
Regina

Anci sa...

Redan en måndag morgon är du igång och förskönar världen :) Tack !

En fråga: Var har du hittat den vackra tavlan du har i fönstret ? Tips ??

Kram
Anci

Anna S sa...

Ditt fönster med gips- och lerfiguren är så fint!

Önskar dej en fin måndag!
Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Säg dert du....vart tog den vägen eller hur ?
Tänk så fort just helgerna springer förbi....

visst var det härligt med ljuset som kom igår.
Men skitiga fönstrena med ;)
Jag måste börja putsa dom insåg jag....


Ha nu en god dag ! Vilken fin bild ! Kram från mig

Villa Björkenäs Backen sa...

Bilder :)
skulle jag ju skriva

Good Enough sa...

Bra inställning - focus på det bra och inte lägga energi på det mindre bra.
Önskar dig en underbar måndag.
/Monica

Sirpa sa...

Hej Hannis! Mycket fina bilder! Solen visade sig lite igår men inte så mycket att jag skulle ha märkt all damm....som tur:)
Idag är det varmt, redan över +9 grader men ingen sol:(
Jag tycker också att helgen bara flög i väg!
Önskar dig en skön början på veckan!
Kram Sirpa♥

Elna sa...

Vackra bilder och visst är solen avslöjande men vad tusan gör det *ler*. Du får ha en fin dag.

Kramen

Nillis sa...

Härliga inlägg med solsken, doftljus och tjejmiddag. Låter som en mysig helg, kramis

Tina sa...

Det var så gott när solen visade sig i helgen, de stunderna är guld värda.
Idag öser det ner och blåser hårt...

kraam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Idag är det regn här, men igår var det riktigt härligt... Äntligen lite vår.
Maken tog sig an våra fönster förra helgen, och det är jag så glad för, för de såg hemska ut efter den här långa vintern.
Kram
Marie

Mina drömmars hus sa...

Japp, ny vecka nya utmaningar. Solen är helt underbar, men som du säger, fy fabian vad kletigt och dammigt det är. Men det är väl bara att blunda eller ta tag i skiten.
Ha en riktigt fin start på veckan
kram
AC

Home2tiny sa...

Alltså jag tar gärna skitiga fönster bara solen kommer nuuuu. Ja den här helgen försvann fortare än en avlöning, men nu är måndagen gjord så då är det snart fredag igen....kramisar Tina

tinajo sa...

Jag snöt ju bort hela helgen så den gick verkligen fort! :-)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

härliga bilder du bjuder på, ser då minsann inget damm där inte:) här ska du se mina skitiga fönster, jag ser knappt ut längre hihi.
Förstår om tiken är lite orolig, tänk å ha så många små bebisar omkring sig, tyckte det räckte med en åt gången.:0
Ha en härlig tisdag.
Kramar Jennie