Måla stolar

Två av stolarna som släpades hem målas just nu om.
Dom andra ska få vara som dom är, trots att jag tror att dom skulle vara
snygga helt svarta. Runt det vita köksbordet, mot den svarta fondväggen.
Men som sagt, två får bli vita.


Och när jag väntar på att färgen ska torka så rensar jag.
För på söndag är det dags för årets första loppis!
Alltså att stå där och sälja, inte köpa förstås.

Kram Hannis 
(som funderar på att börja paddla kanot till jobbet efter allt regn)

Ps. Anna.S, jag samlar också på tappade fjädrar.
Gör en lampa vet ja, dom är så fina!
Kram till dig


20 kommentarer:

Tina sa...

Glöm isf inte flytväste, hehe!
Snygga stolar, hur har du tänkt att göra med sitsen?

kramkram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ursnygga stolar..kör du färg rakt av på sitsen oxå ?
Du det var inget dåligt pizzahak du visade i förra inlägget..pizzorna smakar bergis godare i sån
fin miljö !

kraaam

VisaLiza sa...

Om du tar kanot så tar jag helikopter! Grusvägar om våren är inte så kul det heller. Man får köra med andan i halsen och hoppas på att inte köra fast! Skall bli intressant att se stolarna när du är färdig! Liza

Mina drömmars hus sa...

Blir riktigt snyggt!!! Alltid lika svårt, måla eller inte måla, det är frågan.
Men det blir bra att spara några och måla några. Varför inte måla två svarta.....
Ha det gott
Kram
AC

Tina sa...

Anade det, kommer att bli skitbra!!

kram igen

Sirpa sa...

Hej! De stolarna är riktigt fina! Spännande att se sen hur slutresultatet blir!
Paddla???:)
Har en fin dag!
Kram Sirpa♥

Huset nummer tio sa...

Så vackra stolarna blir, fast jag hade inte förväntat mig något annat;) Ja ni har visst fått lite regn där uppe, hoppas det inte ställer till det för mycket.

Så roligt med årets första loppis (att sälja) Här är det barfyndmarknad igen till helgen så här rensas febrilt bland barnens saker. Men jag ska inte bara sälja utan hoppas kunna köpa en hel del med;)

Önskar dig en fantastisk dag
Kram
Annie

Kia sa...

Men nu skiner solen!! Men paddla är kul och bra träning. :)

Kram Kia

Rosenhäxan sa...

Hej Hannis . De där stolar kommer bli superfina. Vita är finast.
Så kul med återvinning. Gammalt blir som nytt.
Kom hem med ett runt litet bord idag , fick höra talas om
en nyöppnad loppis, så då var jag ju tvungen att slänga spaden o åka.
Så nu ska jag ut igen till torpet. Har så många idéer om hur
jag vill göra där ute.
Ha d bäst
Kramen GIttan

Le petit jardin sa...

Stolarna är så snygga och med vit färg blir de nog inte fel i ditt kök...

Lycka till på söndag, jag ska försöka mig på samma sak och bli av med lite, så det kan komma nytt in

Kram kajsa

Anna Svensson sa...

Blir fina!

Oj har ni så mycket regn hos dig. Här är grått men inget regn i dag.

Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Kommer bli superfint det där! Verkligen fina stolar du hittade:) Jag skulle nog behöva gå på ett tiotal loppisar framöver och sälja en massa som är skräp för mig, massor av barnkläder och leksaker och all möjlig skräp hihi.
VI brukar ha en i stan framåt augusti och då är det i hela stan på storgatan som stängs av, då ska jag ha ett bord i år har jag bestämt! Rensa bort lite. så jag kan köpa lite nytt hihi.
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Hm, svårigheten med att stå och sälja på loppis är ju att man alltid kommer hem med en massa "fynd" man gjort hihi..
Finfina stolar!
Kram!

tinajo sa...

Blir nog riktigt snyggt! :-) Ja hu, det är så kallt och regnigt - snart vill jag ha sooool! :-)

Nyanser av vitt sa...

Snygga Hannis
Kram

Mamma C sa...

Blir ju kanonsnygga.
Kram Mamma C

LissenTo sa...

Åh vilka fina stolar, karaktär över dom. Kommer att bli superfint.

Vet du, jag målade mer eller mindre i ett halvår, när jag flyttade till den här lägenheten. Olika möbler som jag köpte på loppis och Blocket.

Kram goa du!

Fröken Grön sa...

Makalöst vilket öga du har för att se potentialen i gamla saker!
Det där blir überläckert, my friend!
Må så gott!
/Anna-Karin

svart vitt och rött sa...

Det där kommer att bli skitsnyggt! I know it!

Anna S sa...

Stolarna blir jättefina vita också!
Jag hade också valt att behålla några som de är och måla andra vita.

Kanot, det är fridfullt och tyst! (Om man inte har lurar med musik) Har inte paddlat det på år och dar själv.
Men att paddla i regnet, efter jobbet låter som en bra idé.Kontemplativt om något.

Ja, får leta upp de där gamla glasburkarna som jag stoppade fjolårets fågelfjäderfångst i. Dags att rensa förrådet med andra ord och göra en lampa. :)

Kramar, hoppas att du har det mjukt och så lugnt som känns bra och lagom.