Lyktor kan man kalla det...

Det händer något när man går på loppis, i alla fall ibland.
Man kommer hem med saker som jag aldrig skulle ha köpt någon annan gång.
Som dom här, som min vän hade i en av sina kartonger.
Jag skulle bara ha dom!

Men sen när 17 har jag haft så här mycket färg hemma?
Under min indiska period så klart men nu!
Så det är väl lika bra att göra om dom tänker jag.
Annars hamnar dom i en garderob någonstans.
Det gick bra att sälja i vilket fall. Gav mersmak som vanligt att fortsätta
rensa. Jag gillar att komma hem och känna att det är bortplockat.

Kram Hannis

Ps. Anna. S, hoppas att du har haft en bra helg 
och att du får en bra vecka med nya upplevelser. Kram

15 kommentarer:

Tina sa...

Lustiga söta saker, de kommer man allt hem med ibland! Du kommer säkert att förvandla dem till något fantastiskt!

Finfin Valborg till dig

VisaLiza sa...

Kul att du trivdes med att sälja på loppis. Det brukar jag också göra ibland och det är verkligen trevligt. Sen är det märkligt när det där habegäret slår till. Det kommer liksom helt utan förvarning... önskar dig en härlig start på veckan! Liza

åse sa...

Kul med loppis, jag gillade både lyktorna och färgen. Ha en fin måndag. Kram

Sirpa sa...

Hej Hannis! Vilken härlig färg de har! Roligt att höra att det gick bra på loppis!
Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Sirpa♥

LissenTo sa...

Lite lycka kan det vara, med små fynd. Färgen gör att man blir glad och får energi!

Kram
Lissen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga lyktor tycker jag, och jag gillar färgen också. Lite svårplacerade kanske men kan vara kul med en färgklick också.
Kram
Marie

Monika sa...

Härligt att det gick bra på loppisen. Ooo, ja! Ibland kommer man hem med det mest skiftande saker. Och så tänker man, "HUR TÄNKTE JAG!". Hihihihi, det är nog det som är charmen med loppis.

Lyktorna är jättemysiga!

Ha det gott och fin valborg!
Kram
Monika

Elna sa...

Söta och färgglada *ler*. Ja när man är på loppis kan allt hända. Du får ha en fin start på veckan.

Kramen

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Ja de var verkligen ett par färgglada lyktor..ska bli spännande att se vad du tänker göra med dem..blir säkert bra! Brukar bli så när du varit i farten!
Såg att du skrev om ett vackert och mysigt Bed and breakfast här nedan! Ser ljuvligt ut!

ha det gott! Kram Sanne

My everyday life sa...

Är det lyktor eller lampor? Vilken härlig färg, perfekt att blanda upp och göra inredningen mer personlig med. Önskar dig en fin Valborg. Kram

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Mums, jag älskar färgen, men så är jag ju lite galen i orange och gult! (tur för mig att ofta det finns kvar på loppisar)
Hoppas du får en fin valborg!

Home2tiny sa...

Jag tycker färgen är riktigt läcker, men det ska bli spännande att se vad dina kreativa händer lyckas förvandla dem till. Kramisar Tina

Fröken Fräken sa...

Man vet aldrig vad som kan komma över en! Jag som förut avskytt gult tycker nu att hey, gult, hur snyggt som helst! Men börjar jag gilla svampmönstrade tapeter i terracotta så var vänlig ta mig till en läkare ;-D

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så fina små lyktor, hittar säkert något ställe där de kommer att hänga fint;)
Ha en fin morgondag.
Kram Jennie

Anna S sa...

Så kul att hitta otippade saker att ta med sej hem. Och att göra om!

Jag gillar också undanplockat.Tar en räd då och då och ställer undan, flyttar runt. Känns som jag ger plats för något annat då, mentalt.

Idag blir det nog lugnt men denna veckan ska jag möta upp barndomsvännen på en fika. :)

Önskar dej en fin Valborg!
Kram