Lugna söndagen

Idag blir det lugna söndagen här.
Ska luta mig tillbaka och i sängen och  läsa Tommy Körbergs självbiografi, 
Sjung tills du stupar.

Jag är kär i den här tiden när solen letar sig in och inte bara ger ljus utan
faktiskt värmer. Balkongdörren får stå öppen och fågelkvitter hörs utifrån.

Tjejmiddagen blev en sån där "ät tills du stupar" middag.
Och vi pratade facebook, prestationer, gapskrattade åt våra mindre bra sidor.
För såna har vi allihopa, ganska många.
Och beundrade värdinnans nya tapeter som hon fixat upp själv på en kväll.
Så drack jag en choklad/kaffedrink som var så god att jag hade kunnat dricka
flera såna men då hade jag troligast haft en bedrövlig pannknack idag...

Skön söndag till er/Kram Hannis



17 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vilken härlig kväll. Energigivande - och visst har vi alla en och annan mindre bra sida :O)
Ha en fin söndag du också.
Kram Agneta

Mamma C sa...

Vilken toppenkväll med tjejerna du hade. Här kan man inte ligga på sofflocket idag. Fast det vore rätt så skönt. Utan här ska det bytas en massa vinterdäck till sommardäck idag. Vi står för middag och hoppas vi kan grilla.
Ha det skönt.
Kram Mamma C

Hajan sa...

Det verkar ju varit en härlig kväll
med bra tjejer.

Det är något visst med dem tycker jag fortfarande fast jag är gammal

kram

VisaLiza sa...

Härlig kväll låter det som! Kul med vänner där diskussionerna flödar och man helt enkelt bara trivs. Måste bara säga stort tack för alla varma kommentarer. Önskar dig en riktigt skön söndag. Liza

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev en rolig kväll, träffas och prata, äta och skratta behöver vi.
Kommer bli en bra söndag också, den boken är säkert en sån man minns sen.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

LissenTo sa...

Ja, man blir riktig kär i ljuset och att solstrålarna börjar värma.

Åh vilken härliga tjejkompisar du har, vilken toppenkväll.

Kram
Lissen

...... har massor av Nepalbilder .........

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Härliga bilder när solen letar sig fram denna årstiden. Visst är det faktiskt varmt när man sitter i lä i solen!
Låter som du hade en härlig kväll med tjejgänget där, chokladdrinkar är ju livsfarliga hihi.
Kramar Jennie,ha en fin dag fina du:)

Anna S sa...

Så härligt det låter! En riktigt trevlig kväll. Jag tycker numera också om när ljuset kommer tillbaka och lyser upp. Känns som en ny energi som tillför något, helt klart efter alla mörka månader.

Kram till dej!

åse sa...

Vilken härlig kväll och och vilken härlig bara vara söndag, njut av den. Kram

Hanna sa...

Låter som en bra kväll.
Ha en fin söndag.
kram
Hanna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Den tjejmiddagen lät super..massa med energi i såna träffar!

Härliga bilder...ljuset är underbart !!
Vad har du för kamera Hannis, är i köpa-kamera-tagen nämligen.

Kraaam

Kia sa...

Härligt!
Önskar dig en toppen vecka!
Kram Kia

Edith och jag sa...

Låter som en toppen söndag:) Jag är lite back med kommentarerna men har läst dina senaste inlägg och vill bara säga att ditt inlägg om att ta tag i sitt liv och göra det till det livet man vill ha har funnit med i mina tankar de senaste dagarna. Speciellt dina rader om självvald stress, de fick mig att ta en extra funderare på hur jag lever mitt liv ;) Tack för att du delar med dig av dina kloka tankar.
Kram Maria

Tina sa...

Jag hörde Körberg berätta om sin bok för ett tag sedan, blev lite nyfiken på att läsa den. Så gott det är med obäddade sängar ibland, bara att krypa ner i bingen på samma sätt som man lämnat den!
Hur visste du att jag brukar springa omkring med mina plymer? Hehe...

kramen till dig

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Tjejmiddagar e verkligen en härlig tillställning!! Brukar bjuda på galet mycket skratt!! Så jag förstår att det var skönt med lugna söndagen. Jag vaknade också till solen... ljuset är verkligen magiskt denna tid!!

Önskar dig en härlig vecka!
Kram monica

Stina sa...

Vilken härlig söndag...du och Tommy Körberg det är nästan så jag blir avis :)
Tommy är en av mina absoluta favoriter. Första gången jag såg honom var 1967 då han var med i bandet Tom & Mick & Maniacs, det var tider det jag var 15 år och nästan okysst :)

Största kramen till dig!

Anonym sa...

Låter som en härlig kväll :) En energikick.
Fina bilder

Ha det gott
Kramiz Lily