Lillasyster

Idag kommer hon, min ena lillasyster.
Den yngsta av oss fyra.
Hon är temperamentsfull, klok och har en själ som jag älskar.
Hon har beställt köttfärssås till middag, min special.
Och nu ska ni inte tro att jag gör någon sån köttfärssås som skulle få 
Per Morberg lycklig. Snarare tvärtom, den är fylld av grädde, ketchup 
och vitlök förstås. Ganska slaskig och söt, mycket sås ska det vara.
Så mästerkocken skulle förmodligen skrika rakt ut!
Vi ska i alla fall äta köttfärssås och kramas.
Så ska hon hjälpa mig att välja kläder till tjejfesten på lördag.

Och ni, alla fantastiska människor.
Som delar med er av era egna upplevelser.
Jag blev så berörd att jag rös över hela kroppen!

Ha nu en riktigt mjuk helg/Kram Hannis

Ps. Anna, fina Anna! Tack för att du hänger med här.
Och för att du också delar med dig!
En stor kram till dig

15 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron finaste Hannis !

Har precis läst det förra inlägget...det du skriver är så klokt o vackert o berör mej ända in i hjärtat !!!! Jag har inte ngt stressigt eller hektiskt liv... men alldeles oavsett så får man aldrig förlora sin själ..då tappar allt sin mening..insidan måste liksom hinna hänga med !!!!!

Låter som ett riktigt kärt syskonmöte...vilken lycka ! Måste vara underbart att ha en storasyster som Hannis !

Stor varm kram till dej från mej

Åsa Liljedahl sa...

God morgon vännen! Jag blir alltid så glad i hjärtat när jag läser din blogg. Har tänkt på dig sedan jag slutade. Ha en mysig helg med syster yster. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken härlig familj du har, kommer bli en rolig helg. Din köttfärssås skulle jag gilla.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

Queen of Kammebornia sa...

Åh, vad det låter härligt! Äta gott och krama en syster :) Ha det riktigt fint! Stor kram! Och tack för dina fina ord!

Ananas sa...

Njut av helgen och god mat! (troligen godare än mästerkockarnas ;)

tinajo sa...

Roligt för er, skulle också vilja ha en syrra eller två..! :-)

Anna S sa...

Låter som en verkligt smarrig köttfärssås! Ha det bäst tillsammans med din lillasyster! Vi är också fyra syskon och jag är äldst. Alltid fint att ha varandra i med- och motgång.

Stor kram härifrån med!

LissenTo sa...

Ha en rolig och trevlig helg med din syster.

Jag har alltid önskat mej en syster, den där speciella närheten, låter så härlig.

Kram
Lissen

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så mysigt med lite systerbesök förstår jag! Skulle nog tycka om din köttfärssås mer än Morbergs :)
Ha en fin kväll.
Kramar Jennie

Mamma C sa...

Låter jättemysigt och bra. Tror nog köttfärsås a´la Hannis slår Morberg med hästlängder.
Kram Mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önnskar dig en härlig helg
kram Rosa

Meam Die sa...

Åh, så fint du skriver om din syster...kärlek! Hoppas ni fick en fin dag.

kram kram Malin

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Läste just ditt förra inlägg, bra gjort att inse och förändra!
Och systertid...känner att jag saknar det, skulle kanske ringa min syster..
Kram till dig!

Inspiration i vitt sa...

skulle gilla den köttfärssåsen mycket.Ha en underbar helg och kram på dig/Ingela.

VisaLiza sa...

Härligt med lite syskontid! Önskar dig en härlig helg Liza