Krukor av kartor

Det här är ett återkommande vårpyssel hos mig.
Att göra små krukor av papper, den här gången blev det kartor.
Plättlätt och snabbt!
Jag rullar papperet runt ett glas i passande storlek.
Viker in kanterna där botten ska vara, tar ut glaset. Klart!
 I med jord förstås.

Här hamnar blad jag klipper bort.
Ibland har jag lyckats att få små rötter på bladen.
Och lyckas jag inte så har dom varit en söt prydnad ett tag.

Ny vecka med mera vår hoppas jag.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, håller med dig om det där med syskon i med och motgångar!
Det är en gåva. Kram



21 kommentarer:

LissenTo sa...

Söta prydnader vill man gärna ha och om det någon gång blir skott på planterna. Vilken bonus.

Kram
Lissen

Lilla Kullan sa...

Så fina.:-) Kram Stina

Huset nummer tio sa...

Nu har jag laddat kroppen med hannisenergi;) hela tre inlägg fick jag njuta av denna måndag och det är jag också tacksam för. Tacksam för dina vackra, kloka, inspirerande och fantastiska inlägg. Tack;)

Ha en helt ljuvlig dag
Kram
Annie

Sirpa sa...

Hej! Tack för alla dina snälla hälsningar! Vilken rolig vårpyssel! Tack för tipset:)!
Önskar dig med en fin fin måndag och hoppas att solen skiner hos dig också!
Kram Sirpa♥

Ananas sa...

Så söta!

Tina sa...

Vill också ha sådana men vet inte vad jag ska stoppa i!!
Jag o plantera går ju inte ihop...

kramen

Kia sa...

Såg fint ut! Hur går det med colan? Växer den? Jag har klippt ner mina och de växer upp på nytt!

Ja, det är bara packa väskan och dra till Thailand i några veckor så är det löst! :) Eller så får du ta tag i karaktären, lite billigare men inte lika härligt.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

svart vitt och rött sa...

Oj vad coolt! Jag har sett dem med vanligt tidningspapper... men kartor var ju tusen gånger fräckare!!! Snyggt snyggt! Ha det gott!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var ju en bra ide! Om jag kommer ihåg så ska jag göra det jag också...
Kram
Marie

Mina drömmars hus sa...

Jamen det var inte så dumt alls, fiffigt. Kartor blir ju dessutom inaktuella och då kan dom få ett nytt liv.
Må väl
Kram
AC

Ewa`s Galleri sa...

Du är så pysslig och påhittig ,Jättefina med kartmotiv
Ha en skön kväll

tinajo sa...

Så fint, som små konstverk! :-)

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilka ljuvlig bilder och tack för inspirationen!!
Ha en jättefin vecka
kram Tina

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så fina krukor du gjort!
Jag fick någon sak att göra krukor med men har inte hunnit pröva den än och jag är så sen så sen i år med sådden så nu är jag väl bara nere på ett par sorter jag ska så i år, tomater gurka och lite blommor och kryddor.
ha en fin kväll nu.
Kramar Jennie

Home2tiny sa...

Härliga bilder med just den inspirationen jag behöver nu inför så o planteringstider. Kramisar Tina

Bara Sara sa...

Söta! Alltid roligt att kika in häroch se vad för roligt du hittat på! Kram Sara

Nyanser av vitt sa...

Så söta Hannis

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilka gulliga och enkla små krukor, tack för tipset ;) Hoppas också på mer vår men det tar nog sin tid :(

Kram Ullis

Anonym sa...

Så söta
Ha en fin vecka
Kramar Lily

VisaLiza sa...

Så söta! Trevligt litet pyssel att ägna sig åt dessutom. Tänker att det är ett lätt sätt att förgylla vardagen lite genom att återbruka blad som annars skulle kastas. Liza

Le petit jardin sa...

snyggt!!