Ett gäng stolar

Varför inte släpa hem ett helt gäng gamla stolar?
Hela nio stycken för att vara exakt. Har jag förresten sagt att jag bor i en etta?
Ibland undrar man ju hur det står till...
Men hur som, när någon ger bort såna här så tackar jag inte nej.
 Slitet skinn, det gillar jag.
Det här gjorde att jag fick sälja min schäslong i köket.
Nu är den hos någon annan som uppskattar den.

Själv ska jag ställa stolar på plats i köket.
Sju av dom fick stanna, två till tippen.
Några ska målas om och få andra uppdrag än att vara köksstol.
Och jag visslar nöjt förstås.

Kram Hannis







17 kommentarer:

tre nyanser av vitt sa...

Ha ha du är för go! Blir spännande att se vad du hittar på med stolarna.
Ha en bra dag
kram Marie

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Du !

Så Klart Ska du vara Nöjd !
Toppen fina !
Ska bli så kul och se vad du hittar på med dom.
Toppen fina Stolar ! :)

Ha en god Torsdag!

Kraaam på dig !

Jag ska försöka komma igång hör hemma. Plocka mm... Men först lite bloggtid :)

VisaLiza sa...

Tänkte just tanken: Hur får hon plats med allt detta i en etta? Men då fick jag ju svar på den frågan. Kan bara hålla med om att när sådana gåvor skänks då skall man bara tacka och ta emot. Liza

Kia sa...

Eh, hur tänkte du nu??
Du får göra som när man var liten och ställde stolarna på rad och hade dom som säng. Det var ju inte jätte bekvämt men lite kul. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Ellinor sa...

Ja, jag har sagt det förut. Du är för HÄRLIG!! Helt underbar! Och vilka stolar sen. Jag förstår om du inte kunde motstå. Jag tänker fortfarande på fyra ljusblå stolar som kunde blivit mina men jag köpte dem inte för jag tänkte att vi inte hade plats. Varför se begränsningar och hinder?? Så du lever helt rätt tycker jag!
Kram
Ellinor

Sirpa sa...

Hej! Hannis! Inte konstigt att du är nöjd, stolarna är riktigt fina! Såna hittar man inte varje dag! Spännande att se vad du ska hitta på för de två:)
Har en riktigt fin dag!
Kram Sirpa♥

Sofie sa...

Härligt! Skönt att veta att det finns fler som samlar på sig lite allt möjligt. Ser fram emot att se hur det blev sen :)

Huset nummer tio sa...

Men du... vilka fynd så vackra;) Även här fick jag lite saker av en granne igår, lite småsaker som jag bara längtar efter att få börja pyssla om;)

Önskar dig en härlig dag

ps. gillade skarpt ditt sura inlägg, fnissade igenkännande;)
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag vet vilken lyckost som ligger i den schäslongen nu, men alltid roligt med nya möbler. Jättefin modell på dessa stolar, nu var det du som var lyckost som fick dom.
Kramar
AnnaMaria

Höörs katter sa...

Liknande stolar har jag ståendes på vinden. En släktklenod från min mans sida. Varför man nu ska ha dem på vinden, men de passar inte så bra här hemma bland alla katter. /Helen

Anna S sa...

Såna härliga stolar! Har aldrig sett så fina faktiskt. Riktiga skatter är de. Tror att de som kommer få färg på sej kommer bli fina de med.

Hoppas du har det fint och att stolarna är trevliga mot dej och jycken. ;)
Kram

Mina drömmars hus sa...

Men hur går det till, får dom verkligen plats. Urtjusiga var dom i alla fall.
Kram
AC

Maria sa...

Det hoppas jag! Jag har tröttnat på teak och är inte jätteförtjust i vitt så min nya "färg" på möbler är just den bruna som på dina stolar, har ett skrivbord själv bara men ska minsann hitta mer på sommarens loppisar. Love it!

Rosenhäxan sa...

Wow vilka fina stolar. FYND! Kommer bli superfint i ditt kök.
Ha en fin helg
Kram Gittan

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så härligt med tjejmiddag så där mitt i veckan! Så fina stolar du har fått! De kommer säkert bli alldeles utsökta där hos dig:) Läste ditt förra inlägg:) visst är det så där, man irriterar sig på allt och alla och skulle kunna skrika åt var och varannan, avreagera sig lite hihi tur man har den där spärren och inte gör det:0
Ha en fin helg nu fina du.
Kramar Jennie

Le petit jardin sa...

Nä, dem kan man ju inte tacka nej till...hur snygga som helst, sen att det blir lite trångt, det får man ta

Kram kajsa

Linda sa...

Jag hade också släpat hem de där stolarna om jag hade fått chansen. Så fina!

Kram Linda