Betongbyst

Kan man kalla det här för en byst?
Hur som helst så är det här det som blev av gipsformen som jag gjorde.
Lite arbete är kvar på den, som att slipa bort lite av kanten efter formen,
och pilla bort gipsrester. När jag gjorde formen så tänkte jag på hur jag
ville att resultatet skulle bli. Det skulle inte vara slätt, jag ville ha det lite
ojämnt och framför allt skulle den ge ett lite grövre intryck. Operfekt!


Och det blev ungefär som jag ville.
Den här kommer nog att få bo på balkongen i sommar.
Det där med att göra en egen form var inte så svårt eftersom att
jag hade ett plasthuvud att utgå ifrån. Och nu vet jag vad jag ska 
tänka på när jag gör nästa form och ungefär hur jag ska gå tillväga
för att göra formar för saker med mera detaljer, som ljusstakar.

Det är kul att utmana sig själv ibland.
Framför allt när man som jag har lite dåligt tålamod.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, nu blev jag nyfiken på det där med kråkfågel?
Vad är det du pysslar med=)) Kram

15 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Vilket hantverk. Så kreativ du är. Kommer att passa bra på balkongen i sommar.
Kram
AC

Tina sa...

Hallå där, jag kommer till dig o gör en jag med!! Skitsnygg!
Betongbyst, där var rätta ordet för min fadäs med jorden igår...falla framåt, du vet.

kraam

Stina sa...

Hej Hannis.

Spännande med betongen....du är riktigt duktig och allt du gör blir så fint :) Jag beställer två höga ljusstakar tack.

Här är jag mitt i en lägenhetsrenovering....igen :) Nu är det jag som ska flytta till mindre och billigare i slutet på Maj. Eftersom jag gör allt själv så tar det lite tid.

Jag läser din blogg som alltid men är väldigt dålig på att lämna kommentarer :)

Hoppas du mår bra!
Kram fina du.

Lillstugan Loppis sa...

Hej Hannis. HAr hittat hit genom Huset nummer tio/Annie. Och det ångrar jag inte en sekund. vilka fantastiska kreationer du skapar. och härliga fotografier, de ger verkligen inspiration och vackra blickfång. Hit kommer jag att komma tillbaka. Ha en fantastisk Annandag Påsk. Det ska jag ha i solen då min stora dotter kommer hem och hälsar på. Mvh, Mia. ( lillstugansloppis)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad bra det blev, verkligen en skapelse signerad Hannis! Och visst är det härligt när man på våren planterar om blommor och kanske sätter några frön, då känns det att våren är på väg...

Ha det gott!
Kram,
Regina

Johanna Stålros sa...

Härliga ideer som alltid♡ Snyggt! Kram

Vit dröm sa...

toppenidé och jag tycker den blev superfin vare sig det kallas byst eller ej ;)
Ha en fin dag!
Kram Anna

svart vitt och rött sa...

Perfekt enligt min mening! Supersnyggt!! Så duktig du är! Konstverk a la Hannis! Ha en riktigt go kväll!

Edith och Jag sa...

Jättefin! Vad du är duktig som gjort formen själv :)
Kram Maria

Mamma C sa...

Blev ju kanonfin tycker jag. Blir nog toppen på din balkong.
Kram Mamma C

Min plats i solen sa...

Jäklar vad du kan Hannis! Så läcker och jag gillar just det där operfekta. Vackert! :)

Ta hand om dig du kreativa kvinna!

Kram Lotta

Huset nummer tio sa...

Men du menar alltså att du gjort formen till denna fantastiska skapelse alldeles själv?

Sanslösa duktiga du, den blev helt perfekt och så vacker.

Kram
Annie

Anna S sa...

Hej Hannis! Din betongskulptur blev hur fin som helst!! En sån bra idé att göra en form och gjuta från ett plasthuvud! Så duktig du är.

Kråkfågeln håller jag på och sy av ett slitet gammalt svart lakan. Jag har mycket såna fåglar utanför fönstret (som får en del ost och bröd av mej) och behövde något att sätta händerna i. Syr alltid för hand så det tar sin tid. :)

Kram till dej!

Anna Svensson sa...

Men den där var ju läcker! Så roligt att komma på lite nytt...

Malin Aurora sa...

Vad häftigt!