Vårlängtan

Temat på den fantastiska fotoutmaningen är vårlängtan.
När man som jag kliver upp 03-03.30 till vardags så är att vakna 06 sovmorgon.

Så efter långpromenad så gjorde jag något som är inte bara är ett tecken på
 vårkänsla utan också vårlängtan. Något jag verkligen älskar, som är avkoppling.
 Jag började plantera om en del av blommorna.

Den här växtnäringen är så jädrans bra!


Årets krukor för dom små plantorna blir konservburkar som jag slagit
hål i botten på. Dom har fått stå ute för att bli lite rostiga och slitna.

Det är få saker som får mig att koppla av som att sätta händerna
i jorden. I sällskap av solen som fyller mitt kök på morgonen.
Och en kaffe och P1 på radion förstås.

För flera bidrag så kikar ni här
Kram Hannis

27 kommentarer:

Catarina Alexandersson sa...

Vackra bilder, och du, jag ska oxå börja plantera =)
Nu när jag har en egen liten trädgård ska det stickas fingrar i jorden må du tro :)
Måste lära mig lite bara..;)

Ha en härlig påskdag och njut av ledighet och sovmorgon!
Kram Catta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Får dåligt samvete för mina pelargoner som står i garaget och ropar efter ny jord, kanske ska göra som du, plantera om idag. Ingen dum idé alls! Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Pia Gustafsson sa...

Bästa avkopplingen tycker jag med. Härligt vårljus i bilderna. Kraaaam Pia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder, väckte mina perlagonier lite sent så de får växa till sig lite innan det är dags att plantera om men lite av de andra blommorna behöver lite ny jord snart ;o)
Hihi jodå övriga lägenheten har jag satt min prägel på det är bara dessa skivorna i bad och duschrum som jag inte vågat mig på ;o)
Så fin bild!
Ha en riktigt härlig påskdag!
Kram/Lena

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Låter som balsam för själen...fortsätt o njut !!

Storkramen från mej

SoF sa...

Jättefint inlägg!

Mysig text och vackra bilder.

Tack & Ha det gott!

åse sa...

En lisa för själen, vackra vårliga bilder. Kram

Bara Sara sa...

Vilket härligt ljus i dina vårlängtande bilder! Ha en fin påskdag! Kram Sara

VisaLiza sa...

Vackra bilder och vilken bra sysselsättning för att känna av våren. Själv har jag tagit en betydligt längre sovmorgon än du och låg länge och tittade på solskenet utanför. Det ser varmt och skönt ut men i själva verket är det många minus ute :( Får hitta lite vår inne istället! Liza

Hemma på Sjuan sa...

Oj vad tidigt du går upp! Även när du är ledig ;)
Så härliga bilder på planteringen, duktig du är! Själv har jag inte mycket i trädgården men tänkte bli bättre på det...
Ha en fortsatt fin påsk, kram Suss

Karin sa...

Sovmorgon? Inte för att det är min sak alls men jag funderade ju lite på vad du jobbar med? Ha en fin påskdag och njut av de nyplanterade, Karin

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja visst är det avkopplande att sätta händerna i jord och plantera lite och se det växa! Här har jag inte börjat så ännu, lite sen i år men så även våren :)
Härligt med massor av choklad du hi hi, käka på nu:0
Kramar Jennie

tinajo sa...

Vad jobbar du med när du måste vara så morgontidig?

Härliga bilder, symboliserar verkligen våren! :-)

Meam Die sa...

Ja, det där är en riktig vårlängtan :) Fint!

kram kram Malin

svart vitt och rött sa...

Det där låter som ljuv musik i mina öron... inte för att jag alls är pysslig med växter på det sättet... utan egetnligen bara för att du får det att låta så ljuvligt!

Tina sa...

Nu blir jag lite full i skratt här, du skulle sett mig för en stund sedan. Jag skulle plantera penséer och började hälla i jorden i krukorna. Men jag föll nästan framlänges, för jordsäcken var en enda stor isklump. Jaja, det blir nog bra. Varm o skönt det ser ut hos dig!

kraam

Ewa`s Galleri sa...

Härlig vårkänsla i dina bilder
Ha en fortsatt skön påsk

Mamma med ambitioner sa...

Jag är väldigt dålig på växtnäring. Vi bor i en gammal skånelänga och jorden är så frodig. Allt växer jätte bra, men jag ska testa ditt tips ändå. Kul att jag inte är den enda som går i gång med p1. Dina bilder visar verkligen vårlängtan.
Stor kram Kristina

Edith och jag sa...

Ja vi har visst tänkt lite lika till utmaningen :)Härligt vårligt att plantera om växter. Och bra med tipset om växtnäringen också. Sånt är jag helt urusel på att ge mina växter men jag kan ju alltid bättra mig :)
Kram Maria

Kia sa...

Härligt! Jag har planterat om mina tomater och sått lite nytt. Ska köpa lite mer jord och ge mig på pellisarna snart. :)

Vilken tacksam svåger du fått! Har du skrämt honom att han inte våga nått annat än ställa upp? :)

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Elna sa...

Det låter väldigt avkopplande och fint med burkarna. Jag tror vi alla har vårlängtan just nu.

Kramen

Mamma C sa...

Låter väldans avkopplande och skönt. Jag planterade lite penséer igår. Nu är det bara 1 dag kvar på ledigheten. Men det har varit riktiga vårdagar.
Kram Mamma C

Maria sa...

Håller med, underbart att fixa med blommor! Imorgon ska jag så basilika och krasse i köksfönstret, kommer inte våren ute så.. Just nu -4 ute, brr...
KRAM

Sirpa sa...

Vilka härliga bilder! Hoppas du har haft en fin påsk!
Önskar dig en skön måndag och vi får hoppas nu en riktig vår!
Kram Sirpa♥

Hajan sa...

Man känner nog Din vårlängtan
lilla gumman.
Fint reportage

Tant Emma sa...

Har också planterat om mina växter. Det känns riktigt bra faktiskt :)

Huset nummer tio sa...

Det där med att stoppa händerna i jorden är en mycket speciell känsla, idag hoppas jag få tid att göra det med.

Kram
Annie