Svart fondvägg

Sen jag flyttade in i den nya lägenheten så har jag försökt att få till det på
mitt gamla sätt, ungefär som i den förra lägenheten. Det har inte gått och
hur mycket jag än har hållit på så har det inte känts rätt, inte känts hemma.
Sen kom jag på varför.
Den gamla lägenheten var sliten, sneda väggar med någon spricka i.
Slitna golv som var märkta efter alla som bott där.
Skavd färg på fönsterkarmar, ja ni fattar.
Den här lägenheten är gammal men ändå helt ny.
Dom blåste ut allt och den ser alltså ut som en nyproducerad lägenhet.
Och då behövs kontraster för att det ska bli mitt hem, ett levande hem.
Inte bara rakt, oslitet och sterilt.
Så, eftersom att svart är en av favoritfärgerna när det gäller kontraster...
En vägg blev svart, i sovalkoven (det var en jäv.. människa och tjata om den)

 Tidningarna som sängbord ska bytas ut mot en hattask jag väntar på.
 Nu återstår bara att klura ut vad som ska upp på väggen

Och jag stortrivs!
Nu blev det jag, nu börjar det bli mitt hem.
Och ursäkta bildkvalitet, men jag är så trött i huvudet efter den här 
veckan att jag inte orkade, utan bara fotade rakt av helt enkelt.

Helg igen.
Imorgon  drar jag till Stockholm, jag ska träffa mina älskade brorsbarn.
Faster ska tvinga till sig massor av kramar och vi ska gå på Majas sånger.
Sen blir det tjejmiddag.

Vad gör ni i helgen?

Kram Hannis
Ps. Anna.S, fin helg till dig! Kram

23 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Ä gud så fint det passar.
Ljuvligt!!!
Sköna fredag till dig
kram
AC

Åsa Liljedahl sa...

Så fint som bara du kan få till det :-) Ha en riktigt skön helg tillsammans med småtrollen. Kram

Åsa Liljedahl sa...

Så fint som bara du kan få till det :-) Ha en riktigt skön helg tillsammans med småtrollen. Kram

Vita små hjärtan sa...

Fin kontrast! Ha så mysigt med barnen! Jag ska jobba i helgen!
Kram Agnetha

svart vitt och rött sa...

Så fräckt!! Härlig kontrast!! Kul att du vågade... det blev ju kanonlyckat!
Ha en go fredag!

Elna sa...

Snyggt!!!! Du får ha en fin helg från en som har blivit förkyld.

Kramen

Kia sa...

Snyggt, helt rätt!
Här blir en rätt lugn helg. Ridning för M och handboll för A. Ett extra barn över helgen. Tänkte försöka måla lite.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Anna S sa...

Hej, det blev fint med den svarta fondväggen.Och du får gärna prata/skriva massor mer om sovalkoven, det är bara kul att läsa. :-)
Tänkte spontant att det skulle passa med några sakrala svart/vita bilder på den väggen vid sängen.

I helgen går jag hem till en vän ett par dagar i rad och passar hennes katter. Eller ger dom mat då och kattmynta. Fikade med syrran idag och på söndag kommer en vän till mej hit och firar hennes födelsedag. Jag ska slå in lite presenter som jag gjort och inhandlat.

Ha det som bäst i Stockholm när du reser dit. Hoppas du får en härlig helg med dina brorsbarn.
Kramar tillbaks till dej.

LissenTo sa...

Ja, så klart du måste ge din lägenhet lite "själ" och personlighet. Blev fint.

Jobbar hela helgen, men det ska nog bra.

Hoppas din blir fin!

// Lissen

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja men jag förstår vad du menar, vi flyttade in i ett hus där vi inte behövde göra något alls, men än så är det inte jag riktigt och jag försöker klura ut vad som kan göra det till mitt. Inte lätt minsann.
Skönt att du är ett steg på rätt väg nu då, ser ju jätte fint ut.
Ha en fin helg med brorsbarnen nu.
Kramar till dig.
Jennie

Johanna Stålros sa...

Gudars så snyggt det blev!!!! Min favvofärg är svart, så jag har just målat tvskåpet svart;) och vilken läcker anslagstavla då- här har man minsann missat en del när man inte har hunnit vara inne på ett par dagar;) Såg din utmaning men har bara inte fått tiden att räcka till....är det åtta valfria saker alltså- inga frågor? Ha en fin helg. KRAM

Anci sa...

Sååå fint det är och vad duktig du är på att få det vackert !! Är du stylist och inspirerare på heltid ??

Hoppas att du får en mysig helg !

Kram
Anci

Nyanser av vitt sa...

Sååå snyggt. Ska nog ta upp denna idé med sonen. Han fyller 13 i maj och önskar sig ett "nytt rum".
Ha det toppen. Hos oss skiner solen så du får en vacker tur.
Kram Agneta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej
Välkommen till min stad :)
Hoppas din vistelse blir toppen med massor av kramar, skratt o s v
Här håller vi på att ruska liv i oss och funderar på aktiviteter!
Efter alldeles för mkt tid inomhus så ska vi ge oss iväg å åka skidor i morgon!! idag så ska jag försöka få dotterns godkännande till nåt förslag!! Mannen jobbar.

Jag tycker det blev jätteläckert med svarta väggen
Kram å trevlig helg Monica

VisaLiza sa...

Jag gillar kontrasten! Det är verkligen svårt när man flyttar från ett hem till ett annat. När vi flyttade från lägenheten till huset var det många gamla favoriter som plötsligt inte passade in alls! Låter som du har en härlig helg att vänta. Liza

Anki sa...

Men jäklar bad bra det blev, förstår att du är nöjd:)
Blev sent härom kvällen, men jag slår en pling imorrn!

Ha det mysigt i Sthlm hjärtat!
Kramen!

Bara Sara sa...

Så fint du har det! Avskalat och enkelt! Eller är du som en annan att du sopar undan allt som är iväg för kameran och sen fotar det fina och har ett berg bakom ryggen.. Sån är jag lite grann, orkar så sällan ta undan allt på riktigt..

Kram Sara

Annicka sa...

Fin blogg. Här blir det familjemiddag. Tips till tjejmiddagen är att ta in en manlig strippa. Här finns en servitör: http://slaventommy.blogspot.com Man kan också satsa på mello-tema idag såklart. Eller gemensam matlagning.

Rosa i huset i vitt sa...

Blev ju jättebra ..
ha en trevlig helg
kram Rosa

Huset nummer tio sa...

Så coolt och vågat tänk vad kontraster kan göra;)
Låter dom om du har en härlig helg att vänta.
Ta hand om dig
Kram

Ullan sa...

Det blev ju helläckert. Du har en sån energi. Den smitter när man läser dina inlägg.

Kram Ullan

Edith och jag sa...

Jättefint! Svart och vitt kan liksom inte bli fel :)
Njut av helgen!
Kram Maria

Sara sa...

Mmmm, snyggt! En svart fondvägg vill jag också ha här hemma, måste fundera ut var först :)