Söndagskänsla

När man skuttar över till Stockholm för att umgås en stund med brorsbarnen 
så är livet riktigt mysigt. Jag har träffat dom för lite sista tiden så nu var det dags.

Vi käkade chokladbollar, drack läsk och tittade i affärer.
Vi pratade om deras gammelmorfar(min morfar) och vad som händer när 
någon försvinner, barn tänker ju på saker som vi inte tänker på. Känns 
viktigt att svara på frågor även om det är svårt. Att faktiskt ta sig den tiden.

Vi fnissade och skrattade högt åt killarna på Hötorget som skrek efter mig: 
Billig sparris damen, billig sparris!
Jag fick veta allt om karate (Kråkan snart 8 år har börjat med det)
Jag fick också veta allt om bilar (Fyraåringens stora kärlek) 
 Att springa i cirklar är kul.
Och att sen ropa: Jag blir snurrig i huvudet!!
 Sen var det dags att säga hej då och vi ses om fem dagar.
Då ska Kråkan vara här hela helgen.

Tillbaka hemma var det dags att träffa tjejerna som jag också träffat för
sällan ett tag. Det är det där temat med balans mellan jobb och livet.


Och sen dök jag och pälsbollen i säng.
Nöjd och alldeles fylld av kärlek.

Och idag är det söndagskänsla.
Jag försöker bygga en egen gjutform. För att utmana mig själv lite.
Latex och gips, hoppas på att det ska funka.
Kaffe förstås och P1 är på.
Hattasken har kommit och saker ska upp på väggen.
Söndagskänsla som sagt.

Hoppas att ni har det bra!
Och tack för alla era spår.
Kram Hannis






14 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt med lite kvalitetstid!
Ha en riktigt härlig söndag!
Kram/Lena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig helg!!! Att samtala med barn är underbart, de är så kloka.
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Supersnyggt med den svarta väggen, det gjorde du bra! Härligt och träffa både barn och kompisar, och lycka till med gjutformen.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Låter som om du har fått tillfälle att tanka mycket positiv energi och kärlek den här helgen, - så härligt!
Hoppas du och "lurven" får en skön söndag!
/Anna-Karin

Åse sa...

Vilken härlig helg och mysiga bilder , ha en fin söndag. Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så härligt med lite bus med barnen och mysig fika, ja jag har en 5 åring här som börjar funderar på det här med livet och döden. inte alltid lätt att svara på men huvudsaken tycker jag är att man försöker svara och inte skrämma dom.. Hoppas din gjutform blir bra, du får berätta hur det gick, jag håller tummarna:)
Kram på dig.
Jennie

Sirpa sa...

Hej! Tack för din snälla hälsning hos mig!
Vilken härlig helg du har haft! Det är alltid roligt att prata med barnen!
Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa

millandante sa...

Vilken fin helg! Så mycket känsla i dina ord. Lyckliga de som har dig i sin närhet!

Varm kram och lycka till med ditt projekt, ska bli så kul att se senare..:)

Liten Bod sa...

Vem bäddar? :) Väggen blev skitbra! Härligt med lite umgänge som försummats, vi håller också på att ta igen lite. Kram, Tina

VisaLiza sa...

Härligt med så mycket påfyllning av positiv energi :) när man haft möjlighet att tanka på ordentligt känns det som att man kan åstadkomma vad son helst! Liza

Kia sa...

Låter som en skön helg!
Barn funderingar är kul att lyssna på, de tänker rätt enkelt på något sätt. Vi vuxna brukar ha en tendens att krångla till det.

Ha en skön söndag!
Kram Kia

Home2tiny sa...

Härlig insättning på livslustkontot. Underbart att få umgås med nära o kära. Låter som en toppenhelg. Ha en bra start på veckan o lycka till med gjutformen, det fixar du. Kramisar Tina

MammaElva sa...

Åh, vad mysigt det låter! Ha en fin kväll! kram elin

Huset nummer tio sa...

Låter som en perfekt helg
Kram
Annie