Solen

Men heeeej nästan skriker jag när solen tar sig fram.
In i mitt vardagsrum/sovalkov.
Det här har jag längtat efter!
Får lust att öppna fönster och balkongdörr men riktigt så varm är det inte än.
Just nu räcker det att solen visar sig. Jag är nöjd med det.

Söndag och betonggjutning står på agendan.
Sen ska jag ha kurs för en tjej som fått en systemkamera i present
och inte har en aning om hur den fungerar men som längtar så efter 
att få lära sig. Ryktet säger att hon hoppade upp och ner när hon 
öppnade sitt paket. Kommer att bli en kul eftermiddag med henne.

Kram Hannis (Den rödhåriga, den väääldigt rödhåriga)


19 kommentarer:

LissenTo sa...

Det där ljuset lyfter en på många sätt. Våren ........ :-)

Jo, läste förra inlägget, man måste vara rädd om sig själv

Kram och ha en fin dag
Lissen

Anci sa...

Bilden är ju så fin ! Det där längtar jag efter och kanske att bli rödhårig också... ?

Ha en fin söndag !!

Kram
Anci

Ewa`s Galleri sa...


Först inlägget igår. Vad underbart det låter med din vårboosting
Tack för tipset ska ta hand om m själv imorgon tagit ledigt från jobbet först visserligen tandläkaren. Men sen massage , frissan och en tur på stan med dottern
Härligt med solen som tittar in . Gilllar att sova med fönstret öppet men än ar det för kallt .ha en skön söndag

MammaElva sa...

Här skiner också solen och det ger sådan energi! Men jag blev lite halvdeppig när jag såg att det skulle fortsätta vara kallt till minst 1/4!! Åh, ska du gjuta fler döskallar? Vill så gärna ha ett par sådana! Vart hittade du formen?

Och min döskalle är från Chilli i kungens kurva (kanske finns på fler ställen). Du får passa på att ta en tripp dit när du är i sthlmn.

Ha en mysig dag! Kram elin

Kia sa...

Härligt med solen! Jag satt med en kopp te på trappen en stund igår. Var himla skönt!
Lycka till med kameran.

Kram Kia

Maria sa...

Härlig söndag! Skoj med fotokurs, bra med lite ljus då ju!

KRAMAR på dig!!

Hajan sa...

Det måste bli kul att få
visa grunderna i fototagning.
För det kan Du ju verkligen.
kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fräckt med hårfärgen, man vill förnya sig på våren. Jag har klippt av mig svansen! Solen är underbar, och jag läste att nu minsann blir det varmare också.
Kramar
AnnaMaria

svart vitt och rött sa...

Åh, jag vill vara den tjejen som öppnade paketet!! Största presenten måste ju vara att du ska inspirera henne att fotografera! Det är en lyckad kombo... kamera o Hannis! Ha det så skoj!!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej och Hopp !

Så spännande.
Både eftermiddagen och ditt hår färg.
Kanske kan du visa mer av det :)

Ha en fin eftermiddag och jag håller med dig.
Alldeles härligt med solens strålar :)

Må så gott ! Kram på dig

VisaLiza sa...

Kul med lite fotokurs! Skulle jag också behöva. Har inte riktigt tålamod att läsa in mig på alla funktioner önskade att någon bara kunde visa mig. Även om det inte är varmt så är det varmare. Har suttit i trädgården idag med ansiktet mot solen och bara njutit! Liza

Liten Bod sa...

Haha... döskallar! Jag trodde det var ägg eller något annat banalt, men inte hos Hannis :) Kul med rött hår, jag är också lite sugen på det... Klokt att ta hand om sig, för mig har d-vitamin och bort med allt socker funkat på immunförsvaret. Kram, Tina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ljuset ja...herreguuud va man är galen i ljuset nu för tiden !!!
Lät spännande med fotokurs...det skulle jag oxå behöva.

Fin kväll till finaste Hannis...kraaam

Elna sa...

Mmmm vilken vacker bild. Du får ha en fin start på veckan.

Kramen

Anna S sa...

Ja, härligt när solen nu vågar sej fram! Känns hoppfullt på något sätt tycker jag att det kan bli vår ändå efter all kyla. :) Jag ser fram emot ljumma kvällar när man kan gå ute i kjol och sandaler.

Fin bild på din sovalkov och det fina vita!

Hoppas kamerakursen gick bra och att du får en fin söndag kväll !

Kram och hälsning Anna S

Edith och jag sa...

Kan det kanske vara din nya hårfärg som lockade fram solen? Härligt är det i alla fall!
Kram Maria

Johanna / Fru form o fix sa...

Underbart!

tinajo sa...

Betonggjutning måste testas någon gång! :-)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så smart med tejp och den är ju så lätt att ta bort oxå utan märken.
Visst är det härligt med solen och man blir riktigt varm inuti, man börjar tina upp!!
Ha en fin dag fina rödhåriga du:)
Kram jennie