Ljusstakar i betong

Men ni med era fina kommentarer om mitt hår!
Tack!

Det här är den enklaste betongskapelse som finns!
Ljusstakar gjorda med plastglas som gjutform.
Gjorde det förra sommaren men dom "stal" en vän så nu blev det nya.
I den här smeten så rörde jag ner färgpigment, kimrök.

Och betongformen jag skrivit om, den i gips, den höll!
                                               Jag ska visar er den när det är helt torrt.

Mitt i veckan, snart långledig.
Tack och lov säger jag bara!

Kram Hannis

22 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Det enkla är det vackra.Jättefina
Ha en bra dag

Anci sa...

Du är fantastisk, helt enkelt !!

Kram
Anci

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jag blir så himla sugen på att testa betong när jag ser allt fint du gör...sa du att dessa var enkla..då kanske det är där jag ska börja !!! Fint med lite färgpigment oxå.

Kramen på dej

Bara Sara sa...

En annan fråga- fixar du allt med betong hemma eller håller du hus nån annanstans? Och vart köper man egentligen betong- är sugen på att testa! Kram Sara

VisaLiza sa...

Så fina! Jag har velat pröva att gjuta med betong i fler år men det blir som inte av. Blir riktigt sugen på att komma igång när jag ser ditt fina resultat. Liza

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jättefina, jag har aldrig provat att gjuta i betong men blir inspirerad!!

Jättehäftig hårfärg hade ofta rött för några år sedan

Ha en solig härlig dag!!

Kram Lotta

Anna Svensson sa...

Snygga! Jag gillar betong men har aldrig testat själv, jag håller mig till stearin....

Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan fina rödhåriga du!
Tycker du blev jätte fin! och passar absolut till dina fina ögon, sådant struntar jag oxå fullkomligt i att lyssna på.
Så fina betongljusstakarna blev!
Det är så kul när det är så smidigt att göra sådana härliga saker:)
ska bli kul å se din gipsform.
Ha det så gott i em och kväll.
Kramar Jennie

tinajo sa...

Vilka snygga - gillar!

Änglarnas hus sa...

wow! såå fina!

hoppas du har en skön påsk framför dig nu!!

kram kram Sanne <3

Le petit jardin sa...

Kul idé, och så enkelt!!
& ditt hår passar dig sk-tfint!!

Kram kajsa

svart vitt och rött sa...

Så snyggt!! Precis i min smak! Stämningsfulla till tusen ju! Coolt att blanda i lite färg! Ha det gott!

Lily sa...

Detsamma Hannis =)✿

Så vackra..
Vill testa och gjuta i betong.
Hade tänkt prova och gjuta något under våren..

Ha det gott
Glad Påsk

Kram Lily

Tina sa...

Nu drar det lite igen, hehe!
Lite märkligt att du skrev så till mig Hannis, jag hade dig i tanken på resan upp...nästa gång hör jag av mig!

kram du söta goa

Anna S sa...

Jättefina ljuskoppar! Kan förstå din vän som "stjäl" dina alster. :) Men hade blivit lite paff om saker plötsligt fattades hos mej. ;)

Ha en skön början av ledighet!
Kramar

Kia sa...

Nästan de enklaste formarna som blir finast. Gick förbi ett par nya muffinsformar idag på maxi som jag ska köpte för att prova gjuta i. Var fjärilar och insekter, kan vara kul att ha i planteringen. Eller nått? Fanns paket också som M tyckte vi skulle ha men de fick vara.

Ha det toppen!
Kram Kia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hi hi... Visst är det lätt att bli biten!! Har man väl börjat att gjuta så vill man bara göra mer och mer..

Låter mkt spännande att din gipsform höll!? Nu är jag galet nyfiken på att se resultatet. Jag och gubben har pratat mkt om att göra egna formar i olika material men det har bara kommit till snack och ingen verkstad. Vi har helt enkelt inte haft tid... vårt lantställe är ett gigantiskt projekt!! Och nu så skall vi göra klart orangeriet först av allt. När vi renoverar och bygger om så har vi tänkt gjuta bänkskiva i betong ... o s v ...
Nu vill jag ha VÅR!!

Kram Monica

Johanna / Fru form o fix sa...

Snyggt när de ser så där "trasiga" ut upptill.

Mamma C sa...

jätte snygga, ja jäklars så skönt det ska bli med lite ledigt.
Kram Mamma C

Liten Bod sa...

Skitsnyggt hår! Och visst är det kul med betong :) Jag måste dra fram lite gamla formar och beskrivningar jag med någon dag. Kram, Tina

Huset nummer tio sa...

Helt ljuvliga ljusstakar;) sådan vill jag också ha.
Kram
Annie

Karin sa...

Tack för tipset på ljuslyktorna, Karin