Förändringar

De sista veckorna har varit fulla av förändringar.
Avsked av människor jag arbetat med i flera år. 
Omorganisation, pensionsavgång, sånt som gör att människor försvinner.
Så just idag är jag på ett sånt där suck-humör.
Där jag helst vill gå runt med min kaffemugg i lugn och ro och göra ingenting.


Och när jag har fått sucka en stund och blivit glad igen så har jag bestämt 
mig för att måla om lite hemma. Helgen ska användas till just det. Måla!
Måla vägg.
Och gjuta i betong, plantera om blommor och ta det i min takt.
Med kaffemuggen i högsta hugg förstås.

Fredag hörrni! Äntligen!
Solig helg till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får en alldels underbar helg!Kram

26 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag hade också en riktig suck-dag igår och hoppas att denna morgons huvudvärk inte gör att det blir en suck-dag till. Men det är ju fredag som du sa! Jag hoppas få ro till att sy lite, fixa en persienn och kanske bara röja lite i allt... Hoppas du får en underbar, avkopplande, pysslig helg!
Kram
Ellinor

Edith och jag sa...

Alltid lika skönt med fredag och det låter som att du har en skön helg framför dig efter suckandet :) Och du, jag håller tummarna för att du har rätt om mina pelargoner ;)
Kram Maria

Fröken Grön sa...

Jaaa, måla! Finns nog ingen bättre "terapi" när man känner sig lite dyster.
Hoppas din helg blir fin!
Kram!
/Anna-Karin

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Visst är det tfft dessa tider nu när så många får lämna sina arbeten.
Man får verkligen vara glad att man har ett arbete att gå till.

Jag ler för din helg beskrivning. Jag är precis likadan.
Det är också mitt sätt att koppla av ...ha kaffekoppen i handen ch måla och pyssla.

Det ska vi göra med i helgen. Medans dom små leker för fullt så tog jag först en halv timme bloggtid men sen ska det både röjas och målar tvättas mm....

Ha en god helg fina du och tack för ditt svar !

En varm kram från mig

tinajo sa...

Hoppas du får en fin och avslappnande helg!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja men man behöver de där suck dagarna ibland, för som du säger så känns det alltid lite bättre efter en sådan dag, man får vara ifred och tänka igenom allt.
Så härligt med målning, betong och lite blommor, låter som du kommer få en fin helg.
Ha de så gott nu du.
Kramar Jennie

Maria sa...

Låter som en kreativ och skön helg! Själv ska jag nog på hus-mässa i Malmö, lite roligare nu när man har hus än förr...

Kram

Maria sa...

Låter som en kreativ och skön helg! Själv ska jag nog på hus-mässa i Malmö, lite roligare nu när man har hus än förr...

Kram

Nyanser av vitt sa...

Mysigt att fixa lite hemma.
Tittar in för att önska dig en mysig fredag.
Kram Agneta

Le petit jardin sa...

trots suckdag, som kommer då och då...så verkar du ha en spännande helg framför dig. kul med kreativitet och skapande

Kram Kajsa

Johanna sa...

Ha en underbar helg finaste Hannis!

Kramar Johanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Hoppas att din helg blir alldeles underbar!! Jag tycker en helg med målning låter toppen!!

Här hostas det så hela kroppen håller på att sprängas, fyyy så jobbigt! Och nä jag klarade mig tyvärr inte .( nu är vi hemma hela familjen och hostar i kapp!

Så också denna helg blir oxå en seg helg hemma. En helg då jag bara längtar ut!! Men nu lurar våren runt hörnet!! Jippiii..

Ha det gott, Lycka till med målningen! Kram Monica

Åse sa...

Hoppas du får en riktigt härlig målarhelg!

Anna S sa...

Hej Hannis, det låter härligt att ha en hemmadag och mest skrota för att sedan måla vägg !

Önskar dej en underbar helg , med.
Nu skiner äntligen solen. :-)

Kramar Anna S

Åsa Liljedahl sa...

Trevlig helg! Kram

Sirpa sa...

Hej! Låter härligt att måla hela helgen!:) Önskar dig en mysig vårfredag!
Kram Sirpa

Åsa Liljedahl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hajan sa...

Lycka till med Din målning,det
är verkligen avstressande.
trevlig helg önskar / Hajan

Johanna / Fru form o fix sa...

Tack för din hälsning hos mig! Vad roligt med betonggjutning! Trevlig helg!

Nillis sa...

Låter som en mysig helg i alla fall. Fri från suckande ;-) kramis

Mamma C sa...

Hos mig var det så i årsskiftet på jobbet. Mycke omorganisation m.m. Men nu börjar jag känna mig bekväm igen. Ha en skön och bra helg.
Kram Mamma C

Johanna Stålros sa...

Här ska det minsann oxå målas- frågan är bara vart jag ska börja;) Kram

VisaLiza sa...

Alltid lite svårt med förändring eftersom man inte vet vad den kommer att innebära. Att människor vi är vara vid att ha omkring oss inte längre finns där av olika anledningar gör vardagen till en början lite osäker, men det går över. Klokt att ge sig in i kreativa projekt som fyller på med energi. Liza

Ewa`s Galleri sa...

Låtef som full farg i helgen. Spännande med förändringar hemma
Hoppas suckarna ör borta och kaffet är gott
Ha en fortsatt skön helg

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken härlig kreativ helg, hoppas det blev lite gjort mellan kaffeklunkarna. Här hemma ska det också målas men vi skjuter på det ett tag till ;)

Kram Ullis

Anonym sa...

Tack för omtanken!
Mycket förändringar i mitt liv under en tid..Har mina svackor..jobbar på det. Känns alltid lika skönt att hälsa på hos dig. Du uttrycker och förmedlar känslor/stämningar så bra både i bild och ord.
Det är en lisa för själen att komma hit.
Var rädd om dig
Ha en fin söndag
Kramar Lily