Fira påsk

Långfredagen spenderades med familjen, hos mormor.
Det finns ingen som kan laga mat som min mormor, det är en högst objektiv
åsikt (läs det med ett stänk av ironi) Jag äter alltid för mycket hos henne!


Favoritosten.
Gjord på rödlök, créme fraiche och svart kaviar ovanpå.
 Senare när vi gått hem till mamma så utsattes den nya svågern för min
invigningsrit. Om du orkar med mina ideér så passar du i familjen typ...
Och han ställde upp, och lånade ut sitt ansikte för att jag skulle få göra
en gipsform. Jag menar om jag kom till en ny familj och min svägerska
skulle säga: Får jag kleta in ditt ansikte i vaselin och sen ha gips ovanpå?
Då skulle jag börja fundera så smått.
Men icke, javisst sa han.
Och höll på att somna dessutom.

Jaha, så kan man fira en långfredag i min familj.
Och idag ska jag fira med några andra som är en stor del av mig.
Och pussa på hästar, och en liten unge.
Och fota lite mera.

Har ni det bra?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas du har det bra på alla sätt!
Kramen




13 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ha ha ha ..jag tror jag dör... han ställde upp alltså !
Det är bra Hannis..dom ska prövas dom nya i familjen..

Ha nu en superfin dag...kraaaam

LissenTo sa...

Vilken härlig träff, med så mycket gott & så lilla mormor.

Hihi, klarar han den invigningsriten, så passar han perfekt in i familjen.

Ha en fin dag, här kvittrar fåglarna och solen lyser redan.

Kram

Home2tiny sa...

Ha, ha det är klart att du måste testa om han passar in i familjen... Ha en riktigt härlig fortsättning på påskhelgen. Kramisar Tina

VisaLiza sa...

Tycker att ni verkar bra på att fira i er familj :) Mormor/farmor brukar vara bäst på att laga mat. Försöker fortfarande att få till äpplekaka lika god som farmors men går bet. Önskar dig en fortsatt härlig påsk! Liza

Le petit jardin sa...

Ha, ha, vilken rolig invigningsrit

Ha en skön och mysig påsk

Kram kajsa

Anonym sa...

*L*
Du är för härlig!
Underbara bilder..och mycket gott!
Var rädd om dig
Kram Lily

Anna Svensson sa...

Jo tack vi har det bra vi med, inga måsten, så skönt så.

Kram

Edith och jag sa...

Vilket test för din nya svåger!
Fortsätt att njuta av påsken :)
Kram Maria

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Tur att du fick det svaret :)
För det var väl det som du ville få eller hur ? :)
Härliga bilder bjuder du på och dwt låter som du har en skön Påsk helg !

Ha en fin fortsättnig på den med :)
Nu ska jag slumra till och propp mätt är man :)
Vännrr på besök. käraste av såna , mycket skratt och fylla magar :)
Ha det gott ! Kram frpn mig

Johanna / Fru form o fix sa...

Nej, men det verkar väl som en alldeles normal sysselsättning när man ska lära känna någon ;-)

Mormorsmat är alldeles speciell!

Mamma C sa...

Så himla trevligt ni har haft det. Jag hade nog varit tveksam att ställa upp på detta om det nu var första gången ni träffades. Ha en fortsatt bra Påsk.
Kram mamma C

Anna S sa...

Det låter som ett bra familje-test den där gipsmasken. :) Det var tur att svågern gick med på det.Ni kan ha det allihop som standard för att se vad blivande släktingar går för.
Det fruktade gipsmask-testet.

Låter som att du har det riktigt lugnt och skönt, härligt!
Här är det ganska OK. Solen tittar fram idag med , det är alltid ett plus. Det blir en lugn dag för mej, kanske sy lite på en kråkfågel som jag håller på med.

Fortsatt skön påskhelg önskar jag dej! Kram

Huset nummer tio sa...

Aha så det är detta ljuvliga ansikte du har förevigat. Så smart och än en gång så duktig du är.

Jag hade gärna varit med om den invigningsriten, fniss;)

Kram
Annie