Favoritboken

Alltså när det gäller inredning.
Jag säger bara Hans Blomquist, The Natural Home.
Den bär jag runt på och slutar tydligen inte att vara förälskad i den boken
trots att jag bläddrat i den massor av gånger. Mycket stor inspiration!

Undrar hur många gånger ni sett min obäddade säng??
Men jag bäddar den sällan faktiskt. 
Det känns inte lika mysigt i sovalkoven när det är bäddat.
Eller så är jag förbaskat lat! 


Det är just det som är grejen med den här boken för mig.
Att den inspirerar till att låta hemmet vara personligt, lite rörigt.
Och levande.

Så jag fortsätter att måla om lite vägg.
Släpper in en av favoritfärgerna svart.
Med skräckblandad förtjusning kan man säga.

Kramen Hannis



22 kommentarer:

Åse sa...

Ett hem ska ju vara levande det ska synas att någon bor där , så fortsätt med din obäddade säng ! Fin torsdag till dig !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bädda med andan i halsen i farten till jobbet är himla stressande. Jag har slutat bädda också, bara när vi har större kalas. Vi är inte lata, vi är smarta!
Kramar
AnnaMaria

VisaLiza sa...

Lite stökighet är ju ett tecken på att det är ett hem där någon faktiskt lever sitt liv. Jag blir nästan lite nervös när jag kommer hem till någon som har en helt perfekt ordning. Jag undrar lite hur det är möjligt. Här hemma i Hult hinner det vara städat någon timme innan det åter är kaos och det är bara att inse att det är så livet ser ut. Liza

Änglarnas hus sa...

Din säng ser så vacker ut obäddad..fint då allt är vitt!
Boken du tipsar om har jag inte läst..kul med något nytt!

Kraam sanne

Catarina Alexandersson sa...

Jag bäddar oxå sällan, bara när det kommer folk på besök egentligen ;)
Ska bli kul att se hur det blir med det svarta :)

Tack för ditt stöd ang. det jobbiga som hänt mig, det gör mig stark och jag har bestämt mig nu får att fortsätta med bloggandet. Fast med lite större försiktighet..

Kram och ha en fin dag!
Catta

Huset nummer tio sa...

Jag älskar din obäddade säng men här älskar jag min bäddade;) Tror det har med att jag gillar känslan när jag lägger mig att bädda upp och krypa ner, det känns liksom lite lyxigt. Så här hemma bäddas alltid sängen men vi rör till det på många andra ställen istället;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

En Vacker Vardag ♥ sa...

Här hemma går det i perioder i bland bäddat,för jag tycker om att komma in i sovrummet på kvällen och bädda upp. Men dock har jag inte bäddat med överkast på många år!! Jag älskar fina påslakan!! Men det ser så mysigt ut i din obäddade säng:)Kanske för det är en sovalkov blir lite mer ombonat!!

Kram Lotta

Kia sa...

BLir nog snyggt med svart!!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Maria sa...

Vi har inte heller sängen bäddad, men vi har inte lika stilrena sängkläder som du... borde vi nog ha ;)
Kul med en inspirerande bok, trots att det finns så många så många så inredningsböcker är det sällan nån som verkligen fastnar.

KRAM

Le petit jardin sa...

Härlig filosofi..den kör vi på

kram kajsa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Bäddar det görs bara när vi får besök, planerat sånt! Då brukar mannen också rensa avloppen, hi hi... som om någon skulle få för sig att kolla dem...??

Jag har också den boken, håller med!! Underbar!!

Här bläddras det just nu för jag är sjuk, igen!! Så segt... gick nog ut lite för tidigt, suck!

Kram Monica

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Det är fint med det när naturliga och levande och inte bara stelt och uppradat, blir lite tråkigt då tycker jag..
Härligt att hitta en bok som ger inspiration så där:)
Ha en fin kväll.
Kramar från mig.
Jennie

TIDSOPTIMISTEN sa...

Nej du bäddar gör jag inte heller, jo om det kommer gäster vilket är lite konstigt egentligen. Såg att man kunde kolla på "Mia på Grötö" på Play (jag missade det nämligen igår och var tvungen att kolla upp) men det är väl bara det senaste avsnittet som ligger uppe en vecka sen måste man ha abbonemang för att kolla på äldre avsnitt. Lycka till med förvandligen och boken ska spanas in den har jag inte hört talas om tidigare ;)

Kram Ullis

Sirpa sa...

Ja, hemmet ska vara personligt! Inte direkt från nån inrednings tidning! Man kan ju använda inspirations bilder, det gör jag också, men man ska ge till platserna egen touch!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa

Anna S sa...

Här är en till med obäddad säng alltsomoftast. Och vita lakan, gillar!

Boken får jag ta och leta efter och köpa lite senare. Ser mysig ut och inspirerande! Levande bilder, inte så mycket färg till trots. Gillar med!

Hoppas du får en fin fredag!
Kramar Anna S

Blan betong och gammeldags pioner sa...

halloj det är en helt underbar bok...man kan läsa den hur många gånger som helst o hitta nya saker o infallsvinklar.....jag gillar oxå när det är lite lagom stökigt...det är natural home vill jag lova!!! Ha en fin helg kram från Maja

tinajo sa...

Jag brukar oftast inte bädda heller. :-) Jaha, den boken har jag inte läst men nu blev jag nyfiken!

Vit dröm sa...

Är också urusel på att bädda, blir mest när man ska ha folk över och på helgerna ;)
Härligt när man hittar en sådan bra bok :)
En härligt solig fredag önskar jag dig!
Kram Anna

Hajan sa...

Det är väl bara vi 80 åringar som
fortfarande håller på med det.
Men jag måste bädda., så olika är vi.

kram /Hajan


men jag bryr mig inte ett dugg hur ni gör

Mina drömmars hus sa...

Önskar dig en underbar fredag
Kram
AC

Mycket annat & lite betong sa...

Ibland bäddat och ibland inte! Idag inte.
En hel vägg i svart!? Spännande!

Ha en härlig helg!
Kram Agneta

Mamma C sa...

Här är det obäddat nästan förjämnan. Det blir när man ska ha besök. Om någon får för sig att gå husesyn du vet.
Kram Mamma C