Åtta saker om mig

Härliga Mamma Elva har skickat på mig en liten utmaning.
Att skriva åtta saker ni inte visste om mig.
Håll koll på Mamma Elva och Mamma Elvas mamma förresten, dom står 
nämligen i startgroparna med sitt egna företag. Heja er, spännande som 17!
Då kör vi,

1. Jag var på väg att åka till Indien men istället åkte jag fyra veckor till
forna Jugoslavien efter kriget. Den resan förändrade mitt liv på djupet.
Att se på nära håll vad krig gör mot människor och att vandra i ruiner med
människor som överlevt gjorde att mina värderingar kastades runt ordentligt.

2. Jag har just nu fem tatueringar. En av dom täcker hela min mage och går upp
över bröstet. Den är en del av min historia. Bland annat så finns fågel fenix med.
Det finns många åsikter om tatueringar, jag personligen älskart.
Har aldrig förstått det där med att döma någon utifrån bläck på huden.

3. Något annat jag älskar är ensamhet. Den självvalda som jag lever i nu.
Att vara ensam med en bokhög, målarfärgsburk, kaffe och en radio.
Mer behöver jag inte för att vara nöjd just nu. 
Jo, pälsbollen förstås! Han är alltid vid min sida!

4. Jag kan bli riktigt skitförbannad!
Sådär så att jag slänger porslin om jag glömmer bort mig.
Händer inte ofta nu men herregud vad jag fick köpa nytt porslin ett tag.

5. Jag hade en kort period som så kallad depprockare.
Men det vart så tråkigt till slut att lyssna på mörk musik och gå runt och leka 
svår personlighet så jag blev punkare i stället...Och sen blev det rockersbrud 
för alla snygga glamrockare. Förvirrad tonåring på 80-talet kan man säga.

6. Jag längtar efter en odlingslott.
Att få gräva, odla och få jordiga händer.
Står i kö och väntar.

7. En av mina favoritdiktare är Maria Wine.
Alltså hennes dikter, hon kunde skriva med hjärtat.
Så var hon vacker också.

8. Jag lyssnar nästan bara på P1.
P1 på söndagar är ett måste.

Och jag skickar utmaningen vidare till:
Ankis Hem (Min lilla värld)

Som vanligt så är det bara om man vill!
Inga måsten.

Kram Hannis




16 kommentarer:

Anonym sa...

Då hade du nog gillat Rockbaren, fullt ös varje kväll! Soliga kramar Tina

Vit dröm sa...

Kul att få läsa mer om dig :)
Ha en toppenstart på veckan nu fina du!
Kram Anna

MammaElva sa...

Åh, du verkar vara en sådan supercool person! Jag gillar också tatueringar men har faktiskt inte en enda. Min syster däremot har en hel drös! Och när jag och gubben var sådär stormigt nyförälskade kastades det också en och annan tallrik, tyvärr tittade jag aldrig innan så en del fint arvegods åkte i golvet. Typiskt!

Och tack för det fina du skriver om mig och vårt företag. Känns att sådant pepp behövs!

Kram, kram på dig!!

tinajo sa...

Himla kul att läsa - mer sådant! :-)

Maria sa...

Skoj med lite info om dig :) Häftigt med tatueringar, jag har inga men tänkte när jag var 20 skaffa en. Men det var en sån nördig populär som ett kinatecken, ur jag sket idet... nu snurrar det lite att tatuera in min dotters namn nånstans.

KRAM

Huset nummer tio sa...

Tack. Alltid trevligt att få läsa om dig;)

Önskar dig en härlig vecka
Kram
Annie

Kia sa...

Kul läsning!

Önskar dig en toppen dag!
Kram Kia

Nillis sa...

Älskar tatueringar, vore kul om du visade någon på bloggen? Om du vill alltså.. Intressant att få veta lite mera om personen bakom bloggen. Hoppas du får en fin dag, kramis

Le petit jardin sa...

Så kul att få en gnutta mer av dig :)

Bläck på sin kropp är snyggt, speciellt om där finns en tanke bakom....en odlingslott är underbart, köpte själv koloni för 1,5 år sedan och njuuuuuter...och vem var inte förrvirrad i sin tonårsperiod på 80 talet?? Men det är väl så det ska vara...men P1, vad spelar de...är dålig på radioutbudet hör jag, det blir att ratta in ikväll :)

kram kajsa

Sirpa sa...

Hej! Det där va verkligen roligt att läsa! Gillar tatueringar, har inga själv men gillar, nyfiken hur din ser ut! Har en skön måndag!
Kram Sirpa

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så kul att få veta det här om dig:)
Tatueringar, jag har flera stycken och planerar för flera kan jag säga, jag tycker de är fint:)Förstår att den där resan satte sina spår och ändrar ens tänkande lite, uppskattar det man har kanske..
Kul iallafall att läsa.
Ha en fin måndag.
Kramar Jennie

Änglarnas hus sa...

Hejsan sötaste!!

ÅÅ så mycket nytt och spännande om dig! Jag kan verkligen tänka mig att resan till forna jugoslavien var minnesvärd..med en massa hemska och fina minnen
Jag delar detta med att tycka om att vara ensam..älskar total tystnad!

Tack goooaste för fina ord och hejarop på oss..värmer gott ska du veta!!

Kraaam Sanne

Anna S sa...

Hej Hannis, det var spännande att läsa om dej lite mer.
Låter kul med tatueringar som avspeglar dej själv och ditt liv. :-)
Depprockare har jag också varit förut när jag var väldigt svart i själen, mer än nu. Lyssnade på 80-tals synth, The Cure och sånt. Kan fortfarande tycka att det är bra men det tar ner humöret väldigt.

Ljus till dej och kram
Anna S

Mamma C sa...

En spännande och kul läsning om dig.
Kram Mamma C

millandante sa...

Så roligt att läsa Hannis!! Kul att veta lite mer om fina du:)

Kram

Johanna Stålros sa...

Du är så fin;) tack för att du tänkte på mig;) har inte riktigt hunnit än men utmaningen finns väl kvar gissar jag;) Vilken resa du gjorde, förstår att den förändrade....
och lite temperament är det visst inte bara jag som har;) Kram