Ännu en helg

Det går så fort nu.
Tiden rusar fram och det känns som att man slängs mellan Måndag och Fredag.
En helg med brorsbarnen går i högt tempo men också i lugn och ro.
Det fikas godsaker.
 Jämförs händer, unga och lite äldre
 Så läser vi förstås.
Och går på Sune i Grekland, där fastern skrattar högre än barnen åt en 
kvinna som hela tiden gör sig illa i närheten av Sunes familj. Vi gör egen
tvål och tävlar i spel. Så pratar vi om dom där lite svårare sakerna igen.
Det är en del som rör sig i huvudet på en tjej som ska fylla åtta år.
Och det är en förmån att få vara faster och svara på det jag kan.
Att bara finnas där.
Och när fyraåringen tittar på en och säger: Älskar dig,
ja, då smälter hjärtat och jag får en klump i halsen.
När man då svarar, jag älskar dig och får: Jag vet! till svar så känner
jag hur självklart det är i deras värld, och det är bra tycker jag!

Sen slutar det med att jag svimmar i soffan framför Babel på tv.
Och ojar mig över att det är dags för en ny vecka...
Typ så kan man beskriva en helg.

Nu hoppas vi på sol hela veckan/Kram Hannis

14 kommentarer:

Ellinor sa...

Låter som en härlig helg!! Och det där "älskar dig" från en liten barnamun, ja det är svårslaget!!
Ha en härlig vecka du också. Snart är det ju fredag!!
Kram
Ellinor

Tina sa...

Guuu, så gulligt! Jag fick också ett par fina ord av en fyraåring i helgen, fast på telefon. Tänk så de där små orden lyfter, fina bilder du visar Hannis. Mycket kärlek här...

pussokramen

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar helg!
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Ewa`s Galleri sa...

låter som en underbar helg med barnen
Ni har vekligen hunnit med mycket roligt och mysigt
Ha en skön måndag

Huset nummer tio sa...

Låter som om ni haft en perfekt helg. De där tre små orden värmer så mycket;) nästan mer än vårsolen;)

Önskar dig en härlig måndag
Kram
Annie

Kia sa...

: ) Ja, de brukar ha en tendens att prata de små liven! :)
Sigge boken känner jag igen, den läses här med av A. Är det en hästtjej din brorsdotter?

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så mysig helg de haft med faster nu då och med gott fika och allt:)
Ha en fin dag idag.
Kramar Jennie

Nillis sa...

Det låter som du haft en mysig helg :-) kram och så håller vi tummarna för solsken. Ja,gå och se Små citroner gula, det är en sol eller vitamininjektion i bioform. kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken lyx att få vara faster en helg, hoppas jag också får vara det en vacker dag. Min bror är mycket yngre än mig och mycket segare än mig på att bilda familj också .....så ja jag väntar ;)

Kram ullis

Sirpa sa...

Hej! Låter helt underbart! Du har haft den bästa helgen! Ja, när lilla Anabelle säger "Mormor, jag älskar dig" Ja, då smälter man och lilla tårar kommer av glädje!
Jag tycker det är fredag HELA tiden!
Hoppas din vecka har börjat bra!
Kram Sirpa♥

Fröken Grön sa...

Det låter som om du har "tankat" mycket kärlek i helgen, - så härligt!

Var tiden tar vägen mellan måndag och fredag undrar jag också, men tiden mellan fredag och måndag känns ofta ännu kortare.

Nu håller vi i hatten och väntar på ännu en vinterstorm här nere i Skåne. Nästan så man önskar att det var lördag imorgon, så att man fick bli kvar hemma...

Kram!
/Anna-Karin

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så underbart med barnens självklara svar..tänk om det alltid kunde få vara så..!!!
Vilken lycka för dom att ha en faster som Hannis..vinstlott !!

En fin kväll till dej..kramen

Maria sa...

Fint :)

Tavlorna är ett tyg från Mairo som följt med i alla år.

Kramar!!!

creando sa...

En helg för påfyllning låter det. Fint.

Kramar