Vin och ostprovning

Man kan starta sin vecka på sämre sätt än vad jag gjorde.
Jag blev inbjuden på vin och ostprovning hos två fantastiskt trevliga systrar.
Det kommer att komma mera om dom här systrarna senare.
Dom står nämligen i startgropen med sitt nya företag. Ett företag som har en 
anda jag gillar. Dom satsar på det gamla, det återvunna och det ekologiska.
Det är spännande att få följa dom på deras resa, mer om det senare som sagt var.

Den här kvällen var så oerhört mysig.
Goda ostar, gott vin och skratt.
Både ostar och vin var ekologiskt, och miljön runt omkring är fylld av
gamla vackra möbler, speglar, öppen spis och knarrande golv.





Det var gott!
Provade en tomatmarmelad som var så god och som jag nu måste prova
att göra själv. Hur nu det ska gå  till utan att jag eldar upp köket...

Om någon undrar hur det går med ommöbleringen så kan jag säga så här:
Gaaaaa#%&?=!
Men jag ger mig inte!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har det bra. Kram

29 kommentarer:

Bara Sara sa...

Det finns olika sätt att spendera sina kvällar och det du bjuder på verkar helt klart som ett bra sätt!! Kram Sara

Mina drömmars hus sa...

Vilken helt underbar kväll. Å du har fångat den med vackra bilder som vanligt.
En härlig onsdag till dig
Kram
AC

Vita små hjärtan sa...

Men hörru vad trevligt och mysigt! Vilka läckra bilder!
Spännande om systrarna........
Kram Agnetha

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga bilder ,ser ut som ni haft väldigt roligt Spännande att få höra mer om systrarnas projekt
Tomatmarmelad låter gott
Receptet???
Ha en skön dag

Johanna / Fru form o fix sa...

Vilka härliga bilder!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så härligt med sådana goa vänner.
Såg himla gott ut.
Du klarar säkert göra den där marmeladen utan att elda upp något hi hi. Berätta hur det gick sedan:)
Kram Jennie

Monika sa...

Underbara bilder!

Ha en fin dag!

Johanna sa...

Mumselimums mums! Det där såg onekligen gott ut:) Spännande med nystartat företag för dina vänner!

Ha en fortsatt fin onsdag,

Kram Johanna

Linda sa...

Det där lät ju inte så dumt. Vad gott med ostar och vin. Nu längtar jag till helgen och alla godsaker jag får trycka i mig. :)

Kram Linda

Anna S sa...

Det företaget låter helt rätt i tiden, rätt på alla sätt.
Kan tänka mej att du hade en trevlig kväll.
Jobbigt med ommöbleringen som inte vill sej. Kanske det hjälper om du talar allvar med de trilskande möblerna..? ;-)

Kram tillbaks till dej

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Låter som en alldeles perfekt start på veckan! Jag hade trevligt på ön!!

Nu siktar jag in mig på morgondagen, då jag skall tillbringa andra halvan av dagen på Antikmässan!! Jippi - så mysigt!

Spännande med det nya företaget. Ser fram emot att höra mer.

Önskar dig en skön avslutning på veckan.
Kram monica

Tina sa...

Det var ju helt underbart, att festa till vardagen lite är aldrig fel!

kramelikram

Kia sa...

Lycka till med ommöbleringen!
Kram Kia

VisaLiza sa...

Låter ju helt fantastiskt trevligt! Spännande inriktning på företag. Ser fram emot att höra mer av detta! Liza

Mamma C sa...

Vilken fin kväll det verkar ha varit. Låter spännande att få höra mera om sedan.
Kram Mamma C

Nillis sa...

Åh vad trevligt och gott det ser ut! kramis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ost, vin och bröd det är bland det godaste som finns. Roligt med en mitt i veckan festligare dag.
Här är full fart, knepigare än man tror och hålla två koppel, phu!
Alla hjärtans kram
AnnaMaria

Anki sa...

Tack Hjärtat, det behövde jag!
Rackarns vad gott det ser ut, och mysigt:)
Kanske slår en pling ikväll, behöver lufta lite.

Puss & kram!

STENLYCKA sa...

Varma kramar till dig på Alla Hjärtans Dag!
Önskar att din dag blir fylld av kärlek, värme och skratt!
Tack för en underbar blogg!
Raina

Huset nummer tio sa...

Låter dom en härlig kväll. Är så imponerad över dina fotografier det ska verkligen en Hannis till för att lyckas ta ljuvliga bilder på matrester;) förstår inte hur du lyckad men lyckas gör du och jag tackar för det;)

Visst är det inspirerande i de stora pandurobutikerna till och med så inspirerande att vi gjorde två besök;)

Önskar dig en hjärtlig dag
Kram

Nyanser av vitt sa...

Vilken mysig kväll
Sköt om dig Hannis
Kram Agneta

Sirpa sa...

Låter mysigt och gott! Vill önska dig en härlig Alla hjärtans dag!
Kram Sirpa <3

Queen of Kammebornia sa...

Wow! Underbart :) Kram!

Åse sa...

Vilken mysig kväll, önskar dig en fin alla hjärtans dag ❤

Ewa`s Galleri sa...

Tack för receptet
Ha en bra alla hjärtans kväll

Hajan sa...

Är det de systrarna som gett ut
en kokbok. De var på TV 4 en gång,
och berättade.
Det var en mysig och god kväll
förstår jag,vill gärna höra mer om dem.


tack + kram från /Hajan

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hej fina du.
Hoppas du haft en fin alla hjärtans dag idag!
Stora kramar till dig:)

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka spännande systrar! Det ska bli roligt att höra mer om dem och deras företag.
Vilken härlig kväll med ost och vin!

Kram Agneta

Le petit jardin sa...

Va roligt och gott - det här är pecis det som jag gillar!!

Dina burkar är ju jättefina!!
Kul med återvinning, när man kan göra så fina saker som du gör

kram Kajsa