Tavla av linnetyg

Jag älskar linnetyg.
Vilket gör att jag har en del högar ligger hemma. 
Så fort det är rea så passar jag på att fylla på tygförrådet med stuvbitar eller meter av linne.
 Älskar det där med att man kan tvätta det, sen torktumla och inte bry sig om strykning.
Och känslan av det naturliga som ett linnetyg.
Ska inte fördjupa mig i det för då kommer ni tro att jag flippat ut lite för mycket.

Hur som helst, målning pågår.
Vad det ska bli har jag inte en aning om.


Långpromenad, kaffe och målning.
Japp, det är lördag minsann!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag håller med dig om solen.
Känns som att jag vill skynda på den här månaden. Stor kram

20 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja vad härligt att ta det lite lugnt så här en lördag med promenad och annat trevligt. Måla på nu:)
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Sirpa sa...

Godmorgon! Håller med dig om tyget! Kaffe här också, hoppas målning, men absolut ingen promenad! Just nu känns det att jag skulle behöva en rullator:)
Har en skön lördag!
Kram Sirpa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Måla på linnetyg låter spännande, jag fick ju en fin bit runt ripan. Den la jag i min tyghög.
Ha en skön lördag
Stor kram
AnnaMaria

Melody Shih tzu sa...

jag älskar också linnetyger, men måste nog erkänna att jag tycker om att duka på manglade linnedukar när det är fest!
Ha en riktigt skön helg!
Melodys matte
Melody skickar en puss så klart!

Arja sa...

Halloj!
Inget flippat inlägg om du frågar mig hihi. Älskar också tyger :O)
Spännande att se vad du httar på.
Ha d gott kram Arja

Mamma med ambitioner sa...

Spännande tavla. Ska bli kul att se resultatet.
Ha en underbar helg.
Kram Kristina

Bara Sara sa...

Jag gillar också linne men är så inpräntad, av mamma, att det ska manglas och ha sig så det blir sällan använt tyvärr. Det jag har i linne är mest dukar och kanske jag håller med mamma att just de är roliga att ha släta..

Spännande att se vad du hittar på!
Kram Sara

Anna S sa...

Spännande, så kreativt!
Jag gjorde en gång en stolsits på så sätt.

Hoppas din helg blir fin!

Känner samma med att skynda på, snabba upp almanackan. Har försökt tjata på den men den lyssnar ju inte. ;-)
Nu kan vi räkna ner veckorna innan solen behagar återkomma, förhoppningsvis.

Kramar till dej!

Kia sa...

Ha en toppen lördag!
Kram Kia

Vit dröm sa...

Låter som en riktigt skön lördag! Ska bli skoj att se vad det blir av målningen :)
Kram på dig!

Fröken Grön sa...

Här inne får man alltid inspiration till sköna idéer som man aldrig hade kommit på själv. Du kan du, Hannis!
Lördagskram till dig!
/Anna-Karin

Edith och jag sa...

Torktumla linne har jag aldrig provat. Krymper det inte då? Ser i varje fall ut som det är ett spännande målarprojket du har på gång :)
Kram Maria

Elna sa...

Det ser spännande ut! Du får ha en fin kväll.

Kramen

Anki sa...

Tack Hjärtat för att du är du!

Goa kramen!

Ps, väntar med spänning på att konstverket ska bli klart:)

Svart, vitt & rött sa...

Det där kan ju bara bli bra! Ser fräckt ut! Kul att bara testa lite ibland också när man får sina idéer :-) Same here! :-)Ha en riktigt go kväll!

Mamma C sa...

Jag har en massa linnedukar som jag fått från mamma. Jag är som du gillar inte det korrekta. Bara tvätta och lägga på bordet det är min grej.
Kram Mamma C

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka spännande projekt du håller på med. Linnetyg är vackert. Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Nilla Nyfiken sa...

Ja nu vet jag då inte vad du ska hitta på men spännande blir att se! Linnetyg = älskar! Måla, tja, ingen talang alls, men gillar idéen... :-)

Kram
Pernilla

Huset nummer tio sa...

Ser med spänning fram emot resultatet;)
Kram
Annie

Liten Bod sa...

Gillar också linne! Det ska bli spännande att se vad du hittat på nu :) Kram Tina