Sticklingarna växer

 Sticklingarna jag plockade hos en vän växer.
För mig så känns det som ett löfte om vår.
Att det snart kommer ljus och lite värme. När jag ser solen kika in 
mellan bladen så blir jag så där visselglad igen. För jag älskar ljuset!


Nu ska dom snart planteras i större krukor med ny jord.
Ska gjuta krukor i betong är tanken.
Och nya sticklingar ska få plats, det är dags för pelargonerna att beskäras.
Även om det är ett tag kvar till riktig vår så gillar jag den här tiden.
Det där med att plantera om och se hur det växer.
Det ger energi!

Kram och fin vecka/Hannis


15 kommentarer:

Ellinor sa...

God morgon Hannis!
Jag håller så med dig. Att börja förbereda våren och veta att man har hela härligheten framför sig. Det är underbart!
Ljuvliga bilder med ljuset så vackert. Jag har varit en så dålig bloggvän sista tiden men jag är alltid inne i det tysta och tittar på dina vackra bilder och följer med spänning vad som händer hemma hos dig!
Ha en fin början på veckan!
Kram
Ellinor

Bara Sara sa...

Vilket härligt ljus! Ska försöka att inspireras av dig, gällande att plantera om blommor och sätta sticklingar! Är lite lat och köper helst nytt när det behövs..
Ha en fin vecka!
Kram Sara

Huset nummer tio sa...

Visst är det ljuvligt med ljuset;) här ska pelargonen tas om hand idag ny jord och ny kruka. Härliga tider;)
Kram
Annie

Sirpa sa...

Hej! Ja,visst man mår så gott när solen skiner! Härliga, vårliga bilder du bjuder! Önskar dig en fin måndag!
Kram Sirpa

VisaLiza sa...

Spännande projekt att gjuta krukor. Du får lägga upp en DIY om du blir nöjd. Vi har haft strålande sol hela helgen och det bara fortsätter så nu har min kropp bestämt sig för att det är vår. Plötsligt känner jag mig pigg och fylld av energi igen :) Liza

MammaElva sa...

Eller hur? man känner nästan hur våren kommer närmare och närmare...
Önskar dig en toppenmåndag! kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Visst är det väldigt energigivande när man ser att saker växer och frodas. Man blir gladare och piggare och att få påta i lite jord är ju bara det härligt!
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Fröken Fräken sa...

åh, det känns härligt vårigt!
Jag är mycket skeptisk till om min pelargon har överlevt vintern, just nu ser det bara ut som en förtorkad kviststump som sticker upp ur jorden..

Edith och jag sa...

Så härligt att du blir visselglad! Och sticklingar är verkligen vår :) Igår gjorde jag något småtokigt, jag köpte blommande pelargoner :) Det kan man också bli visselglad för.
Kram Maria

Lissen sa...

Åh så fint med spirande växter, speciellt med ljuset som lyser så fint genom fönstret.

Ha en fin vecka. // Lissen

Änglarnas hus sa...

Sticklingar och gamla växter som skjuter nya skott är så ljuvligt! Det kommer en vr..snön kommer försvinna..det finns hopp..skriker de nyetablerade bladen till mig!!
Fantastiskt vacka bilder!!

Kram kram goaste!!

Maria sa...

Vad fint inlägg om din familj :)
Jobbar du som Fotograf? Måste ju vara drömmen!

KRAM

Mamma C sa...

Så kul att det börjar gro och växa.
Kram Mamma C

Queen of Kammebornia sa...

Åh, så vårigt underbart!!!

Queen of Kammebornia sa...

Åh, så vårigt underbart!!!