Så målar jag om igen

Jag vet, hur orkar hon?
Jag alltså, med detta målande av samma möbel. Det är flera som undrar det.
Men ska det bli bra i pysselhörna/vardagsrum/sovalkov så måste det kännas
lugnt. Och det gör det när det går något av en röd tråd i det hela. Eller svart
och vit tråd i mitt fall. Så skrivbordsskivan fick bli matt svart. Bra att spilla på.



Om någon undrar vart alla saker står under det här projektet så står dom
i kök och hall. Ett ypperligt läge för mig och hunden att träna på momentet
"krypa" blev det mitt i röran. Hunden uppskattar det mera än mig just nu.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har det bra på alla sätt.
Och att du har sol som skiner hos dig! Kramen

27 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej!Hih jag fattar din måla om måla om saken....är själv lite likadan:)Fina bilder! Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa

Bodil Brink Morse sa...

Vad fint det blev!
Jag målar också om och om igen, haha
Kramar från andra sidan plurret.

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt eller god morgon ! :)

Vad ska man säga vid denna tiden ? ;)
För min del blir det god natt snart :)

Det där blev ju toppen fint ! Riktigt snyggt. Så fint det vore i i blivande tonårs rum hos oss. Om inte du har nått mot det ? ;)

Visst kan man måla om mpnga gånger. Sån är jag med :)

Ha nu en fin fin dag ! Kram från mig

Bara Sara sa...

Ser verkligen behagligt ut! Vi köpte ett skrivbord för att ha till pyssel och papper, dessvärre ligger allt i högar PÅ bordet så nån visning på blogg blir det inte än.. Kram Sara

Mina drömmars hus sa...

Så tjusigt. Hade samma tanke om våra skrivbord. Men min andra hälft satte stopp, några möbler måste få vara original här hemma. Hmmmm, skulle hellre ha målat, men men.........
Ha en riktigt härlig dag
Kram
AC

Anki sa...

Supersnyggt vännen, gillar ditt skrivbord massor...kanske nästa pryl att leta efter;)
På plats i skogen så nu är det bara att vänta...hörs ikväll!

Kramen!

Kia sa...

Alltså om du har jätte tråkigt har jag en del jag vill få målat! Typ köket, matbordet, stolarna, soffbordet är lite att börja med.... :)

Ha en toppen dag!
kram Kia

Stina sa...

Jag har också haft en tanke
på att göra som du men velat fram
och tillbaka. Men nu har jag
bestämt mig....måla svart :)

Kram
Stina.

Anci sa...

Jag undrar hur du kan vara så kreativ !! Du gör det ena vackra efter det andra.
Och du gör mig så glad med dina kommentarer !
Tack !!

Kramar
Anci

Johanna / Fru form o fix sa...

:-) Det blev snyggt! Väldigt fina bilder också.

lugnet sa...

Tack:) Vad fint skrivbordet blev med det matta, svarta!
Härligt kreativ du är:)
Kram// Ulrica

Liten Bod sa...

Fniss! Ser dig med glad hund krypandes mellan sakerna :) Är också lite inne på svart/vitt just nu, men börjar med att måla vardagsrummet grått. Katten blev galen av all härligt prasslande täckplast! Kram Tina

Nillis sa...

Hihi kan tro att vovven gillar då du ålar på golvet. Katterna kommer snabbt då jag befinner mig på golvet med. :-) Fint det blir, kram

Svart, vitt & rött sa...

Men så snyggt!! Jag gillar det skarpt, och tackar för inspirationen! Suger i mig allt jag kan om arbetsrum för tillfället :-) Ha en riktigt go dag!

MammaElva sa...

Men wow, så fint!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

blev så fint ju!
Jag förstår dig man ska ju trivas med möblerna och jag är likadan, målade om min hallbyrå 3 gånger innan jag nu äntligen blev nöjd.
Ha en härlig dag.
Kram på dig.

tinajo sa...

Ursnyggt! Har du läst Keplerböckerna förresten? Om inte - hoppa in till mig och var med på utlottningen! :-)

Anna S sa...

Så bra att du inte ger dej förens det blir så bra som du vill ha det. jag är likadan med röda trådar, att det ska kännas bra när man ser saker.

Här sken solen lite på förmiddagen.
Det har varit en pysseldag för mej, hämtat lite ny-gamla saker på vinden, städat lite och druckit kaffe, mest. :-)

Tack, och kramen tillbaks till dej <3

Queen of Kammebornia sa...

Ditt skrivbord är så vackert! Och jag förstår hur du orkar, om man vet hur man vill ha det och ger sig den på att ordna till det så gör man det ju bara liksom :)

Tina sa...

Det är inget konstigt alls, syster!
Här har du en likasinnad, hehe.
Så snyggt du har det!

kraam

Mamma C sa...

Blev toppensnyggt med mattsvart skiva.
Kram Mamma C

Edith och jag sa...

Det låter väldigt snyggt med mattsvart och klart att man orkar måla om och om igen. Det måste ju bli snyggt :)
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Det är ju det som är så himla bra! Att man kan måla om möbler precis hur många gånger man vill :-)

Huset nummer tio sa...

SÅ fint det blir.

Japp du listade ut rätt, det är en sådan där rund sak med piggar på som gör att man kan sticka utan att sticka;)

Önskar dig en skön kväll
Kram
Annie

Johanna Stålros sa...

Hihi kommer du hit och fortsätter måla- snälla;) har så mycket som ska målas men orkar inte ens gå och köpa färgen;) hahah snacka om evighetsprojekt;) Kram

Fröken Grön sa...

Jag kan bara konstatera att du nog är i gott sällskap här i "Blogglandia", - det är säkert ingen här som höjer på ögonbrynen över hur ofta du målar om saker! =)

Skrivbordet är fantastiskt fint och gör mig sååå sugen på att ordna i mitt eget pysselrum. Där står ett klumpigt och trist ekbord från IKEA som lever lite på lånad tid. Kanske jag kan ge det en omgång med penseln i väntan på att jag hittar något nytt!

Torsdagskram!
/Anna-Karin

Vit dröm sa...

Blev ju superbra med svart! Får se hur läge det varar så ;) hihi
Ha en fin torsdag!
Kramar Anna