Rensar bilder

Jag har så mycket bilder. På externa diskar, skivor och i datorn. En del är inte ens klara.
Igår kväll började jag gå igenom en del av dom för att rensa och hittade mappen med
bilder från senaste resan till  Rom. Så njöt jag en stund, och kände värmen från solen.
Smaken från maten och hörde skratten från flocken.




Så tänker jag på hur lyckligt lottade jag är.
Som har rest så mycket och sett så många olika städer.
Och att jag har min familj, bland annat dom fyra på bilden ovanför.
Mitt favoritresesällskap.
Min mamma och tre syskon. Livet vore inte detsamma utan dom.
Dom där som älskar mig som jag är.

Som ser när jag behöver kaffe utan att jag sagt något och börjar leta efter ett fikaställe.
 Som står och väntar medans jag ska fota en flaska jag tycker är fin, eller när dom 
är så hungriga att dom är på väg att gå upp i atomer men väntar med att äta för att 
jag måste fota maten. Som tar min hand utan att säga något för att dom vet att jag får 
en klump i halsen när jag ser utsatta människor och djur. Som skrattar med mig åt min
 humor som ibland är så dålig att det borde vara förbjudet att skratta åt. 
Bara en sån sak liksom...
Dom älskar mig helt enkelt som jag är, även dom sämsta dagar.

Och på söndag så hamnar dom på min vänstra arm, i form av stjärnor.
På armen närmast hjärtat. I bläck som inte går att få bort.
Sånt bläck gillar jag.

När man startar sin helg med tacksamhet och kärlek så är det lätt att må bra.
Nu ska jag leka med gips och gamla urdruckna vinflaskor!

Hoppas att ni har en fin helg/Kram Hannis



17 kommentarer:

Anci sa...

Oj, vad jag gillar din blogg och din bilder och ord ! En av mina favoriter faktiskt :)

Kramar till dig
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stjärnorna blir din kärleksförklaring till din fina familj, snyggt och helt underbart. Låter spännande med gipset och flaskorna.
Ha en skön lördag
Stor kram
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Fint du skriver....
Trevlig helg vännen!
Kram till dig från mig...

Mina drömmars hus sa...

Underbart med en familj som finns där. Härliga bilder med en fin formulering av dina ord.
Ha en fin dag
kram
AC

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så härliga kort du tar, Får du visa dina stjärnor när det är klart! Kanske är sådana som jag tänker ha på min rygg med alla barnens första bokstav i.
Ha det så kul med gips och flaskor idag.
Kramar från mig!

Nillis sa...

Mysigt :-) Kul med tatuering, väldigt fint i form av stjärnor som symboliserar din familj. Fina Hannis, kram

En Vacker Vardag ♥ sa...

Fint inlägg om din familj och jag ser framemot att se din tatuering:)

Kram Lotta

Anna S sa...

Så härligt att du har dom! Tack för att du delar med dej. Jag är tacksam för mina syskon med, som är familj.

Det kommer nog bli fint pyssel med gips och vinflaskor! :-)

Kramar Anna S

Hanna sa...

Så fint du skriver och vilka härliga bilder.
Hoppas att du har en fin lördag!
Kram
Hanna

Sirpa sa...

Hej! Du skriver så fint! Snygga bilder! Ja, vad ska man göra utan familj!! Du får visa dina stjärnor se:)
Önskar dig en skön lördag kväll!
Kram Sirpa

Svart, vitt & rött sa...

Jag kan tänka mig att det finns en hel del skatter i ditt bildarkiv!! Vad fint det blir med stjärnor av bläck! Jag gillar också bläck :-) Ha det gott!

Nilla Nyfiken sa...

Tack för din fina kommentar hos mig!

Så fint inlägg du skrivit här, beskrivet så bra!

Kram och ha en fin helg!

Pernilla

Huset nummer tio sa...

Att vara tacksam är ljuvligt;) härlig familj du har, viktigt att ha människor omkring sig sim gillar en i alla lägen;)
Kram
Annie

VisaLiza sa...

Spännande hur bilder kan förflytta dig genom tid och rum och väcka känslor och tankar till liv. Det är verkligen en förmån att ha möjligheten att se sig om i världen. På så vis förstår man också hur lyckligt lottad man är som bor i ett än så länge tryggt samhälle. Önskade många gånger att jag inte rest ensam till Namibia, så svårt att inte ha någon att processa alla tankar efteråt med. Gott att ha familjen att resa med. Kram Liza

Liten Bod sa...

Så fin text om din familj. Visst är det skönt med folk som tar en som man är :) Kram, Tina

Rosenhäxan sa...

Hej Hannis
En underbar känsla att bara få vara den man är.
Och att ha familjen nära.
Måste vara så kul att resa med sina syskon.
Hoppas stjärnorna blir fina.
Kram Gittan

Le petit jardin sa...

Det är härligt med kärleken och att få ha dem nära, sin mamma, sina syskon....och vad häftigt med att föreviga det på dig :)

Rom, dit vill jag verkligen
Älskar Italien, dess mat och viner och alla kulturskatter. men just iår får jag hålla mig tillgodo med tre nätter i Florence

Kram kajsa