Pysselutmaning

Den sköna bönan Annie är en sann återbrukare.
Inget får gå till spillo och hon skapar alltid fina saker med återbruk i tanken.
Nu har hon skapat en ny utmaning som har tema konservburk.

 Helt vanliga konservburkar.
 Jag gjorde det enkelt.
Tog papper som legat hemma utan syfte och limmade fast det på burkarna.


Burkarna får bo i hallen och i dom får smycken jag vill ha kvar men inte
använder för stunden ligga. Som enkel prydnad, väldigt enkel prydnad.

Ni vet den där känslan när man drar runt på möbler...
Frustar, svettas och blir lite irriterad på att det inte blir riktigt som man vill.
Slår i tår och knän, tappar saker och till slut sätter sig ner och tar en kaffe
istället för att göra klart rummet. Just precis i det läget är jag tvärsäkert nu!

Ny dag imorgon, då kommer det att bli bra=))

Kram Hannis


20 kommentarer:

Svart, vitt & rött sa...

Återbruk gillar jag skarpt! Du visar att man på ett enkelt sätt kan göra något fint! Vilken kul utmaning! Ha en go kväll!

Monkan sa...

Kanonfina burkar du fixat. Kul utmaning, den ska jag nog haka på. Återbrukade och piffade konservburkar har jag gott om, men inga som är så arbetade som dina. Jag måste helt klart hitta på nåt annat än att bara klistra på servett som jag brukar göra. Du har satt ribban liksom :)

Fröken Grön sa...

Läckert! Jag har gjort liknande burkar som jag använder som pennställ nere i pysselrummet, men jag hade tyvärr inte lika coolt papper som du.

Att sätta sig ner och ta en kaffe är ALLTID en bra lösning! And after all, tomorrow is another day! Hoppas du har en fin söndag att se fram emot!

Kram!
/Anna-Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Snygga burkar! Jag har ett gäng ligger under snön på altanen. De väntar där tills i vår när snön har försvunnit. Då har de blivit ljuvligt rostiga och fina att plantera vårlökar i ;-)
Kram,
Regina

Maria sa...

Pyssel, nja... och jag återvann alla konserver precis... Men det du gjorde med burkarna blev skitfint! Alla är dock inte lika kreativa och pyssliga (tänker då på mig själv mest) utan vill mest sitta och glo på TV.

Hoppas du får ordning på möblerna imorgon och sedan visar upp hur det blev på bloggen. Och Hannis, jag har tagit itu med en ny möbel, en gammal barnsäng som jag nu fixar till. Fick blodad tand efter bordet!

KRAM

Maria sa...

Pyssel, nja... och jag återvann alla konserver precis... Men det du gjorde med burkarna blev skitfint! Alla är dock inte lika kreativa och pyssliga (tänker då på mig själv mest) utan vill mest sitta och glo på TV.

Hoppas du får ordning på möblerna imorgon och sedan visar upp hur det blev på bloggen. Och Hannis, jag har tagit itu med en ny möbel, en gammal barnsäng som jag nu fixar till. Fick blodad tand efter bordet!

KRAM

Anci sa...

Dina burkar gillar jag !!

Det kommer att bli perfekt :)

Kram
Anci

Gardenhouse sa...

Så snyggt och smart!
Gillar iden.
Ha det gott,
Sussi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina burkar, återbruk när det är som bäst. Det där kaffet brukar vara bra, bara man får sitta en stund och klura brukar det lösa sig hur man ska möblera.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Lily sa...

Jättefina burkar! Jag gillar återbruk, bra för miljön och ens kreativitet.
Ha en fin söndag
Kram Lily

Edith och jag sa...

Så fina dina burkar blev! Återbruk är bra och konservburkar är roliga att pyssla med. Kan alltid bli ny fin förvaring av de.
Kram Maria

Åse sa...

Riktigt läckra blev dina burkar, härligt när man kan återanvända . Kram

Kia sa...

Blir säkert jätte bra när du flyttat klart möblerna om du nu gör det?! : )
Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Mamma C sa...

Fina som bara den dina burkar. Sa oxå att jag skulle skapa något med burkar, men det har jag inte hunnit.
Kram Mamma C

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så fint du gjorde konservburkarna.
Man kan ju göra rätt mycket av sådant som bara slängs annars.
Kram på dig, Jennie

Meam Die sa...

Älskar återvinning :) Och du gjorde dem väldigt vackra!!!

kram kram Malin

VisaLiza sa...

Tjusigt! Liza

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Nu är söndagskvällen här och kanske har du släpat klart och funnit ro?

Hoppas du är nöjd!!

I morgon skall jag åka till "din brors ö". Skall bli mysigt att komma ut där så här mitt i vintern. Vitt vitt vitt antar jag!! Så var det hos oss på landet idag.

Kram monica

Nillis sa...

Så snyggt! Du kan verkligen få till det, kram

Huset nummer tio sa...

Åh helt ljuvliga, så snygga färgkombinationer.

Stort stort tack för ditt bidrag.

Önskar dig en skön kväll
Kram
Annie