Klippt av mig håret minsann...

Jag har glömt att visa att jag klippt av mig håret.
Innan jul så fick jag ett ryck och kände att det var dags att göra något nytt.
Min underbara frissa som känner mig efter flera år fnissade lite nervöst och sa: 
Är du säker? Riktigt säker? Japp, sa jag. 
Hon har sett mig hysterisk mer än en gång när jag fått för mig att göra något nytt. 
Så när hon var klar drog hon ett djupt andetag...
Och jag blev nöjd, skitnöjd faktiskt.

Och vilka reaktioner jag fått, allt ifrån du var sötare förut (ja, det var en som tordes
säga så) till min mammas reaktion som var oslagbar och fick mig att gapskratta.
Hon vrålade (nästan i alla fall) äntligen, jag har väntat på att du ska visa ditt ansikte.


Jag trivs, det blev jag på något sätt.

Och jag vet att jag lovade er inredning idag.
Men nu hann jag inte fota det och imorgon blir det fotoutmaningen.
Men på måndag! Jag lovar att ni ska få se en glimt i alla fall=))

Hoppas att ni har en härlig helg!
Kram Hannis




21 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Du är jätte fin i håret! Visst är det skönt att bara göra så där drastiskt ibland, sådan är jag med, har oxå kort hår nu, smidigt oxå, bara ruffsa till det lite så är det nästan färdigt hihi.
Ha en härlig kväll.
Kram Jennie

Anki sa...

Men hjärtat...det är väl inte pga möss-tillståndet;))...(förlåt)
Du är jättefin, passade dig perfekt...å mörkt igen?!

Sköt om dig nu!
Puss & kram!

Svart, vitt & rött sa...

Riktigt riktigt kanonfint!! Vad modig du är! En chansning som definitivt gick hem med dunder och brak! Ha det gott!

Anna S sa...

Det blev fint. Man kan tro att du är modell för hår. :-)
Alltid kul med förändring med, som ett avstamp i något nytt i livet. Jag har i bakhuvudet att fixa dreadlocks men vet inte riktigt.

Kram till dej!

Fröken Grön sa...

Vaninnigt snyggt, Hannis!
Önskar att jag också vågade...
Lördagskram till dig!
/Anna-Karin

Lantliv i Norregård sa...

Du är jättefin!!

Jag vågade oxå för ett tag sen & klippte lugg & sist färgade jag mitt hår för första gången:))

Kul att förnya sig lite!!

Kram Malin

Bara Sara sa...

Ser jättehärligt ut tycker jag! En kort frisyr med lite längd i som säkert kan driva en till vansinne (?) men också ge håret massor av variation!

Just det. Fotoutmaningen imorgon.. Kyligt är det va.. Har inte riktigt tänkt till än..

Kram Sara

tinajo sa...

Snyggt! Jag gillar att göra drastiska förändringar i bland, det växer ju alltid ut igen! :-)

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Men rackarns så snyggt! Vad modigt av dig, och du ska inte ångra dig en sekund! Gööörsnygg frisyr!! Kram!

Vita Falkens Lantliv sa...

Wow så snyggt! Men det var väldigt modigt, jag är en fegis när det gäller håret :(


Kram Susanne

Nillis sa...

Snyggt! Jätteskönt att göra en sådan förändring någongång. Själv brukar jag tjuta då jag kapat av längderna, trots att jag svär över dem varje dag. Haha! kram

Kia sa...

Klippte du dig själv som jag gjorde? : ) snyggt och fördelen är ju att det växer alltid ut igen. Jag håller på att spara ut igen.
Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Johanna / Fru form o fix sa...

Jättesnyggt! Jag klippte också av mig håret förra året, det är skönt.

Anonym sa...

Det var en snygg kalufs, skitsnygg lugg med den mjuka böjen!!
Hela du är så fin...

kram TinaTheShed

Ett Vitare Hem sa...

Så snyggt!
Ha en riktigt härlig lördagskväll!
Kram/Lena

Stina sa...

Allt klär en skönhet!

Kramen.

Hanna sa...

ddet blev jätte snyggt.
Ha en fortsatt fin kväll.
kram
HAnna

Mamma C sa...

Så fint det blev, jättesnygg frisyr. Tufft att våga oxå. Jag är livrädd att klippa av mig min kaluffs.
kram mamma c

Hagbacken sa...

Åå så snygg du är! Frisyren ser ut att passa dig ypperligt :)

Kram Linda

Lily sa...

Jättefräckt! Den klär dig, du har en härlig kalufs. Du är vacker i vilken färg som.
Kram Lily

MammaElva sa...

Wow, hur snygg som helst!!!