En helt vanlig dag

Så här kan det se ut en helt vanlig dag.
Jag hjälper en vän att fota deras produkter till en hemsida.
Och hunden placerar sig där han är mest i vägen för att få min uppmärksamhet.
 Under stativet förstås...
Nerverna hamnade utanför när jag såg att allt var på väg att tippa omkull.
Och om nu någon undrar om jag slagit i huvudet som bloggar flera dagar på 
raken så nej, så är inte fallet. Men den här vintertröttheten ska motverkas 
med att vara aktiv har jag bestämt. Eller jag ska i alla fall försöka med det.
Så jag kör på, med kaffe, pyssel och arbete. 
Och middagar. Det gillar jag!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, en stor kram till dig!

24 kommentarer:

Bara Sara sa...

Verkar som att ditt arbete är väldigt kreativt- spännande! Och hunden, jag blir full i skratt att den lirkar sig med! Kram Sara

Huset nummer tio sa...

Förstår att han vill vara i centrum så söt som han är;) bra idé att motverka vintertrötthet med aktivitet här somnar jag kl 8 på kvällen och vaknar lika trött kl 6 på morgonen. Tur att vi går mot ljusare tider;)

Önskar dig en ljuvlig dag
Kram
Annie

Nyanser av vitt sa...

I lugn och ro intar han sin rätta plats :O)Så söt han är
Ha en fin söndag Hannis
Kram Agneta

Mina drömmars hus sa...

Det är dom vanliga dagarna som är bäst.
Vilken otroligt söt vovve!!! Fast lite farlig placering.
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han har snitslat sig in bra mellan stativbenen, ser inte ut som han tänker flytta sig i första taget. Det kan vara både kul och okul med en liten fotoassistent...fniss
Kramar
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Men så söt han är! Klart han vill ha lite uppmärksamhet!:)
Ha en härlig söndag!
Kram Anna

Ewa`s Galleri sa...

Härlig hund ,klart han ska vara i centrum
Härligt med massor av kreativitet
Hoppasdet smittar
Ha en bra dag

Chubby Chieque sa...

Hej Hannis,

Det var ett tag sen.

Hoppas du har en underbar solig söndag.

Hälsningar från Stockholm,
/CC girl

Hajan sa...

Det är nog ett bra beslut att vara
i farten, då bliver det inte så mycket grubblerier för allt annat.
Ha en bra söndag


kram/Hajan

Anna S sa...

Fina bilder från vardagen! Jag är också väldigt trött nu men försöker hålla igång.
En sån tur att damsugaren eller statyn inte föll på Rolle!

Stor kram tillbaks och tack för att du bloggar, alltid kul att titta in!

Johanna / Fru form o fix sa...

Ett roligt sätt att mota tröttheten också, hoppas det fungerar!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hihi ja min hund e likadan!
Ska alltid vara ivägen när jag ska ta kort eller spela med barnen, lägger sig mitt i spelet!!
Jag tror stenhårt på din bot mot vintertröttheten! Kör hårt snart är det vår:)
Kramar Jennie

VisaLiza sa...

Det är ju hundars eller för den delen katters jobb att vara i vägen ;) Jag har ofta en katt som lägger sig på tangentbordet när jag skall jobba! Liza

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hihi jag känner igen det där med din hund, jag har en katt som är likadan. När jag ska fota hoppar han upp framför eller bakom motivet, eller också upptäcker jag ett svart öra eller en svanstipp när jag ska se hur bilden blev. Han ska alltid vara i centrum. Det gäller verkligen att försöka mota bort tröttheten, att vara kreativ är inte så dumt.

Kram,
Regina

Nilla Nyfiken sa...

Haha, han ska Vara Med!!! Alltid i centrum, de vet hur de fångar mattes hjärta, hihi!

Så spännande att du fotar produktbilder, lycka till med jobbet, kommer gå strålande!

Kram
Pernilla

Fröken Grön sa...

Klart jycken måste få uppmärksamhet, - han är för läcker!
Hoppas du har en skön söndag!
/Anna-Karin

tinajo sa...

Haha, hundar har en bra känsla för var de är i vägen - vår lägger sig gärna i vägen för maken när han lagar mat så han hela tiden nästan står på näsan. :-)

Hoppas du har en finfin helg!

Vita små hjärtan sa...

Rätta takter!!! Blogga på du, det tycker vi är trevligt!
Ha en fin start på nya veckan.
Kram Agnetha

svart vitt och rött sa...

Kul att se nya inlägg från dig! Jag dyker in här och ser vad du har på gång... rolig fotografering ser jag! Haha, hunden vill också vara med :-)

Kia sa...

Klart han måste ligga där! Annars ser du honom inte. Zigge gjorde sig uppmärksammad inatt, ut 3 ggr och spya 1! Inatt hoppas vi på att få sova!
Kul med skidor el skönt kanske man ska säga. Att glida fram ute i naturen, 9 km blev det idag.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Blan betong och gammeldags pioner sa...

härlig blogg du ha hit kommer jag flera gånger!!!! Kram från Maja

Mamma C sa...

Ja, dessa fyrbenta små eller stora underbara varelser, som har en förmåga att oftas eller alltid var lite ivägen när man ska göra något. Fast ändå älskar man dom över allt annat på denna jord.
Ha en ny bra vecka.
Kram Mamma C

Sirpa sa...

Hej! Men så söt han är, så klart han vill var med:) Önskar dig en trevlig början på veckan !
Kram Sirpa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj,
Å vad han är söt!

Kul att din Ripa landade hos Anna-maria nu när du sålde den!!

Denna helg har varit urtråkig! Vi skulle åka slalom i lördag, men i onsdags blev dottern sjuk och i fredags e.m så däckade mannen!!

Själv har jag försökt motverka alla virusattacker med att städa! men det har nog bara blivit rörigare...
Suck!!
Kram Monica