Stolar

Jag har fått två stolar av en arbetskamrat.
Det tackar jag inte nej till. Så nu står dom här och väntar på en makeover.
Den ena stolen har trasig klädsel så något måste jag göra åt det.
Jag har ju målat direkt på tyget förut så det är tanken med  dom här också.

Stolen nedan är en dom gamla jag målade.
Den blev den ena lillasystern kär i så den fick följa med henne hem.
Tyckte att den passade hennes "busromantiska" stil.
Och jag har börjat snickra ihop brädor till ett bord också.
Modell väldigt enkelt, plankor och benbockar.
Blir bra tror jag.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, snart helg igen. Hoppas att du får en skön sån. Kram



18 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilken lycka att få så fina stolar, den målade blev ju jättefin ,det funkar alltså.Vad använder du för färg?
ha en skön torsdag

Johanna Stålros sa...

WOW måla direkt på tyget alltså? du är bara så grym vännen, din systers stol är ju magiskt fin! Ser fram emot hur dessa ska bli;) Hoppas paketet har kommit fram ♥

Ellinor sa...

Oj, jag tyckte det tyget var helt underbart! Men det blir säkert bra när du målar också. Har ju blivit superfint förut! Fin modell på stolen!
Ha ett fint avslut på veckan!
Kram
Ellinor

tinajo sa...

Rackarns fin - önskar någon kunde ge sådana skönheter till mig också, jag lyckas aldrig hitta det på Second hand..! :-D

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken lycka och få såna, ser ut och vara bra tyg för och måla på också. Stolen din syster fick är superfin.
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Ah, nya projekt! Jag har lite målarfunderingar som jag är inne på. Få se vad tiden utvisar?? Stolarna kommer nog bli snygga när du är klar!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Nyanser av vitt sa...

Jag tycker att den blå stolen är vacker i tyget. Kanske ska du bara måla runt om :O)
Ha en findag Hannis
Kram Agneta

Huset nummer tio sa...

Helt ljuvlig stol och jag gillar tyget som är på och hade nog behållt den precis som den är;)

Roligt att du vill vara med i min lilla utlottning. Nu är det bara att hålla tummarna
Kram och lycka till
Annie

Tidevarf sa...

Hej,
Vilka fina stolar du fått, ska bli spännande och se hur de blir när du målat dem. Den på bilden längst ner blev ju så cool.

Ha det fint.
Kram
Anneli

Hajan sa...

Det var ju två snygga stolar,
menar Du att Du målar direkt på tyget ?????
Det har jag aldrig hört förut,
eller också har jag inte lyssnat
ordentligt.
lycka till

Kram /harriet

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men vilken snäll arbetskamrat !! Ljuvliga stolar..väntar med spänning på att se resultatet sen.
Att måla rätt på tyget är jag väldigt nyfiken på..känns tyget stelt då..eller hur upplever man det när man sitter i den ?

Klart du måste ha lite tulpaner..livet känns genast ljusare då.

Kramar från mej.

Åse sa...

Vilka läckra stolar, grattis till att du fått dem . Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Åh så fina stolar. Visste inte att man kunde måla på tyget så, blev ju väldigt fint! Duktig du är:)
Ha det så bra.
Kram Jennie

Anna S sa...

Hej Hannis, grattis till nya stolar. Det är bra att ta över sånt som andra tröttnat på eller tänkt slänga.

Den du redan målat är jättefin! Kommer bli snyggt när du målar de nya med.Gillar också modellen på stolarna, liksom smäckra och robusta på en och samma gång.
Bordet du gör blir säkert fint det med!

Fin helg önskar jag dej!
Jag ska ha besök av syster och kanske passa på att träffa en vän över fika.

Kram!

Fröken Fräken sa...

Du har allt bra trevliga arbetskamrater! Vilken gåva :-)
Mina kollegor snackar bara om längdskidor just nu eftersom de ligger i hårdträning för Vasaloppet..! När man kan pyssla!!

Tina sa...

Den där skönheten skulle jag vilja ha hemma!! Vilken snäll kompis du har!!
Hon visste nog att du skulle ta väl hand om dem, fining!

kraam

Mamma C sa...

Fotöljen som din syster fick är ju toksnygg. Vet inte om jag frågat dig förut. Men är det någon speciell färg du använde när du målade den.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Neeej, nu bara måste jag hitta såna fina fåtöljer och så måååste jag fixa bordet. Tack för inspirationen!!!! Kraam