Spets & Tyll

När jag började riva runt i garderoberna och hittar lite spets & tyll så fick
jag fundera lite. Vad var tanken med det här från början? 
Sen kom jag på att jag i somras hade en tanke om att sy en balettklänning.
 Bara som prydnad. Så det får bli årets första pysselutmaning. 
Sy en balettklänning. Inte för att dansa i...eller jo, kanske i smyg. 
Men mest för att hänga på väggen tror jag.


Så ska jag snickra mig ett nytt bord, till det lilla köket.
Och fortsätta leka med lera, betong och gips.
Och fjädrar, massor med fjädrar. Göra flera tavlor. Prova sy mera kläder.
Ja, så står det på min nya pyssellista för det nya året.
Kreativitet är ett måste. Det är liksom som att andas på något sätt.
Så nu vet ni vad lite om vad jag tänkt pyssla med.

Ny vecka, en bra sån till alla!

Kram Hannis
Ps. Anna.S, en måndagskram till dig!

23 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ååå..härligt..ser verkligen fram emot att följa dina pysselideer och kreativitet !!!

En fin måndag till dej..kraaam

Vit dröm sa...

Oj vilken utmaning! Är helt säker på att det kommer bli toppen! En fin måndag till dig!
Kram Anna

Svart, vitt & rött sa...

Vilka härliga planer du har! Jag håller med - pyssel är sååå kul! Det där kommer att bli en superfin balettklänning... det är jag helt övertygad om! Ha en bra start på veckan!

Ellinor sa...

Håller med dig! Att få vara lite kreativ är som att andas. Och härligt med en mental pyssellista. Jag hade inga löften vid nyår men mer tid för pyssel är en tanke med det nya året.
Lycka till med balettklänningen. Materialet du har att jobba med ser fantastiskt ut!
Kram
Ellinor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var pyssel i min smak, ska bli så roligt och se under året det du gör.
Kramar
AnnaMaria

Huset nummer tio sa...

Låter som helt underbara pyssel-mål och jag ser fram emot att få följa med;)

önskar dig en ljuvlig start på den nya veckan
Kram
Annie

millandante sa...

Härligt!! Låter som ett alldeles underbart 2013!

KRAM

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Du är verkligen duktig du, vet inte hur min (om jag nu skulle försöka sy en balett klänning)skulle sett ut. Men vad roligt, längtar efter att få se hur fin den blir framöver:)
Kram Jennie

Hus Inspiration Inredning sa...

Vilken utmaning! Spännande att följa:)
Hoppas du får en bra start på denna vecka!
Kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Hannis!!

Jag håller med dig.. att pyssla/ skapa är ett måste..äta, sova, andas, skapa och SJUNGA är mina överlevandasord

Ååå så mkt härlig tyll..ljuvliga spetsar ..kommer bli ljuvligt som balettklänning!!

Må gott!! Kram kram Sanne

Nillis sa...

Åh jag tror det kommer bli underbart fint med en sådan kreation som prydnad. :-) Kreativitet är bra, som balsam för själen. kram

Kia sa...

Ska också sy lite i år! Fick en symaskin tillsammans med mina barn av svärföräldrarna i julklapp så hoppet finns! : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Åse sa...

Vilka härliga pyssel idéer . Kram

Jenny sa...

Ska bli spännande att se hur balettklänningen och allt det där andra tar form! Jag måste verkligen våga mig på att testa betong i år...

Vilken fin tyll, ser inte så hård och styv ut. Vet du vars du köpt den?

Kram
//Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Balett klänning med tyll vad roligt .roligare än nina projekt
Har faktiskt haft en tyll kjol på mig när jag var med i en nyårsrevy för många år sedan
Och dansade i ett nummer
Ska bli spännande att se resultatet
Tavlorna på väggen ör mest S intresse han köper mycket tavlor på loppis
Jag ör väl skyldig till nån
Ha en bra vecka

Tina sa...

Det lät som en utmaning a la Hannis!
Jag hade nog fått nöja mig med det vackra tyget draperat lite hoppsanhejsan och osytt. Kan inte sy kläder...

kram

VisaLiza sa...

Kreativitet är ett absolut måste :) Visst är det lustigt när man hittar saker i skåpet som man hade glömt bort. Hittade massor av tänkta projekt när jag städade mitt arbetsrum. Kanske dags att sätta igång! Liza

Anki sa...

Det där kommer att bli fint, du gör ju de mest underbara skapelser av allt.
Hur går det i veckan?...du får gärna höra av dig om du vill.

Sköt om dig nu!
Goa kramen!

Mamma C sa...

Balettklänning, så spännande det låter. Blir säkert vackert som en tavla när den är klar.
Kram Mamma C

Maria sa...

Oj vad du håller på! Balettklänning låter som en rejäl utmaning. Givetvis måste du använda den (och visa det på bloggen) när dne är klar! Herregud vad coolt!! :)

Den gröna färgen på bordet är något bättre nu, får se om jag blir nöjd. Det är några lager till som ska på.

Ha en skön vecka!

Le petiti jardin sa...

Kreativitet får en att må braoch enbalettklänning...tyll...så romatiskt!!

kram kajsa

Fröken Pyssel sa...

Åh vilken helt underbar idé! Jag vill också! älskar spets och tyll <3 Ett bort har jag också påbörjat att snickra :-)

Fröken Pyssel sa...

Åh vilken helt underbar idé! Jag vill också! älskar spets och tyll <3 Ett bort har jag också påbörjat att snickra :-)