Pyssel med tavla

En sen kväll började jag pyssla med en en tavla.
Jenny som har delat med som om sitt pyssel skrev att det inte var ett snabbpyssel.
Och så är det, det tar tid men det var det värt.
Det kräver lite tålamod vilket gjorde att jag försvann in helt i tavelfixandet.
När jag var mitt i så började jag fundera på vad jag höll på med i vanlig ordning.
Klart!


För att vara den första tavlan blev jag nöjd!
Jag lärde mig en sak och det var att jag hade skrivit ut på lite 
för kraftigt papper. Nästa gång blir det en något tunnare variant.

Nytt år, ny vecka.
Idag börjar jag jobba igen. Inte så utvilad som det var tänkt
men det känns ändå skönt att starta med rutiner igen.

Skön dag till er/ Kram Hannis



23 kommentarer:

Huset nummer tio sa...

En sådan sanslös vacker tavla. Gick in och kollade länken på hur man gjorde och VILKET jobb;) Men ack så vackert.

Önskar dig en härlig dag på jobbet och ta hand om dig
Kram
Annie

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Ja nu måste jag ju in dit och kolla på hur man gör bums! SÅ fin den blev!
Stor kram och tack för inspirationen!

Svart, vitt & rött sa...

Störtskön tavla!!! Jag vet vilket jobb det är... kikade in på länken förra gången du skrev om det. Jösses vilket jobb med så många moment! Kul att det blev så bra! Snygga bilder som vanligt!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Wow!! Det blev en vacker tavla, precis såna som jag faller för. Missade länken, ska kolla igen.
Kramar från en som är ledig än.
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Hannis och God fortsättning!
Har försökt läsa ifatt lite här, eftersom jag varit dålig på bloggandet ett tag.
Ser att du också har sorg. Jag beklagar, och vet precis hur det känns. Oerhört smärtsamt. Tackar också för dina fina ord inne hos mig...
Livet går vidare, men saknaden är väldigt stor, och livet blir sig nog aldrig riktigt likt igen...
Vi får ta varandras händer, gråta och glädjas åt våra minnen.
Nu ska jag kika in på hur du har gjort den fina tavlan...
Skitsnyggt!
Kram
MArie

Kia sa...

Gott Nytt År Hannis!
Vacker tavla du gjort. Skönt att släppa tiden en stund och gå in i något helt och hållet.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Tina sa...

Ibland är set så skönt att bara försvinna in i något, det blev toppen!
Jag har tänkt på dig sedan du skrev hos mig på nyårsafton...hoppas du mår lite bättre nu.


kraam

Åse sa...

Wow så vackert !

Vit dröm sa...

Jättefin blev den! Bra jobbat!
Ha en härlig onsdagskväll!
Kram Anna

Fröken Grön sa...

Men så läckert! Nu blir jag nyfiken; måste klicka på länken och se hur du har gjort. Härligt att få "försvinna" in i ett projekt så där. Rena rama meditationen!

Gott nytt 2013 på dig!
Kram från Skåne!
/Anna-Karin

Johanna Stålros sa...

Den blev ju helt magiskt fin....åhh, vilken bra ide!!! Kramar

Ewa`s Galleri sa...

Blev kanon fin ,måste testas har redan varit inne och skrivit ut hur man gör ,nu ska jag bara hitta någon bild jag gillar
Ha en skön kväll

Anna S sa...

Hej Hannis, Så himla fin tavlan blev! Syns att det är en massa arbete bakom den. Klart du ska vara nöjd, mer än så. :-)

Önskar dej en bra vecka med vila när du behöver. Kramar!

Queen of Kammebornia sa...

Wow! Gott nytt år och stor kram!

Queen of Kammebornia sa...

Wow! Gott nytt år och stor kram!

Johanna sa...

God fortsättning på dig!

Jag beklagar sorgen för din morfar. Jag förstår dig så väl. Min morfar stod mig så nära och när han gick bort var allt svart ett bra tag. Min mormor har jag än, men det går inte en vecka utan att jag blir rädd av tanken på att förlora henne...

Många kramar till dig !

Johanna

VisaLiza sa...

Vilken tjusig tavla! Förstår verkligen att den var värd allt arbete. Hoppas att första arbetsdagen gick bra även om du inte var så utvilad som du tänkt dig! Liza

Le petit jardin sa...

Så fin tavla..supersnyggt..blev lite sugen på att göra en

kram kajsa

Mycket annat & lite betong sa...

Vackert Hannis!
Jag tittade hur man gjorde förra gången du skrev om det. Förstår att det inte är något snabbt pyssel. Men så fint, som en äkta oljemålning.

God fortsättning!
Kram Agneta

Mamma C sa...

Åh, så vackert det blev. Måste kolla in och se hur du gjort.
Kram Mamma C

Ellinor sa...

Himmel så bra det blev. Jag var inne och tittade på bloggen som inspirerat dig och blev också så sugen. Och nu blev jag ännu mer sugen! Detta är något jag också måste testa. Urfint!
Hoppas det gick bra att börja jobba och att du klarar fokusera. Ibland hjälper det att jobba. Det tyckte jag när jag upplevde mitt livs största sorg.
Kram
Ellinor

Hajan sa...

den var verkligen jättefin
underbar bild,och vilka fina färger.
måste läsa hur Du gjorde,
fantastiskt.
kram,/ Harriet

MirEll sa...

Fantastiskt fin tavla. Blev sugen på att göra en själv. =)