I mitt kök...

Just nu ser det ut så här i mitt kök...
Att göra om köket till snickeri/målarverkstad är inte det smartaste när man 
bor i en etta. Och man kanske inte ska visa såna här bilder på bloggen heller
men är man i en skaparfas så är man. Meningen var att det skulle bara skulle
vara plankor och två benbockar. Det såg inte bra ut, bedrövligt faktiskt...
Så jag skruvade isär det gamla köksbordet som nu är underredet till det nya.

Och nu ska jag bara få fast skivan, måla om underredet som är grundmålat.
Och lite annat fix förstås.
Som att dammsuga bort sågspån.
En helt vanlig måndag typ.

Kram Hannis

25 kommentarer:

Tina sa...

Helt underbara bilder, ur detta kommer det att växa stordåd!!

Ha bästa dagen!

Nilla Nyfiken sa...

Ååhhh så fint bord!! Spännande, nya projekt!!

Kram
Pernilla

Svart, vitt & rött sa...

Det där ser ut att vara en riktigt trevlig måndag :-) Så kul att kunna göra eget bord!! Det blir alldeles säkert kanonbra! Hoppas du visar :-)

VisaLiza sa...

Måste man skapa så måste man! Tycker verkligen att lite kaos hör hemma på en blogg. Bra att veta att alla andra också får det lite rörigt när de grejar :) ser ut att bli himla fint dessutom. Liza

Nillis sa...

Åh vad fint bordet blir! :-) Mysigt med pyssellådor med pärlor, klart du ska börja med det igen. :-) Grattis till den fina vinsten, kramis

Maria sa...

Det är aldrig så kul att städa som när man möblerat om eller dragit in nya möbler, eller hur? Man vill göra extra fint då.
Ditt köksbord kommer att bli jättesnyggt! Bra att du kunde tänka om och använda det gamla.

Mitt köksbord, ja det är klart!! Blev rätt bra men jag har inte nått städfasen i köket än så det blir inga bilder än.. Jo, kanske en nån gång nu i veckan, måste ju visa bordet!

KRAM

Vit dröm sa...

Härligt!! De kommer bli superfint!!
En härlig måndag till dig fina du!!
Kram Anna

Kia sa...

Man tager vad man haver och har man bara ett rum så får det väl bli det! : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anki sa...

Du jag har snart slitit ut kameran:))...nää då men roligt är det!
Ännu roligare vore det ju om jag hade haft nåt att fota...
Jaaa ring, jag har tusen frågor, haha!

Snyggt du med underredet till andra bordet, gillar den ruffiga skivan som blir när du gör eget. Du är ju en hantverkare vännen:) Å älskar dina bilder!!!!

Hörs sen.
Puss & kram!

Anna S sa...

En härlig bild om du frågar mej. :-)
Bordet ser jättefint ut med de svarvade benen och så det svarta på toppen. Kommer bli snyggt när det är klart.

Plastpåsar brukar jag också ha som underlag när jag målar.

Hoppas du får en fin vecka! Kram

Johanna sa...

Underbara du som visar underbara inspirerande bilder!

Ha en fin start på nya veckan,

Kram Johanna

PS: Grattis till bokvinsten, den har jag suktat efter:)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så fint! du är så duktig:)
Kram på dig.Jennie

Fröken Fräken sa...

Alltså, jag tycker inte att det stör lika mycket om det är lite stökigt hemma pga att man skapar, då ligger det liksom en härlig pyssellusa och kreativitet i lusten som gör att man kan se bortom tidningspapper på golven!

Huset nummer tio sa...

En sådan härlig pysslig känsla ditt kök inger. Tycker det ser härligt ut;)

Önskar dig en härlig start på veckan
Kram
Annie

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint ...ha en bra start på veckan
kram Rosa

Vita små hjärtan sa...

Toppenfint!!!!!
Ha en trevlig kväll.
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra inställning, ingenting är omöjligt. Och du kommer få ett läckert bord. Ser den vackra tavlan i bakgrunden också.
Stor kram
AnnaMaria

Bara Sara sa...

Åh så fint! Gillar verkligen färgerna och lugnet du får till i dina bilder! Kram Sara

Hanna sa...

vilket fint bord, jag tycker så mycket om den formen på bordsbenen har ett liknande bord.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Förstår att det blir lite rörigt i en etta när man ska fixa och dona.
Men bordet blir jättefint, ja du kan ju det där... Du har ju gjort så mycket genom åren.
Kram
MArie

Rosenhäxan sa...

Hejsan Bordet blir ju så snyggt. Härligt att pyssla.
Ha en fin vecka
Kram Gittan

millandante sa...

Haha, underbart!! Om sanningen ska fram så såg jag dock bara bordet, så himla fint!! Längtar efter att se när du målat och piffat klart:)

Kram kram

Mamma C sa...

Vilket bord du fått till, det är jättefint.
Kram Mamma C

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Underbart..här händer det grejer minsann !!
Tänk att helt vanliga måndagar kan se så olika ut..beroende på vart o hos vem man tittar in.

Kramar till dej.

Hajan sa...

Herre GUd,Du är ju
fantastisk hur orkar Du.
Du är så duktig så det är inte klokt,vilka grejer du startar.
lycka till
kram/Harriet