I en låda

Temat "I en låda" på fotoutmaningen fick det att snurra lite extra i det redan 
snurriga huvudet. Sen började jag kolla runt, och hittade en gammal favorit.
Min låda med smyckesdelar, fylld av pärlor som ena systern köpte i Kina.
Delar i silver och andra pärlor i trä.
Det är länge sen jag gjorde smycken. Kanske ska börja med det igen.


Det är avkopplande att sitta och pilla med ett halsband eller ett armband.
Prova sig fram, knyta och limma.
Med lite bra musik och en balja kaffe brukar det försvinna några timmar.

För att se fler bidrag i utmaning så kikar ni in här

Kram Hannis




32 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Vilken fin och inspirerande låda. Klart du ska börja igen. Egenhändigt gjorda halsband är så fint.
Kram Kristina

Bara Sara sa...

Så mycket underlag till fina smycken!! Kanske ska hänga på i utmaningen idag... Kram Sara

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !
Vilka härliga färger och pärlor.
Visst är det avkopplande :)
Ha en fin söndag och ta hand dom dig !
Kram

Huset nummer tio sa...

Så många härliga pärlor och visst är det skönt att sitta och pilla med en kopp kaffe;)

Du har en sak hos mig idag;)

Kram
Annie

Ljuva Magnolia sa...

Åh det är ju så roligt att göra smycken! Tycker absolut du ska ta upp det igen, kan ju sälja här på bloggen vet jag! Gjorde massor för en del år sedan och sålde i butik faktiskt ett tag, dina bilder gör mig sugen på att ta upp det igen =)) Vet inte vart jag ska hitta tiden bara..

Ha en riktigt skön söndag :)
Kram Catta

Pia Gustafsson sa...

Vad roligt att göra sina egna smycken, tror inte jag klarar det, fumlig i finmotoriken.. Kraaaam Pia

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Verkar vara jätte kul å göra smycken. Tänk om man hade all tid i världen..vad mycket kul man skulle göra då:) pyssla dagarna i ända blandat med att umgås med familjen.
Kram och ha en fin dag. Jennie

Mina drömmars hus sa...

Vilken härlig låda full med inspiration. Så mycket vackert att skapa av.
Ha en härlig söndag
Kram
A

Nyanser av vitt sa...

Så fin med fint innehåll. Jag gör inte heller smycken just nu. Jo ett halsband på beställning. Men sakta kommer lusten tillbaka. Igår skapade jag massor av örhängen i glada färger. Mycket glada färger i smycken nu till våren. Sköt om dig och ha en fin dag Hannis
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina färger och former på allt i den lådan, jag ser ett vårigt halsband av allt det i rosa toner.
Kramar
AnnaMaria

Johanna Stålros sa...

För mig är det avkopplande att bara plocka fram mina pärllådor och sitta och titta på dem- älskar mina stenar och pärlor de är så vackra....;) Härliga bilder vännen! Kram

VisaLiza sa...

Härlig med fin ordning när det skall pysslas. Märkligt hur man fastnar för visst pyssel i vissa tider. Hoppas du får en härlig dag. Kramar Liza

Marianne sa...

Förstår att det är lätt att försvinna bort några timmar med en sådan låda full med härligt skapande:)
Ha en fin söndag!
Marianne

Enkel stil sa...

Det är ju rena terapin att sitta och pilla lite med dom vackra pärlorna. Det hade räckt att sitta och titta på dom.
Kram Anita

Mamma C sa...

Håller med dig, finns inget bättre en att knåpa ihop ett halsband eller armband.
Kram Mamma C

Åse sa...

Vilken härlig låda med ljuvliga färger. Ha en fin söndag. Kram

Anna S sa...

Härligt med en sån kreativ låda. :-)
Låter härligt att försvinna i skapande med kaffe och musik!

Kram till dej, hoppas du har en fin helg.

Johanna kaffepanna sa...

Det var fina bilder och bra tolkning av temat. Har lagt mina sådana lådor på hyllan jag med. Men det är ju himla kul att pyssla med pärlor.
Kram
Johanna kaffepanna

Hanna sa...

Vilken härlig låda med massor pärlor. Lätt att bli inspirerad.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Hanna

Tina sa...

Ner i den boxen hade jag gärna velat dyka ner!!

kraam

Tant Emma sa...

Vilken bra tolkning av temat. Härligt med smycken ju :)
Här har du mitt bidrag.
http://tantemmasbravader.wordpress.com/2013/01/20/i-en-lada-fotoutmaning-vanner-emellan/

Edith och jag sa...

Vilken inspirerande låda! Klart att du ska börja göra egna smycken igen när du har så mycket fint att välja på :)
Kram Maria

Vita små hjärtan sa...

Å vad mysigt och härligt att sitta där o pilla i lådan :)
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Le petit jardin sa...

Vilken härlig låda med alla vackra pärlor..nog för jag älskar att pyssla, men smycken det känns så pilligt. Min syster är duktig och står jämt på olika mässor..själv håller jag mig till mina små pysselstunder ett tag till

Kram kajsa

Fröken Grön sa...

I den där lådan råder ordning och reda, minsann!
Att jag aldrig börjat med pärlpyssel är ganska förvånande; jag som älskar att sitta och pyssla. För mig har det blivit papperspyssel istället, men jag känner igen mig i det där meditativa som du beskriver. Verkligen avkopplande att bara få fokusera på det lilla ibland!

Hoppas du har en fin ny vecka framför dig!
Kram!
/Anna-Karin

Sirpa sa...

Så mycket fint! Fattar precis va du menar:)! Har inte heller gjort smycken på länge! Har det bra!
Kram Sirpa

Borgmästaren sa...

Vilken skattkista. Du beskriver vackert känslan när man pysslar med något man gillar. En lisa för själen. Och förresten - gillar din inställning till att tända tredje och fjärde adventsljuset. Helt rätt!

Maria sa...

Det är även lite extra kul att ha smycken man gjort själv på sig, de man är nöjd med ;)

KRAM

Tatjanis sa...

Jag vill oxå pyssla med pärlor!!! Underbara bilder o härlig inspiration!!

Kram Tatjanis

Gunnel sa...

Det var en mycket inspirerande låda du visade. Tänk så många fina smycken det kan bli av det innehållet.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Oj så mycket fint det fanns i dina lådor!! VILL HA!!

I NZ så köpte jag två häftiga pärlor - ett peacemärke och en döskalle!! Så i min låda finns NU, två ynka små ting, hi hi... Tanken är dock att de skall bli två smycken. Så det måste nog bli en tur till Panduro eller nåt sånt för att hitta tillbehör!? I Shanghai så såg jag affärer med bara pärlor i alla möjliga varianter. Tänkte köpa men glömde, attans!!

Ha det gott, kram Monica

Queen of Kammebornia sa...

Det ser så vackert ut! Som om man skulle vilja sitta och bara känna på allt. Och jag är säker på att du gör vackra smycken :) Kram!