En gammal filmkamera

Jag är inte ensam om att gilla gamla saker.
När jag fick den här efter en väns mamma så blev jag överlycklig.
En gammal filmkamera, lite lagom sliten.


Den får stå som prydnad på pysselbordet än så länge.

Ja, så var det där med att skapa kaos.
Det har jag gjort nu. Jag har tagit hem mina gamla koffertar och resväskor.
För att ha som förvaring. Så nu river jag i skåpen och packar undan saker.
Tar bort den lilla julen som fanns och släpper in ny luft för fullt.
Det är skönt och det behövs!

Kram Hannis

14 kommentarer:

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj vännen,
Nu är jag hemma efter ett fantastiskt äventyr. Vi har haft det sååå bra.

Nu längtar jag efter våren och att ta tag i alla projekt som inte hanns med förra "kassa" sommaren. Men kikar jag ut genom fönstret så lär väl våren dröja lite...

Stor tröstekram till dig! Läste om att din morfar gått bort.
Kram Monica

Nillis sa...

Bra att rensa och packa undan, extra skönt såhär års. Fin filmkamera :-) förstår att du gillar den, kramis

Le petit jardin sa...

Vilken fin filmkamera..den måste man ju bara ha framme!!
Visst är det mysigt men jul men så skönt när man städar bort..tänk så önskat och så ratat på en gång

kram kajsa

Anna S sa...

Å så fin den är den gamla filmkameran! En riktig skatt. Jag hade också haft den framme med stolthet.

Känner som du att det är skönt att städa ut julen och att göra plats för nytt i hemmet.
Kram till dej! Hoppas att du har det bra.

Maria sa...

Häftig! Kul att du fick den och att den inte slängdes, tror mycket fint försvinner på våra soptippar... Blocket är både skoj och miljövänligt!
Vad är det för bord du ska göra? Ute eller inne? Jag ska förhoppningsvis göra ett stort av några gamla plank i vår som vi ska ha på vår nya uteplats, ska bara hitta plank först...

Vinden tillhör ett slitet ruckel vid en landsväg som ingen orkar ta tag i. Vi är väldans intresserade dock men har inte tid och pengar för ett hus (ruckel) till. Men vi får se! Så länge går jag dit och snöjer och hämtar hem saker som inte får förstöras.

Ha en skön kväll!!

Maria

Tina sa...

Den var finfin den!
Jag gillar det där ljudet som det blir av dem, det liksom smattrar...tänker på Charlie Chaplin?!

kraam

Huset nummer tio sa...

Vilken fantastisk kamera, så vacker.

Visst är det härligt att plocka undan och plocka fram. Bort med de gamla in med det nya (fast även de gammalt) Här har vi sjukdagar hela familjen dock på bättringsvägen så rastlösheten är stor för oss alla. Imorgon tror jag allt att vi städar skafferiet;)

Önskar dig en härlig kväll
KRam
Annie

Tant Emma sa...

Den är verkligen fin din lilla filmkamera. Som ett smycke liksom.

Mamma C sa...

Det var en fin gammal filmkamera du fått.
Kram Mamma C

Fröken Grön sa...

Verkligen en liten skatt, den där filmkameran! Vi har en gammal lådkamera som sambon ärvt av äldre släktingar. Jag får nog ta och gräva fram den!

Må så gott!
/Anna-Karin

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vad kul med en sådan fin gammal kamera!
Tack för kommentarerna hos mig, alltid kul å läsa:)
Härligt med lite nytt att ställa fram och få bort julen. Det blir verkligen luftigt och rent om man säger så!.
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin inredningsdetalj,filmkameran
Vad skönt att få plocka undan och sortera bland sina saker
Skulle behövas här också
Många koffertar skulle det bli
Ha en skön kväll

Kia sa...

Vilken häftig! Min morfar hade gamla kameror och framkallningsutrustning, som jag har använt och framkallat svartvita kort med. Himla kul.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Åse sa...

Men så häftig , en läcker dekoration . Kram