Det där med tejp...

Det är det där när jag börjar tejpa.
Med tejpen som inte förstör väggen och inte heller det jag tejpar upp.
Washitejpen är den perfekta pysseltejpen. En favorit med andra ord.
För att tillföra lite nytt år-energi så började jag med att slänga upp lite 
bilder på väggen vid soffan. Och dikter, och en fraktlapp. Ja, ni fattar
Ingen idé att börja spika upp ramar innan jag vet hur jag vill ha det!


Så myser jag lite, för att det känns operfekt.
Lite lagom slarvigt sådär.

Fin helg önskar jag er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, en riktigt skön helg till dig. Kram


19 kommentarer:

Anna S sa...

Hej Hannis, väggen ser jättefin ut!
Bra att kunna flytta om ifall du känner för det utan att något skadas.
Gillar bilden på kvinnan, tror det är Frida Kahlo?

En skön helg önskar jag dej med!
Här blir det lite renovering med målning av golv om ork finns, det var på tiden. ;-) Kramar Anna S

Ljuva Magnolia sa...

Superfint! Tror banne mig jag är den enda som inte har införskaffat mig denna supertejp ännu, vart kan man köpa?

Ha en toppendag!
Kram Catta

InWhite4You sa...

Hej Hannis
Mysigt med projekt på väggen. Fint blir det och väldigt levande i kreativitetens tecken. Säger som Catta ovan, var köper man den, på Panduro eller Colorama?
Nu har du satt igång oss på den fronten så vi är nyfikna på svar.
Allt gott denna fredag önskar jag dig.
Kram Lena

Mina drömmars hus sa...

Vackra bilder som vanligt. Lovely med lite operfekt på väggen.
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är bra på det där och få till det så det ser snyggt ut, är det helt perfekt blir det aldrig så intressant för ögat.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

tinajo sa...

Washitejp är en himla bra uppfinning, jag har ett gäng hemma som jag använder till både det ena och andra. :-)

Ewa`s Galleri sa...

Så fint det blev ,så där lagom slarvigt
har aldrig testat Washitejp, kanske dax
ha en riktigt bra helg

Åse sa...

Ser riktigt härligt ut, så där precis lagom på nått vis. Ha en fin fredagskväll

Anki sa...

Hjärtat, inte spika...då blir det som hos mig, spikmatta;))
Superfint, som alltid!
Jag har mailat dig, hör gärna av dig om du har tid.

Sköt om dig!
Kramen!

Kia sa...

Önskar dig en toppen helg!

Kram Kia
Ps. Man är aldrig för gammal för att lära sig något nytt heller!

Johanna Stålros sa...

Lite lagom slarvigt gillas mycket;) Hoppas du får en jättefin helg;) Kramar

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan. Hittade precis till din blogg. Tänker på dig och vet hur ont det gör ibland här i livet.

Tejpen är ingen dum idé särskilt när man kan fästa den på tapeter och även kunna lossa utan att det går sönder.
Ta hand om dig. Kram Jennie

MammaElva sa...

Tejpen är bästa grejen just nu! ;)

Ha en mysig kväll! kram

Mamma med ambitioner sa...

Hej
Jag har inte vågat prova tejpen men kanske en dag. Det blev precis som du skrev - lagom slarvigt.
Ha en fin helg
Kram Kristina

Maria sa...

Här händer det grejer! Tavlor och bord och pyssel, skoj! Du verkar verkligen utnyttja ditt pysselbord :)
Jag har, ehm... inte ens börjat måla mitt köksbord än. Men det visste jag väl att jag inte skulle hinna/orka/palla med... Imorgon dock, imorgon!

Ha en skön helg!!!

millandante sa...

Vackert!! Jag tror att jag hade kunnat se att det var Hannisvackert även om jag inte visste vem stylisten och fotografen var:)

Kram och gott nytt år du fina!

VisaLiza sa...

Bra att kunna testa sig fram och inte alltid låta saker vara så definitiva. Ser att du har en av mina stora favoriter på väggen. Hade förmånen att se en uställning med Frida Kahlo och Diego River i Göteborg förra året. Spännande konstnär och otroligt intressant person! Liza

Huset nummer tio sa...

Helt ljuvligt och den där tejpen får jag allt skriva upp på inköpslistan;)

Hoppas du har en helt underbart ljuvlig lördag
KRam
Annie

Mamma C sa...

Barnbarnen och jag gjorde lite fina askar med Washitejpen i år. Hade aldrig provat att andvända den innan. Ha en fin helg.
Kram Mamma C