Behålla en känsla

Hur blev då helgen?
Jo, mjuk, tyst, och lite i halvljus kan man säga.
En känsla jag ska försöka bära med mig i veckan som är fullbokad med måsten.
Chokladpraliner och sängen
Hunden var minst lika trött som jag
Det har varit bra att ta en sån helg.

Vad intressant det var att läsa era tankar om bloggandet.
Tack för att ni delat med er.
Jag tror att vi alla vill ha roligt och kravlöst.
Sånt applåderar jag stort!

Stor kram Hannis

                                                            

29 kommentarer:

Tina sa...

Ordet mjuk dag tog jag med mig och grunnade på igår, tack för det!
Dina bilder ser så softa ut, choklad och vila, ingen dålig kombo...

Ha en bra måndag fining o kram

tinajo sa...

Vilka mysiga och mjuka bilder - härligt! :-)

Lantliv i Norregård sa...

Du är en mästare med kameran Hannis:))

Kram på Dig!
Malin

VisaLiza sa...

Verkar som en riktigt bra helg tycker jag! Bra med ditt förra inlägg, fick även mig att tänka till om min bloggande. Bra att stanna upp och tänka ibland. Förresten tack själv för alla kommentarer och tankar /Liza

Rosenhäxan sa...

God förmiddag
Visst är det skönt att bara stanna upp ibland. För egen del gick jag imorgonrock hela lördagen.
Det har inte hänt på bra länga kan jag säga.
Dina bilder är så fantastiska.
Ha en fin vecka
Kram Gittan

Anci sa...

fantastiska bilder ! Jag känner känslan i dem :)
Och du, dina kommentarer är guld värda. Du är nog en av dem som kommenterar mest hos mig. Det beyder så mycket för att jag ska fortsätta ! det där var inte menat som en press :)

Jättekram
Anci

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Så härligt med såna helger.
Vi hade också tänkt att göra så mycket men sen lev i sjuka hela högen.
Så även vår helg blev mjuk.

Så fina bilder du tar. Ha en fin vecka nu !

Kram

Maria sa...

En riktig uppladdningshelg inför en hektisk vecka! Jag känner på mig att jag står på randen till en insikt som handlar om olika ögonblick i livet. Jag minns dagen efter vår bröllopsdag, en söndag för snart 5 år sedan, vi skulle iväg på bröllopsresa i 2-3 veckor, bila i Europa, och stannade till hos våra vänner i Malmö och fikade innan vi körde över bron. De skulle jobba dagen efter och en av dem sa "Vilket äventyr ni ska ge er ut på!". Ja, jag var så lycklig och förväntansfull! Och de skulle upp och jobba dagen efter, verkliga kontraster! Äventyr vs vardag. Den gången var det jag som var den upprymda, lyckliga men det har funnits sååå många dagar när jag varit raka motsatsen. De 5 åren som följt har varit de mest omtumlande i mitt liv med massa dåliga besked och mindre roliga "äventyr". Under dessa år har våra vänner gift sig, skaffat hus och fått två barn. Stora, lyckliga ögonblick som inträffat då jag haft vardag.

Vad jag menar med mitt rabblande är att livet består av ögonblick man minns, helger som tillbringas i lugn och ro vs hektisk vardag. Min insikt har inte kommit än men det handlar nog om att acceptera och vara lycklig i alla dessa ögonblick, det ena finns inte utan det andra.

Så ha en lycklig vecka Hannis!!!

KRAMAR

MammaElva sa...

Låter som en härlig helg!
Och visst ska bloggandet framför allt vara roligt och kravlöst! Skriva om det som faller en in och sedan är det ju ett plus i kanten med fin respons!

Ha en härlig måndag! Kram

Svart, vitt & rött sa...

Orden mjukt och lugn speglar verkligen dina bilder!! Härliga att titta på! Med tanke på ditt tidigare inlägg så måste jag säga att jag återkommer hela tiden till din blogg oavsett vad du skriver om eller vilka motiv du har på fotografierna. Du skulle kunna fotografera ett sandkorn och få det till ett masterpiece! Jag gillar verkligen din blogg och din stil, så... I´m here to stay! Ha en go start på veckan!

Kia sa...

Ha en toppen vecka!
Mjuk och go´.

Kram kia

Anna S sa...

Mjuka dagar är bra.
Så fina bilder, och roligt att se en skymt av hundvännen din.

Kram, hoppas att du får en fin vecka! :-)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan!
Verkar som du hade en härligt avkopplande helg, precis vad du behövde.
Läste ditt förra inlägg om bloggandet.
Känner som dig, jag skriver om det som faller in just då och är det något som är jobbigt, ja då skriver jag om det. Bara bilder på inredning och sådant, känns lite tomt tycker jag. Tycker det är kul att läsa om hur just de här bloggarna har det i livet och man känner ju igen sig hos många som har det jobbigt, ex som jag känner igen din förlust du haft för ett tag sedan. Den där känslan är svår att förklara. Så för mig är bloggandet något som kan få mig att må bra av. Få ur mig jobbiga saker osv.
Ha en fin em/kväll.
Kramar, Jennie

liljasandra sa...

Så fint med rolig helg.. jeg elsker også stillheten og være alene..det er så godt med alle de krav en har rundt seg. Ønsker deg alt godt for uken.

TIDSOPTIMISTEN sa...

Såg ut som en riktigt avkopplande helg, verkligen rogivande bilder ;)

Kram ullis

Industri house sa...

Hej fina hannis! Du är så fantastisk på att skriva så tankevärda saker jämt, och alla fina kort du alltid får till, helt magiska!! Tack för att du finns,du inspirerar:) Stor kram jessica.

Änglarnas hus sa...

Hallo gums!!

vad skönt att du fått en "laddabatteriernahelg" inför den nya veckan..behövs ibland!
Jag läste ditt tidigare inlägg och måste få kommentera att jag älksar just att din blogg speglar dig personligen..både genom om hur du inreder..men framför allt genom de ord du skriver..
Jag har ibland försökt att vara mer personlig och har iof fått kred då..men jag blir lättare väldigt ytlig..vilket jag inte är som person :)

hoppas veckan blir bra!! Kraaam Sanne

Huset nummer tio sa...

En underbar känsla förmedlar du än en gång;)

Tack för din kommentar hos mig idag och tänk ändå så skönt att livet har sina upp och nedgångar för det är ju det som gör det lite spännande;)

Önskar dig en härlig kväll och hoppas det inte regnar/snöar och blåser för mycket hos dig
Kram
Annie

Sirpa sa...

Det ÄR så skönt med såna "bar vara" helger!:) Önskar dig en fin vecka!
Kram Sirpa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj vännen!
Låter som en skööööön helg! Min "helg" började i fredags morse då dottern kom intassande med hög feber. Så det har blivit 4 dagar hemma istället för två. Har använt dagarna till allt från att mysa och se på film, baka, äta popcorn till att RÖJA!! Jag är sååå nöjd med att ha tagit mig igenom våra rörigaste områden! Så nu är just de väldigt organiserade, men andra områden totalröriga, den där typiska effekten då man börjar rota runt.
Och så har jag och bästisen haft en tjejdag då vi varit till Biskopsgården på REA! Nice!!

Datorn har stått i princip orörd dessa dagar. Men nu kikade jag in till dig och läste de missade inläggen. Bl a om bloggandet.
Som du vet så gillar jag dig och din blogg precis som den är!! Jag tycker det är underbart att du skriver som du gör. Själv har jag ju valt att vara i stort sett anonym. Inte ens mina arbetskamrater eller kompisar vet att jag bloggar. Bara min bästis och mina systrar. – Varför! Vet inte men det finns nåt skönt i att vara anonym på bloggen …. Kanske lite rädd för att bli bedömd?!

Anledningen till att jag började blogga är mitt intresse för att fotografera och redigera. Och inredning så klart och framför allt det ROLIGA att dela intressena med andra. Jag skulle väldigt gärna vilja blogga oftare, men tyvärr så finns inte tid för det i mitt liv.
Tycker att min blogg är tråkig just nu men snart hoppas jag att snö och kyla försvinner så att vi kan fortsätta med mitt orangeri! Jag har en grund och takstolar, men inget mitt emellan!! Då kan min odlardröm fortsätta. Och så har vi en gigantisk renovering av vårt sommarställe framför oss. Så det kanske kommer finnas lite kul att dela så småningom. Hoppas du får en kolonilott!!

Ha det gott! Du är bäst precis som du är!!
Kram Monica

creando sa...

En härlig soft helg ser jag :)

Tack fina du för dina varma ord hos mig.... ♥

Kramar
Kicki

Johanna / Fru form o fix sa...

Härliga bilder från en skön helg ser det ut som. Jag hittade hit efter länk hos Mamma Elva och kommer säkert tillbaka. Ha en fin dag!

Åse sa...

Vilka härligt rogivande bilder. Hoppas det blir en bra vecka.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det såg skönt ut det där... Och jag som tänkte gå till Friskis idag, fick helt plötsligt lust att käka praliner istället. Häpp!
Kram
Marie

Gardenhouse sa...

Vilka rogivande helgbilder du bjuder! Min helg var allt annat än det...
Vilket fint kök du skapat dig.
Snyggt med det lilla söta bordet till fårskinnet (kul att det kom från mormors får) på stolen vackert och genom tänkt :)
Ha en fin fortsättning på veckan,
Sussi

Fröken Grön sa...

Låter som en helg helt i min smak, - både när det gäller vilan och chokladpralinerna. Ibland behöver man verkligen bara stanna upp och ladda om batterierna. Tror jag har en sådan kväll i kväll, - det får bli pyjamas och bok tidigt!

Må så gott!
/Anna-Karin

Queen of Kammebornia sa...

Så mjuka och härliga dina bilder är!

Mamma C sa...

Mycket skön och avslappnande helg du har haft.
Kram Mamma C

Fiffiga Systrar sa...

Kul att hitta hit! Ska surfa runt lite innann ögonen slocknar. Fin blogg du har. / Emelie