Att göra eget köksbord

Tanken med bordet var att det skulle vara litet men ändå användbart.
Lite rufft, med ohyvlade plankor som ser ut att ha slagit sig. 
Operfekt var ordet. 
Underredet från det gamla bordet skruvades ihop med nya ohyvlade
plankor som jag målade med en oljebets som heter järnvitrol.
Det ser litet ut men med lite hjärterum får man plats sex personer.
Och trots att plankorna är ohyvlade så sticks det inte.


 På ena stolen (den andra är inte färdig...)
 hänger ett fårskinn från ett av mormors får. 
Det är en utmaning att få till ett litet kök.
Så att det inte känns som för mycket saker på liten yta men ändå mysigt.
Nu blev jag faktiskt nöjd direkt, händer inte ofta.

Och jag har inte glömt bort er! Ligger efter när det gäller besök hos er.
Hoppas att ni har det bra.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det mitt i veckan. Hoppas att det är lugnt och skönt.
Kram till dig!

25 kommentarer:

Ellinor sa...

Åhhh, vad charmigt varmt och ombonat det ser ut. Superfint! Och fårskinnet är mer än ljuvligt. Helt fantastiskt!
Ha det fint så här mitt i veckan!
Kram
Ellinor

Mina drömmars hus sa...

Kanoners, så fint!!! Benen passar perfekt med den slitna skivan.
Enda nackdelen med järnvitrol är att alla fläckar sitter som en smäck och går inte bort. Behövs nog ett lager av något som skyddar om du ska ha det som köksbord. Tips från mig som har ett bord målat med det.
Ha en härlig dag
Kram
AC

millandante sa...

Helt underbart Hannisfint!! Precis som jag misstänkte...:)

KRAM

tinajo sa...

Så fint och charmigt! :-)

Anette sa...

Riktigt fint bord! Du är så händig=) Mysigt med stolen också..ser så ombonat och mysigt ut!
Kram/nettan

Huset nummer tio sa...

Åh där hade jag gärna suttit nu med en kopp kaffe och en bra bok;) Om jag blundar tillräckligt hårt och titta på bilderna så är det som om jag är där;) Tack.

Önskar dig en fantastisk dag
Kram
Annie

VisaLiza sa...

Så fint bordet blev :) Gillar också när det är operfekt, när det ser ut som att en möbel har en historia. Skönt att kunna bli nöjd med en gång, något jag har svårt för, stället ofta så himla höga krav på mig själv. Liza

Johanna Stålros sa...

MYCKET bra jobbat, litet kanske men supercharmigt och fint!!!! Kram

Anki sa...

Åh du ska verkligen vara nöjd, så jäkla bra det blev. Fast vem tvivlar när det gäller dig;))
Stolarna är jättefina och bordet...WOW...du är bäst;) Ah bilderna nämner jag inte ens, hmm...

Sköt dig nu hjärtat!
Kraaam!

rustik charm sa...

Å så fin:-)Duktig du är.
Kram Kristina

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så fint bordet blev, fint med lite mörkare brädor till det vita, och det där fårskinnet ser ju så gosigt ut:)
Kram Jennie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Förstår att du är nöjd! Det är ju jättefint. Härligt med mycket charm!

Mitt stora dilemma är också alltid att jag vill ha det ganska avskalat men så har jag ju så mycket fiiiiina roliga prylar!!

Hoppas på +-grader snart! Denna kyla är inte min grej.
Kram Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses så fint!! Bordet blev super, och med den stolen till blir det magiskt. Sådär fint så man kan inte slita ögonen från och titta.
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Färgen på bordet blev snygg!
Mysigt också.

Ha det toppen!
Kram Kia

blockethuset sa...

Men vilket vackert bord..!

Nillis sa...

Åh, det måste vara det mysigaste och vackraste kök jag någonsin sett! Såå fint! kramis

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad fint bordet blev ,Järnvirtol ,måste testas
ser väldigt fint ut
Och så stolen till det ,pricken över i
Förstår att du trivs
Ha en bra torsdag

Marianne sa...

Snyggt! Smart att använda gammalt underrede. Järnvitrol är så snyggt.
....det där med gammalt underrede.....hm..kanske skulle tipsa gubben om det, för jag väntar och väntar på att han ska förverkliga mitt drömbord!;)
Ha en härlig torsdag!
Marianne

Maria sa...

Det blev jättebra, passar verkligen hemma hos dig. Jag kanske gör något liknande om jag inte orkar med ett heltgrönt bord.. För nu är det ju klart!!! Blev riktigt bra med färgen, matchar tapeten perfekt! Det är bara så rörigt hemma, jag har ingen lust att fota!! Zzzz... Tur att man kan surfa runt hos alla och bli inspirerad och kasnke ta tag i sitt liv..

KRAM

Linda sa...

Fantastiskt vackert bord. Älskar det operfekta.

Kram Linda

Åse sa...

Åh så snyggt det blev , riktigt härligt ombonat .

Mamma C sa...

Mycket snyggt, och så fint med fårskinnet på fotöljen.
Kram Mamma C

Elna sa...

Så mysigt det ser ut och fårskinnet är så läckert.

Kramen

Anna S sa...

Så fint du har det och så fint bordet blev! Spännande att se. Gillar att du har gjort det medvetet "defekt" (i brist på bättre ord) med brädor som ser ut att ha slagit sej!

Jo tack, ganska lugnt här. Har ju packat upp en skulptur som jag köpt från en begagnad-affär i Danmark. :-)
Alltid kul med nytt och att förverkliga idéer. :-)

Hoppas du får en härlig fredag och en helg som blir bra! Kram tillbaks till dej!

Sirpa sa...

Så fin bordet blev! Gillar såna plankor! Har det bra!
Kram Sirpa