Årets första

Temat på årets första fotoutmaning är just årets första...
För mig fick det bli en tolkning av årets första dag.
Då tände jag det tredje och det fjärde ljuset.
Det kan ses som sorgligt att man startar 2013 med att tända en 
adventsljusstake som borde ha brunnit söndagen före jul. 
Men när jag kom upp och såg ljusen så tänkte jag att okej, så blev livet för oss nu. 
Och satte mig en stund med de tända ljusen och tänkte på dom jag älskar mest. 
Så årets första dag startade ändå på ett mjukt sätt.

För att se flera bidrag så kikar ni in hos Edith & Jag

Så hoppas jag att ni får en fin söndag!
Kram Hannis

23 kommentarer:

Mrs Stenlund sa...

Vad fint!!! Så blir det ju ibland, adventsljus i januari - jättefin bild av att göra det bästa man har ändå. Ska jag tänka på idag!

Tina sa...

Ljusen kan man tända när man vill, tycker jag.
Det beror ju lite på hur man själv tänker och känner..då spelar ju inte konventionerna någon roll!

kram

Fröken Grön sa...

Jättefint ljus i bilden, i dubbel bemärkelse.
Och det symboliska i att få tända ett ljus för dem man älskar är alltid lika vackert. Hoppas det blir mycket ljus för dig under 2013!
Ha en skön söndag!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den ljusstaken kan du ha året runt egentligen, lika fint och tända nu.
Levande ljus behöver vi.
Varm kram
AnnaMaria

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Att titta på ljus och tänka känns som en bra start! Nu önskar jag det bästa 2013!! Kram!

tinajo sa...

Tycker absolut den kan användas året runt, jättefint ju! :-)

Kia sa...

Våra ljus tändes efter jul också. Hann liksom inte med innan och kalenderljuset fick brinna efter också. Mysigt med ljus hur som helst.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Huset nummer tio sa...

Så vackert och vemodigt på samma gång. Du kan verkligen förmedla känslor du;)

Önskar dig en mycket härlig söndag
KRam
Annie

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jättefin adventssljustake och härlig bild!!

Kram Lotta

Queen of Kammebornia sa...

Så fint! Det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan bli fint ändå! Kram!

Le petit jardin sa...

Ljus är vackert och mysigt oavsett dag på året

Kram kajsa

Pia Gustafsson sa...

Alltid vackert och stämmningsfullt med ljus. Gillar den fina ljuskuben.. Kram Pia

Meam Die sa...

Åh, den ljusstaken är sååå snygg!!!
SV: Ja, visst är den söt :) Den äter mestadels grönsaker, men en syrsa om dagen ska den ha... det är väl inte det mysigaste som finns, men man vänjer sig *ler*

kram kram Malin

Åse sa...

En vacker tolkning. Kram

SoF sa...

Så fint, så fint...!

Svart, vitt & rött sa...

Ljus som ljus :-) Det spelar absolut ingen roll! Ibland villl livet annat... PS, jag tror banne mig att jag ska köpa in lite washitejp också :-)

Edith och Jag sa...

Så fint, både bild och text. Som någon redan skrivit, det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan bli ganska bra ändå. Efter ett tufft slut på 2012 gjorde du väl helt rätt i att starta 2013 mjukt.
Kram Maria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vackra tankar och vacker bild..bättre kan väl inte året börja !

Kramelikram

Tant Emma sa...

Vackra bilder och så är det ju så fint med levande ljus.
Min tolkning hittar du här:
http://tantemmasbravader.wordpress.com/2013/01/06/arets-forsta-fotoutmaning-vanner-emellan/

Mamma C sa...

Kan året börja så mycket bättre.
Kram Mamma C

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så är det...livet stannar upp...samtidigt som det pågår som vanligt "utanför". Jag gjorde knäck idag...hann inte det till jul...
Kram,
Regina

Maria sa...

Man får ta livet som det kommer, känna efter och försöka hänga med.

Igår började jag minsann måla bordet! Fast vette fan om färgen blev så bra...

KRAMAR

Nillis sa...

Samma med mina ljus bara 3 som varit lite tända. Fina bilder, kramis