Vingar

Säg vingar eller fjädrar och jag piper högt!
 (eller rättare sagt vrålar men att jag piper låter sötare)!
Så nu har jag ett par ganska stora vingar som sitter på min provdocka.

Så kan jag ju låtsas lite som att jag julpyntar med vingarna också.
Vet ni vad jag missade att göra igår...Tända det tredje ljuset!
Hur dålig kan man bli på det här med jul egentligen?  Får tända det ikväll istället=))

Tack för alla snälla rader om skrivbordet!
Jag satt där igår en stund och pysslade. Nöjd som 17 minst sagt!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag lovar dig, har fått skyddat fågeln. Hunden är jätteintresserad
av den och kan tänka mig att din katt skulle tycka att den är kul=))
Hoppas att du får en bra vecka/ Kram



25 kommentarer:

Tina sa...

Det var en vacker syn så här på morgonkvisten!
Jag glömde också det tredje men det är ju bara att tända på och låtsas lite, hihi!

kram till dig

Ljuva Magnolia sa...

Hojta om du skulle råka tröttna på fina vingarna, då kan de få flytta hit ;)

Ha en fin måndag!
Kram Catta

Kia sa...

Gillar vingar, såå fina!
Skrivbordet blev ju toppen bra. Skönt att slippa plocka undan när man är mitt uppe i allt.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Ps. Har inte heller tänt det tredje ljuset!

MammaElva sa...

Vilka vackra vingar!
Och jag måste erkänna att jag har varit ganska dålig på det där med jul i år jag med.

Ha en fin dag, goa du! Kram

Le petit jardin sa...

Jättefina vingar!! Romantiskt ljuvliga

kram kajsa

Svart, vitt & rött sa...

Oj så fint!! Så mjukt och fluffigt... Ditt skrivbord blev ju superfint!! Hm, blir så sugen på att fixa och dona när man ser din kreativitet... Ha en bra start på veckan som är den sista innan jul!

Linda sa...

Åh, sådana vingar är så vackra! Jag är lite sugen på ett par sådana till dotterns rum.

Kram Linda

Enkel stil sa...

Vår J har en provdocka på sitt rum, men den är klädd i lite olika sorters halsband.
Vingarna passar så fint till din stil! Kram

Anna S sa...

Hej Hannis, så fint med vingarna på provdockan! Jag har ett par på vinden, köpta på en maskeradfirma när de var slut i alla andra butiker.

Log brett om det du skrev om att du pep. Ja det låter gulligt. :-)
Förstår absolut att Rolle är fascinerad av fågeln. Som gjord för att sätta tänderna i glupskt.

Kan tänka mej att du är mer än nöjd med bordet att sitta och pyssla vid.
Jag köpte ett liknande igår från Danmark. Har det både som pyssel och fikabord än så länge.

Hoppas du får en fin och inte så stressig vecka nu innan jul. Och mycket vila i juldagarna.

Kramar till dej och pälsbollen :-) Anna S

Nillis sa...

Väldigt tjusigt :-) jag håller med dig, vingar och fjädrar är sååå fint. kramis

Johanna Stålros sa...

Men nu blev jag nästan lite religiös- så vackra änglavingar....Kram

Åse sa...

Åh så läckert !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mycket vackert, och änglar hör ju till julen. Så nu har du julpyntat.
Kramar
AnnaMaria

Edith och jag sa...

Vilka vackra vingar! Här har jag nyss pysslat ihop ett par vingar av papp och glitter till dottern som ska spela volley boll i änglastass i morgon. Hon skulle bra gärna vilja ha ett par så fina som dina kan jag säga ;)
Kram Maria

Ps. Det där med adventsljusen har hänt här också ;)

Mamma C sa...

Jisses, vilka vackra vingar. Här missades inget ljus, hade barnbarnen hemma och dom håller reda på sådant.
Kram Mamma C

creando sa...

Det kallar jag för änglavingar deluxe. Har ett par som jag brukar pynta med just till jul. Men de är väldigt mycket mindre än dina :)

Melody Shih tzu sa...

Vilken härlig pyntning av provdockan! Ska nog tipsa sömmerskan om det!
Melodys matte

Hajan sa...

Jag har inte haft Adventsstake på
ett par år. Har bara Värmeljus
det är lätt att jag somnar och glömmer den kanske.
Så är det i mon ålder.
kram

Huset nummer tio sa...

Åh helt ljuvliga vingar, passar perfekt på provdockan.

Önskar dig en ljuvlig dag och vet du vad... det är ok att glömma tända tredje ljuset exakt på den dagen, det viktiga är att man tänder den;)

Kram
Annie

VisaLiza sa...

Så fina vingar piper jag i kör med dig :D Vill också ha!!! Har hittat ett par nästan likadana som jag är helt förälskad i men vart ska man ha dem? Kanske behöver jag göra som du och skaffa mig en provdocka till dem ;) Liza

Maria sa...

Urk fjädrar... har fågelfobi så det är inget för mig! (skrev fanimej falafelfobi först, hur??). Men fint var det, på bild ;)

Tavelvägg rekommenderas! Jag kan inte sätta saker rakt så det var meningen att tavlorna skulle lite hipp som happ och så blev det, och det blev bra tycker jag! Hittade två gemensamma faktorer: svartvita bilder och svarta ramar sen varierar storlek och utseende efter vad jag kommit över.

Ha en skön tisdag!!!

Kram

Nyanser av vitt sa...

Så fina Hannis
Kram

tinajo sa...

Hade gärna haft sådana - till fotograferandet om inte annat! :-)

Anette sa...

Så fina vingar!! Och provdockan likaså...Ha en bra vecka nu...och du det går att tända tredje adventsljuset senare! Bara du hinner till fjärde advent;)))

Kramar från Nettan

Queen of Kammebornia sa...

Jag tycker så mycket om vingar!!! Kram till dig!