Utmaning Eco-wrapping

Två inlägg på en dag, nej jag har inte blivit galen.
Men det finns en pysseldrottning nämligen Huset nummer 10 som har en utmaning som
 jag antog och som nu är klar. Utmaningen handlar om återvinning. Och just när det gäller
paket så kastar vi  ibland massor av kartonger och papper utan att ens tänka på det...
Så utmaningen var att återvinna material och göra ett paket som går att använda igen.
Nu är jag ingen paketmänniska och julklapparna och andra paket ser jag till att slå in
redan i butiken. Till skillnad mot min svägerska som skapar konstverk av varje paket!

Men prova bör man tänkte jag så en tom kartong till att börja med
 Papper som kom med från en butik när jag köpte doftljus och 
snöret dom virade in mitt paket med fick bli återanvänt på lådan. 

 Det svarta papperet och pappersremsorna låg i lådan sen tidigare.
Nu blev det en perfekt låda att ge bort något i, på bild en av 
mina favoritparfymer om någon vill köpa julklapp till mig, hehe
 Och sen kan lådan användas till favoritsmyckena eller kort, brev, fina stenar.
Vad man nu vill=))
Det här var kul!
Främst för att jag fick pyssla lite, känns som länge sen.
Men också för att det gav nya ideér om saker som kan återvinnas.

Annie som har bloggen Huset nummer 10 har många bra ideér om återvinning. 
Dessutom så är hon en aldrig sinande källa till eco-tänk! 
Hon fick bland annat både mig och en vän till mig att tänka om när det gäller
våra sätt att ta oss till och från jobbet, hur vi tvättar och vilka medel vi använder.
Intressant när man väl börjar tänka om.

Kram igen Hannis

Ps. Anna.S, hoppas du hinner bli klar till jul!
Annars så får du göra som jag, blunda när det är som värst=))
Stor kram


14 kommentarer:

Nillis sa...

Åh vad fint du gjort :-) Visst är de bra att återvinna och det blir ofta väldigt vackert på nåt vis. Härlig bild med fjädern, kramis

Nillis sa...

Åh vad fint du gjort :-) Visst är de bra att återvinna och det blir ofta väldigt vackert på nåt vis. Härlig bild med fjädern, kramis

tinajo sa...

Tjusigt värre - återvinning är fint! :-)

Mamma C sa...

Så fin din låda blev. Jag själv gjorde decoupage på exakt samma låda och stoppade popcakes i den och gav bort.
Kram Mamma C

creando sa...

Så fint det blev! Det finns så mycket vi kan använda igen och igen. Det är bara fantasin som stoppar oss. Och något slags konsumtionsmönster som är så väldigt lätt att falla in i. Du inspirerar :)

Kramar

Bara Sara sa...

Jo men visst har man mycket grejer hemma som kan användas om och om igen! Din box blev ju jättefin!! Kram Sara

VisaLiza sa...

Å jag hade ju också tänkt vara med i Annies utmaning, men attans det kommer inte hinnas med. Smart att använda en sådan tjusig låda, då blir det garanterat bra. Jag sparar mina också och använder som inslagning när det är kalas på gång. Liza

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint paket
Och kanon att man kan använda den till förvaring efter jul
Ha en bra dag

Queen of Kammebornia sa...

Väldigt fint har du gjort tycker jag!

Huset nummer tio sa...

Vilket vackert paket;) Helt ljuvligt och stort stort tack till ditt bidrag. Måste även tacka för alla de fina orden, står här och ler lite fånigt åt alla snälla ord;)

Önskar dig en helt ljuvlig dag och hoppas att du snart finner tid till mer underbart pyssel.
Kramar
Annie

Anna S sa...

Jättefint paket, verkligen!
Jag brukar återanvända lådor och papper, ibland tar jag till och med sånt jag hittar ute, som snören eller papper. Men att be dem slå in sakerna i affären är praktiskt. !

Lycka till i utmaningen!

Ja ,blunda eller "gilla läget" funkar ibland. :-)
Stor kram tillbaks! Anna S

Vit dröm sa...

Duktiga Hannis, du är allt en riktigt pysslare :)
Jättefin blev den och återvinning är alltid bra!
Kram och ha en bra dag!

Le petit jardin sa...

Så fint paketet blev och så härligt att få tänka lite längre med återvinning och göra det vackert. Ett sådant paket hade man blivit glad av :)

Kram Kajsa

Anonym sa...

Så fint ♥ Jag gillar återbruk..
Kram Lily