Paket

Den där känslan när man packar upp ett paket med pysselsaker är något 
av det bästa jag vet. Klämma, planera, ställa dom nya penslarna på plats 
och om jag dessutom vet att nu kommer det dagar där jag kan försvinna en 
stund i pysselvärlden, japp då blir jag på väldigt bra humör. Typ visselglad!


Jag ska testa att göra tavlor efter tips från en mycket kreativ person,
  tips från den fina Madame Petite

Och nu börjar min nedräkning!
Om tre dagar går jag på en efterlängtad ledighet.
Att inte behöva ställa väckarklockan på 04.30 i nio dagar ska bli underbart!

Hur har ni det i julplaneringen?
Kram Hannis

22 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Julledighet ska bli så skönt och att slippa ställa klockan är helt underbart.
Ha re
Kram
AC

Johanna sa...

Vilka ljuvliga vingar du visar i ditt förra inlägg! Jag har ju blivit helt tokig i vingar och har 3 här hemma:) Sambon tycker jag är lite tokig;) Tänk sedan när Sol får ett eget rum, då blir det ett par till, hihi!

Massa kramisar,

Johanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt med kreativitet och ledighet!
Kram,
Regina

Vita små hjärtan sa...

Å vad skönt för dig!!! Det lät väldigt tidigt, jag har förmånen att aldrig behöva upp så tidigt!
Ja men pyssel....man liksom kommer i en annan värld....
Kram Agnetha

Helena- Mormorsglamour sa...

Kan inte annat än hålla med... pysselpaket är de bästa.

Halv fem på morgonen det är bra jobbat, förstår att det kan vara skönt med sovmorgon då :)

Ha en bra dag nu
Kram
Heléna

Johanna Stålros sa...

Pysselglad- vilken underbart ord, ja den känslan är fin den;) Kramar

Le petit jardin sa...

Pysselglad är jag :) Och visst är det kul att få pysselpaket. Ibland önskade jag att jag hade mer tid på dygnet för att hinna med allt jag vill..och en bra pysselplats förståss.

Själv är det också 3 dagar kvar..sen 11 dagar ledigt, det ska bli härligt..då blir det julöl med goda vänner, uppesittarkväll med mamma och svärmor, jul, jul, jul & härliga nyår förståss och förhoppningsvis få sova länge...'

kram kajsa

MammaElva sa...

Hihi, du är go du! Säker samma känsla som jag får när jag får hem den där boken jag längtat efter att läsa. En lycka som går ända in i kroppens ben! ;)

Jag har sett Madame Petits tavlor och ser fram emot att se hur pyssliga du får till det!

Ha en jättefin dag, fin du! kram

Nillis sa...

Det låter underbart med lediga dagar och pysslande :-) Fina bilder som alltid. kram

Kia sa...

Jag har det bra i julplaneringen. Det som är klart är klart, det som inte är klart är inte det! :)
Åker imorgon så det blir som det blir....

Härligt med nya pysselsaker. Sånt gillar jag.

Ha det toppen!
Kram Kia

Åse sa...

Härligt med pysseldagar. Startar min ledighet idag och ska bara njuta av familjen och ledigheten ända till den 14/1. Kram

Liten Bod sa...

Visst blir man glad! En helg helg innan julafton att mysa på, och sen långledigt utan gäster ;) Här ska fixas! Kram, Tina

Tina sa...

Ibland tänker jag på att vi båda är uppe med tomtarna, jag går ju upp strax efter dig...men hemma hos mig dårå, hehe!
Idag börjar min julledighet, jippie!!

Mamma C sa...

Så skönt med långledigt. Jag har inte ens lite komp att ta ut. Så jag får beska med att gå till jobbet i mellandagarna.
Kram Mamma C

Svart, vitt & rött sa...

Jamen det där är ju rena rama julafton! Vilken glädje det är att öppna ett paket med penslar, färg mm. Så spännande med tavlorna du ska fixa! Jag kikade in på länken... är ju lite av en nörd när det gäller sådant :-) Det kommer att bli superfint, fast pilligt och många moment :-)

Nyanser av vitt sa...

Planer finns men att omsätta dem i handling..hm...skinkan är i allafall inköpt.
Kram Agneta

Maria sa...

04.30?? Varför i hela världen då? Jag förstår att du ska njuta av lite ledighet! Ska bli skoj att se vad du pysslar fram!

Kram
Maria

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Tittar in en liten sväng och önskar dig GOD JUL !!!
Simma lugnt, kram från Maria ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka vackra bilder, ska bli intressant och se vad du gör med dom. Från kaos har det gått till lätt kaos här, känns ok.
Julkram
AnnaMaria

Min plats i solen sa...

Härligt Hannis! :) Jag kan nästan ta på din förväntan och längtan efter lediga dagar att bara vara och skapa. Det är en skön känsla det där. Och jag ser fram emot att se de där tavlorna när du är klar. Galet härligt kreativ är du. Inspirerande.♥

Här började julledigheten idag. Det sista i mat- och julklappsväg inhandlades också idag så nu är tanken att vi ska kunna mysa runt här hemma och inte behöva besöka någon affär förrän tidigast mellandagarna. Ikväll blir det Ernst på tv, scones och te och imorgon efterlängtad sovmorgon. Ljuvligt! :)

Ta hand om dig kära vän och en riktigt, riktigt god och varm jul önskar jag dig.♥

Kram Lotta

Edith och jag sa...

Så härligt med nytt pysselmaterial! Kan känna känslan av skaparglädje genom dina bilder. Känner också väl igen känslan av att längta efter ledighet. Fast jag behöver inte längta mer nu. Min ledighet har börjat:)
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Då skulle du tycka att min vanliga uppstigningstid 06.15 var rena rama sovmorgonen, medan jag tycker att det är tortyr! Men åh vad vi ska ha det skönt på vår julledigheter, eller vad säger du?

Jag väntar också på paket och jag hoppas verkligen Posten snabbar síg så att jag får det innan jul!