När livet stannar till

Ni vet när man är mitt i den där lyckan.
Det bubblande, ledighet på gång och familjen.
 Den där underbara familjen jag har är på väg att samlas. 
För mys och samtal, god mat och trygghet. 
Tryggheten vi har i varandra, flocken.

Mitt i den känslan slogs det sönder. Och våran trygghet blev till ovisshet.
Förtvivlan, rädsla och tårar som inte vill sluta rinna.

Vi har gått matcher i livet förut. 
Nu går vi en igen och jag bara önskar att livet är på våran sida en gång till.
Det är det enda jag önskar.

Finaste bloggvänner, jag hoppas att jag kommer tillbaka gladare innan julafton.
Som ni förstår så tar jag en paus men återkommer förstås.

Om vi inte hörs innan så önskar jag er en riktigt God Jul!
Kram Hannis

Ps. Anna,S, tack för alla dina spår. Och en fin jul till dig också.Kram

35 kommentarer:

pysseltanten sa...

Oj...nåt tråkigt som hänt?!....Visst händer det emellanåt...tyvärr....
Skickar iväg en styrkekram till dej, vännen....O en stor JULKRAM oxå....
God jul, vännen...
Kram Git

Lily sa...

Livet är ett mysterium, ger en många prövningar..
Sänder dig många varma styrkekramar och tankar. God Jul vännen <3
Kramar Lily

Anki sa...

Goooa, jag kan bara ana mig till...?! Hoppas allt går er väg.
Det är inte så roligt här heller, men känslan säger mig att du har det värre.
Jag tänker på dig!

Sköt om dig nu och ha en God Jul trots allt!

Varmaste kramen!

Elna sa...

Hoppet överger oss aldrig, så hoppas på. Jag hoppas du kommer tillbaka med goda nyheter och sköt om dig kära du.

Kramen

Svart, vitt & rött sa...

Ta hand om dig! Hoppas på det bästa! Så tråkigt!

Carina sa...

Hej...
Jag vet inte vad som hänt men förstår att det är nåt allvarligt och sorgligt...ville bara kika in med en famn av varma kramar till dig & övriga drabbade...
Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Nyanser av vitt sa...

Varm kram till dig Hannis

Lantliv i Norregård sa...

Styrkekramar till Dig vackra Hannis...

Malin

LissenTo sa...

Följer dej via bloglovin, men brukar inte kommentera så ofta.

Nu vill jag skicka en styrkekram ....
Hoppas det ordnar sig

Le petit jardin sa...

En stor styrkekram till dig..vi finns här kvar när du orkar

kram Kajsa

Liten Bod sa...

Kramar till dig, ta hand om varandra. Tina

Nilla Nyfiken sa...

Skickar en massa varma styrkekramar och med önskan om att det ska gå bra .

<3
Pernilla

Madame Petite sa...

Neeeej fan, ursäkta mitt bristande ordval nu men fick rysningar över hela kroppen av dina ord och galet ont i hjärtat... det smärtar ända hit!!!!

Vet inte vad för hemskt du tampas med nu vännen men jag ber till högre makter att det ska bli bra!!!

Många kramar!

Hajan sa...

Älskade lilla vän , jag vet hur Du har det just nu.Alla säger vad du klarar det bra, men oj vad det känns i hjärteroten.
Jag hoppas Du får den Julen Du
önskade Dig Kram/harriet

Tina sa...

Min fina söta vän, jag hoppas du mår bra för jag bryr mig så mycket om dig. Skickar juliga styrkekramar till dig!!!

KRAAAM

Vit dröm sa...

Men Hannis vännen! Vad som än hänt skickar jag styrkekramar till dig, och önskar dig såklart en riktigt god jul om vi inte hörs!
Ta hand om dig och familjen!
Kram Anna

Ellinor sa...

Oh, Hannis vad ledsna din ord är. Och vad tungt ditt liv måste kännas just nu. Jag är så dålig på att säga bra saker i såna situationer men jag hoppas i alla fall att du kan få känna lite julefrid. Så himla tråkigt att det skulle bli så här när du var så glad över din kommande välförtjänta ledighet! Hoppas livet är på er sida som du säger!!
Stor kram
Ellinor

Ann-Catrin sa...

Tänker på dig!
Varm kram..
Ann-Catrin

Anna S sa...

Livet är verkligen ovisst och ofta orättvist.
Ledsen att läsa att det är tufft, att något hänt.
Jag hoppas på det bästa för dej och er, verkligen! Att det ordnar sej.
Och att helgen blir fin och vilsam.
Kramar Anna S

Min plats i solen sa...

Fina, fina Hannis. Tänker på dig och de dina och hoppas innerligt att livet är på er sida och att allt slutar väl.

Skickar stora varma kramar genom cyberrymden.♥

Rosa i huset i vitt sa...

Kramar till dig och din familj
kram Rosa

Fröken Grön sa...

Åh, Hannis... Stor varm kram och många styrketankar skickar jag din väg.
/Anna-Karin

Mamma C sa...

Jag hoppas verkligen att livet är på er sida nu.
Stor Kramar mamma C

Enkel stil sa...

Många kramar, och ta hand om varandra.
Kram Anita

Maria sa...

:( :(

Tänker på dig, hoppas det som hänt kan ordna sig snabbt och lyckligt.

10000 kramar!!!
M

Johanna Stålros sa...

Åh min fina fina bloggvän jag skickar en massa kärleksfulla julkramar och omtanke, hoppas allt löser sig till det bästa♥♥♥

Hanna sa...

många kramar till dig.
Hanna

A house by a lake sa...

Mycket tråkigt att läsa. Ta hand om dig.

VisaLiza sa...

Skickar dig styrkekramar och hoppas att du får en ljusning i tillvaron snart. Pausa är klokt och vet att du är saknad i din frånvaro! Kramar Liza

Mamma med ambitioner sa...

Allra största kramen till dig Hannes. Må ni hitta styrka i varandra.
Kristina

Anci sa...

Åh, jag hoppas och önskar att allt är bra nu. Att du får den jul du vill ha med din familj.

En stor kram till dig !!
Anci

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är ju så...det händer saker och livet stannar upp...tiden stillar sig för att man ska ha den för att ta itu med det som ibland är svårt...

Sänder dig en julhälsning och en varm styrkekram,
Regina

Ett Vitare Hem sa...

Skuttar in och önskar dig en riktig GOD JUL!!
Kram/Lena

Mycket annat & lite betong sa...

Jag hoppas att du får en fin och God Jul trots allt!

Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig julafton. Sköt om dig Hannis
GOD JUL
Kram Agneta