När det är över

I lördagskväll förlorade vi kampen.
En mycket älskad, beundrad och stor man gick vidare.
En make, pappa, morfar och gammelmorfar.

Sorgen är så stor och så oerhört smärtsam.
Jag är tacksam för att du hade hela din flock runt dig in i det sista.
Att jag fick luta min panna mot din hand och veta att du visste att 
jag aldrig tagit  dig för given. Att du alltid haft den stora platsen i
mitt hjärta. Du lärde mig så mycket, du visade mig vägen så många
gånger. Du dömde aldrig, utan trodde alltid på mig och familjen.

Igår på julafton började dina vänner, journalister som du arbetat med 
och journalister som du lärt upp skriva om dig och ditt arbete. 
Och vi läste raderna med stolthet.
Och grät över att vi kände att du var med oss.

Morfar, 
Jag vet att du nu lyssnar på jazzlegenderna.
Snackar med gamla fotbollshjältar och politiker.
Och längtar efter oss som du alltid gjorde.
Och vi längtar efter dig.
Vi kommer efter så småningom och jag vet att du möter oss då.


Tack till er alla. För mail och fina rader. Det känns fint att läsa.
Jag önskar er en fortsatt fin jul med skratt och värme.
Kram Hannis



28 kommentarer:

Nilla Nyfiken sa...

.... Beklagar sorgen. Tungt och vackra minnen på samma gång. Varma kramar kommer här till dig! <3

Pernilla

Hus Inspiration Inredning sa...

Beklagar sorgen!
Vad fint du skrivit om din morfar! Det låter som han har det bra där i änglarnas land med hjältar och politiker. Han kollar säkert ner på er och är stolta över er.

Kram

Anci sa...

Åh, jag blir så ledsen för din skull ! Jag förstår din saknad och jag vill skicka dig massor av stora, varma kramar !!
Du skriver så fint. Tack för att du gör det ! Jag tar orden med mig och gör om dem lite i mitt hjärta.

Kram
Anci

Tina sa...

Åh söta fina Hannis, jag är så ledsen för din skull. Sorg är inget kul och den kommer aldrig lägligt. Tycker så synd om dig och skickar all styrka jag kan i din riktning...

Varm kram Tina

Anna S sa...

Fina Hannis. Jag känner med dej.
Beklagar bortgången. Vet hur sorg kan vara och är. Det är tungt, smärtsamt och tar tid att ta sej igenom.
Din morfar låter som en mycket fin man som funnits där för dej på ett bra sätt.En person som betytt världen. Ledsen för din skull att han inte längre finns bland er.

Kramar Anna S

Nyanser av vitt sa...

Beklagar Hannis. En styrkekram till dig från mig i din svåra tid
Agneta

tinajo sa...

Ledsen för din och din familjs skull, aldrig roligt att behöva säga farväl. Glad dock att du har fina minnen, så länge man minns så är de aldrig långt borta.

Eddie och barnen... sa...

Jag är ledsen för er skull...men med lyckliga minnen kommer man långt...Anna

Ellinor sa...

Så fint att ni fick vara med och vara tillsammans. Så sorgligt att allt måste ta slut. Jag är så ledsen för din skulle och så tråkigt för er alla. Så fina ord du skriver.
Kram
Ellinor

Ljuva Magnolia sa...

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så lessamt Hannis, jag beklagar sorgen.
Skickar dig en stor kram
AnnaMaria

Huset nummer tio sa...

Kära älskade Hannis. Jag beklagar sorgen, så sorgligt. De vackra raderna du skriver får tårar att trilla ner för mina kinder.

Tänker på dig och dina nära.
Ta hand om dig
Annie

Åse sa...

Beklagar sorgen och sänder en styrke kram

VisaLiza sa...

Beklagar sorgen Hannis! Det är onekligen en märklig tid när de som alltid funnits inte längre finns kvar. Förlorade min farmor för tio år sedan och saknar henne varje dag. Han kommer alltid finnas med dig i hjärta och i minne. Kramar Liza

Hanna sa...

Beklagar sorgen kära du.
En stor kram
Hanna

Svart, vitt & rött sa...

Beklagar sorgen!!! Ha det så gott det går!

Hajan sa...

Jag har ju nyss mist min älskade
make,så jag vet hur det är.
Min make var både morfar och farfar.Lilla vän var ledsen om Du behöver lätta på dina känslor.
En stor tröstekram från mig/ hajan

Mamma C sa...

Det är tungt när man mister sina när och kära. Min pappa lämnade nyligen oss.
Stor kram till dig.
Mamma C

Ewa`s Galleri sa...

Så ledsamt för er
Tänker på dig. Var själv på begravning dagen innan jul min moster dog alldeles för tidigt
Kramar Ewa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så ledsamt men ändå så skönt att ni fick dela den sista stunden tillsammans. Sänder tröstekramar till dig.
Kram,
Regina

Fröken Grön sa...

Ord känns överflödiga...
Vet att jag tänker på dig!
Varmaste kramar!
/Anna-Karin

Bara Sara sa...

Beklagar din och er sorg. Du har skrivit så fint om honom du mist, massa värme och kärlek. Kram Sara

Anki sa...

Hannishjärtat!
Tänker på dig.

Varmaste kramen!

Vit dröm sa...

Åhh Hannis kära du! Tankar och kramar till dig och din familj!
Ta hand om er!
Kram Anna

Nillis sa...

Beklagar sorgen. Kramar till dig och din familj, kram kram

Madame Petite sa...

Tänker på dig Hannis... vackraste orden om morfar hos dig i dag. Det gör så ont att säga adjö...

Varmaste kramarna...

Edith och Jag sa...

Så fint du skriver om en så sorglig händelse.
Kan inte göra annat än att skicka en kram till dig.
Maria

millandante sa...

Åh.. beklagar verkligen sorgen Hannis. Din morfar, som jag förstått betyder så mycket för dig. Han får leva vidare i dina ord nu. Varmaste kramen