I tid och otid

Temat på fotoutmaningen är i tid och otid.
För mig som jobbar som transportledare inom anläggningstrafiken på dagarna så 
blev det fokus på otid.Snön som kom har gjort att tid blev en bristvara minst sagt.
Så att mysa, pyssla och njuta fick kliva åt sidan.
Istället så har jag ett hem i kaos, där kläder hänger lite överallt, högarna i köket
lever sitt eget liv och mitt i rummet står ett skrivbord som faktiskt ska bli klart idag.
Inte det charmigaste inlägget jag gjort men så är det här idag på andra advent=))


Kaos kan vara mysigt det med om man ser det på rätt sätt.
Vad jag hoppas att ni njuter av tända ljus, adventsfrukost och lugn och ro.
Det ska jag göra om några timmar, ja inte frukost då men tända ljus!

Kram Hannis

22 kommentarer:

Anette sa...

Hahaha! Så roligt att få se verkligheten;) Hoppas du får en skön andra advent i alla fall=) Vad fint skrivbordet kommer att bli föressten!! Kram/Nettan

Johanna Stålros sa...

Älskar kaos- för ur det växer det alltid fram något vackert;) Och du skrivbordet- gudars så snyggt u har fixat till det!!!!! Ha en underbar söndag. KRAMAR

Tina sa...

Ur den där kaostiden brukar det vara många fina idéer som föds, det ser jag det!!

KRAAM

Choices By Annie sa...

På något sätt kan du få stök att bli vackert, vet inte hur du gör men sluta aldrig med det;)

Dina bilder från bröllopet fick mig att fälla en tår, så otroligt vackert.

Du har en ska att hämta hos mig om du vill
Kram
Annie

Nyanser av vitt sa...

Ha en fin 2:a advent i kaos :O) Hannis.
Kram Agneta

Mina drömmars hus sa...

Så fint ditt skrivbord kommer att bli.
Hoppas du kan njuta lite också så här på andra advent
Kram
AC

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Vilka vackra bilder du bjöd på från bröllopet!
Här skulle du få se på stök...Jag och äldste sonen röjde undan i trädgården igår inför stormen som väntas här, massor av prylar ställdes in i uterummet som gränsar till vardagsrummet, nu ser det ut som ett bombnedslag minst sagt!
Dina bilder är vackra trots stöket! Kramen!

Svart, vitt & rött sa...

Lite stök och bök är det hos oss alla... jag håller med det som Tina säger. Och du... när jag fotograferade det där huvudet hos keramikern så tänkte jag faktiskt på dig :-) Jag visste att du skulle gilla den lika mycket som jag :-) Ha en go andra advent!

maria syr och så vidare sa...

Hihi, härligt att du bjuder på lite verklighet! Jag fokuserade också på otid. /Maria

åse sa...

härliga bilder från verkligheten, för det är ju precis så livet är lite då och då.

Fröken Grön sa...

Befriande inlägg, Hannis. Så där ser det nog ut hos oss alla, även om man med kamerans hjälp kan måla upp något annat. Hemma-tid är verkligen en bristvara, alldeles för ofta...

Ditt skrivbord ser fantastiskt ut! Jag håller nästan tummarna för att du låter bordsskivan vara som den är; den är jättevacker mot det vita underredet.

Adventskram till dig!
/Anna-Karin

Elna sa...

Ja det är så vi alla har det till och från. Skrivbordet ser ut att bli jättefint.

Kramen

Pia Gustafsson sa...

Ja kaos är det lite då och då. Vilket snyggt skrivbord.. Kraaam Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lugn och ro lär det inte bli förrän julledigheten, men glögg blir det här ikväll också till solsidan. Så vackert skrivbord!
Adventskram
AnnaMaria

Edith och Jag sa...

Kan tänka mig att snön ställer till det och tar mycket tid i ett jobb som ditt och visst blir det kaos ibland. Jag är jätteglad att du tog dig tid med fotoutmaningen i alla fall. Härliga bilder och skrivbordet ser ut att bli riktigt fint.
Hoppas att du har en fin söndagskväll.
Kram Maria

creando sa...

Vardagsrealism! Härligt :)

Kramar

Anna S sa...

Hej Hannis, jag tycker att dagens bilder är fina. :-)
Absolut, viktigt att ta kaos på rätt sätt om det inte överhopar en. Men desto skönare när man får lite ordning på torpet igen. ;-) Här är det tvätthögar och golv som behöver målas. En annan dag.. kanske till jul.

Kram till dej!

Emma sa...

Fina bilder på hemmakaoset :)
Mys med ljus nu tycker jag.

Mamma C sa...

Jag har en förmåga att skapa mitt kaos själv när jag sätter igång. Hade lite så i mitt kök igår. Men framåt kvällen var det tipptopp igen.
Kram Mamma C

Kia sa...

Lite ljus till frukosten hade vi här sen har vi flängt runt hela dagen.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

MammaElva sa...

Du måste ha fullt upp just nu i detta väder! Hoppas det lugnar sig snart så du får tid till det som gör dig extra glad!
kram på dig!

Enkel stil sa...

Skönt att se att det är fler som har det lite som jag. Vi har suttit på Bromma och tittat på tavlan och hoppats på att vårt flyg inte skulle bli inställt. Idag hade vi tur.
Hoppas lugnet lägger sig hos dig oxå.
Kram Anita