Detaljer från ett bröllop

Den är en ynnest att få vara med på någons stora dag.
Att få ta del av känslor mellan brudparet, att se familjemedlemmarna torka tårar.
Höra brudens mamma berätta barndomshistorier medans bruden gör sig i ordning.
Det är också nervöst, oerhört nervöst. I alla fall för mig. Det får bara inte misslyckas.

Den här dagen startades tidigt på en salong i stan.
Med kaffe, praliner och en bubblande blivande brud.
 Detaljnörd som jag är så blev jag helt fascinerad av sminkösens jobb.
Lite annat än min fem-minuters make på morgonen.

 Vackra ryggen
Klänningen var i vägen så  bruden fick hjälp på med skorna. 
 Buketten och sen mot kyrkan!
Brudparet är på resande fot så än så länge får ni bara se detaljbilder.

Fredag, hur underbart som helst!!
Jag ska på teater i helgen, Fanny och Alexander.
Och söndagen ska vara bara min att användas till att göra vad jag vill.

Önskar er en fin helg/ Kram Hannis
Ps. Anna.S, jag hoppas att du får en riktigt fin och mjuk helg. Kram!

17 kommentarer:

Tina sa...

Jisses, vilka snygga lockar!!
Du har fångat mycket så fint redan nu, väntar på resten!!!

kram o trevlig helg

MammaElva sa...

Wow, vika vackra bilder. Fick lite pirr i magen när jag såg och minns mitt eget bröllop :)

Träffade en granne här om dagen som berättade att han skulle på Fanny och Alexander. - det är sånt vi pensionärer gillar, sa han ;)

Ha en fin kväll! kram på dig!

Hajan sa...

Så vacker brud,med sitt långa hår.
Tänk att kunna ha sådana skor,>gud så vackra.
Så spännende att få se lite mer av
allt kring detta. Fanny och Alexander har ju fått bara rosor
för sin uppsättning,hoppas Ni var nöjda-
kram Hajan

Madame Edith sa...

Vilka underbara bilder. Håruppsättningen var riktigt riktigt fin.

Kram/M

Maria sa...

Åh vad roligt! Har själv fotat två bröllop och det var väldigt spännande.

Hur går det med ditt bord? Tack för tipset om färg på mitt köksbord, ska ge mig iväg till Beckers o kolla!

Ha en skön helg!!!

Kram
M

Nyanser av vitt sa...

Åh så fina lockar och så vacker bukett.
Coolt att få åka plogbilen :O)
Ha en underbar helg.
Kram Agneta

Anki sa...

Underbart fint, bruden, buketten, allt...du fotar som ingen annan!
Här är det noll koll på fotandet, tips behövs;))...Ringde dig härom kvällen men fick inte signalerna att går fram, hmm...provar igen i helgen!

KRAM!

VisaLiza sa...

Vackra detaljer! Tänk så fantasin kan sättas igång av bara några få detaljer. Jag ser hela dagen framför mig redan :) Liza

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin brud
Måste varit härligt att få vara med
ha en skön helg

Mina drömmars hus sa...

Underbara bilder och vilken härlig frissa.
Hoppas din fredagskväll blir toppen
Kram
AC

Åse sa...

Wao vilka ljuvliga bilder, underbara.

Nillis sa...

Åh vilka vackra bilder, du är verkligen duktig :-) mysig helg du ska ha med, kramis

Fröken Grön sa...

Fantastiska bilder, Hannis! Brudparet kan skatta sig lyckliga att ha en mästerfotograf som du i vänkretsen!

Fredagskram till dig!
/Anna-Karin

Rosa i huset i vitt sa...

Fint med lockar
ha en bra helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Så fina detaljbilder du tagit. Hoppas det blir en bra kväll på teatern.
Kram Mamma C

Emma sa...

Jättefina bilder! Vad härligt med bröllop:)Kram Emma

Le petit jardin sa...

Det är något så speciellt att få följa med på ett brudpar resa från smink, kläder, bukett till vigsel, fotografering och fest..Det är fyllt med sådan skimmer och glädje.
Bilderna var jättefina!!

Kram Kajsa