Bakom gardinen

När man som jag har påbörjat en liten pelargonsamling och ser det här 
bakom gardinen så kan det vara så att att man faktiskt blir visselglad. 
Dom lever och växer!
Har gått och stirrat på lilla odlingen och funderat på om det inte funkar,
kanske dags att kasta tänkte jag för någon vecka sen men väntade lite.
Och nu står dom där mitt i vintern och andas lite liv.
Vi får väl se vad det blir av dom till slut.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det när det snart är jul? 
Är det full fart eller hinner du njuta lite?
Kram till dig

22 kommentarer:

Tina sa...

Så fint, så här mitt i vintern!!

Lussekram till dig

Ewa`s Galleri sa...

Grattis till pelargoner mitt i kallaste vintern minus 18 idag
Vad spännande med ditt skrivbord ,fint att spara skivan lite ruffig ,ser fram emot att få se hela
Ha en bra dag

Mina drömmars hus sa...

Har faktiskt också en pelargon kvar....
Önskar dig en riktigt mysig lucia.
Kram
AC

Bara Sara sa...

Så fint med fräscht liv i blommorna mitt i kalla vintern! Glad lucia till dig!!

Hajan sa...

lilla vän släng dem inte,jag har en
väninna som aldrig tager bort
2 Mårbacka som hon har. Jag begriper inte. Jag är mera som Lisa Larsson ,slit och släng. Var och en bliver lycklig på sitt vis eller hur.

lycka till kram/Hajan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt och överraskande mitt i vintern, växer dom nu lär det bli växa av sen när solen börjar värma mer.
Lussekram
AnnaMaria

Maria sa...

De där pelargonerna... tar livet av dem varje år! Jag hade säkert tjugo stycken ifjol i olika storlekar, inomhus i ett svalt mörkt utrymme. Alla dog. Alla!

Tack så heeeemskt mycket för dina kommentarer hos mig! Den sista gjorde mig varm i hjärtat, hade så gärna velat jobba med fotografi men jag är liksom inte där... vågar inte.. är rädd att det ska bli fel. Har träffat massa fotografer (nån har fotot hemma hos oss till tidningar, nån när vårt hus skulle säljas) och de har sådana superkameror! Perfekt skärpa! Det får inte jag :( Jaja, jag kämpar på och hoppas det lossnar en dag!

Stora kramar till dig och än en gång, bild på bordet tack, sura hundar eller ej!

KRAM

Vita små hjärtan sa...

Vad härligt! Mitt i smällkalla vintern!
Ha en fin Luciadag!
Kram Agnetha

Vit dröm sa...

Det tror jag det att man blir glad :)
Ha en härlig torsdag!
Kram Anna

Mycket annat & lite betong sa...

Härligt att de orkar i detta mörker! Man kan tro att det är en tidig vårbild.
Roligt med ditt färdiga pysselbord!

Ha en mysig Luciakväll!
Agneta

Åse sa...

Så härligt med lite sommar så här mitt i vintern .

Kia sa...

Kul att de frodas! Har mina också lite här och var. Har lyckats att överleva en lavendelstickling också. 1 av 30 typ fast jag kanske inte ska säga något än!!
Fint att du sjunger för dina kamrater. : )

Ha en toppen lucia!
Kram Kia

Mamma C sa...

Klart man blir glad av att se lite grönt så här mitt i kalla vintern.
Kram Mamma C

creando sa...

Lyllos dig! Här händer aldrig sånt tyvärr :)

Kramar

Änglarnas hus sa...

En stämningsfull lucia vill jag önska dig!! oppas dagen har varit fylld av ljus och vacker musik!!

Jag är säker på att dina pelargoner kommer att frodas och växa till sig! De behöver bara vatten och kärlek..och det utstrålar du..i massor!!

kramkram sanne

Edith och Jag sa...

Vilken lycka att hitta något så fint bakom gardinen :) Själv upptäckte jag igår att mina pelargoner frusit ihjäl ute i förrådet. Var tvungen att prova, men nu vet jag att det inte går att övervintra dem i ett oisolerat förråd även om man bäddar in krukorna.
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Nämen, då kanske det finns hopp även för min pelargon som långsamt gulnat bort.. jag låter den stå och hoppas att livskraften återkommer när det blir lite mer sol..nån gång...

millandante sa...

Vilket härligt hopp om våren...! Att de bara står där mitt i vintermyset och skvallrar om en annan härlig årstid:)

Kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ja tänka sig mitt i vintern :)
Önskar dig en fin och kall helg, kram från Maria

Hanna sa...

så otroligt roligt, jag bara älskar att pyssla med pelargonier.
Ha en fin adventshelg.
Kram
Hanna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det förstår jag att du blir visselglad..pellisskott mitt i vintern..inte dåligt !! Du får prata lite med dom varje dag så klarar dom sig nog till ljuset kommer tillbaka.

En fin helg till dej..kram Anette

Anna S sa...

Hej Hannis, ett sånt fint ljus du har i bilden! Verkar som att du har bra hand med växter som fick dem att gro.

För mej är det lite fullt upp ett tag, har varit en höst med mycket inbokat. Men jag ska försöka att ta det lugnt och inte stressa upp mej över "måsten" som jag ändå kan göra senare när det finns mer ork.

En av mina systrar kommer hit och sover över och sen ska vi fira syskonen tillsammans med en vän.

Hoppas att alla kan koppla av lite och njuta av samvaron, strunta i stress och "måsten" som det så lätt blir i dessa tider. :-p

Kram till dej!