Att sysselsätta sig

Alla människor hanterar sorg på olika sätt.
Jag kände härom natten att jag måste göra något med händerna.
Tänka på något annat, så med min favorit Billie Holiday på låg volym började
jag knåda lera. Papperslera, tacksamt att pyssla med. Det torkar snabbt.
Jag la en bit spets över och kavlade för att få lite mönster.
 Och gjorde en skål.
Bara för att komma igång.
Det är skönt att vara ledig nu.
Att kunna gråta när det kommer över mig.
Att pyssla lite för att skingra tankarna, promenera med hunden, umgås med familjen.

Jag ska försöka ta mig runt hos er idag.
Och kika på hur er jul har varit.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, stor kram till dig!




17 kommentarer:

Tina sa...

Visst är det så, att sorgen tar sig olika uttryck hos oss. Att skapa med händerna är rogivande när även jag känner mig ledsen. Den där sorgen släpper mer med tiden men den tiden känns så lång ibland...

puss o kram till dig!

Bara Sara sa...

Sorg är olika och det är skönt att göra saker för att skingra tankar. Jag brukar hantera sorg, eller ilska eller irritation, genom en rejäl löprunda. Funkar också! Kram Sara

Le petit jardin sa...

Jag tänker på dig, jag känner med dig och skickar en liten styrkekram.

Detkan vara skönt att få vara kreativ och skingra tankarna, eller jogga, eller gå...man ta r ett steg i taget, det blir bra så..man bär de bra sakerna med sig i hjärtat.

God fortsättning

Kram Kajsa

Johanna Stålros sa...

Åhh vännen.....men visst är det skönt att bara kunna vara hemma och som du säger låta det komma "överen" utan att det gör något...och att få skapa med händerna ger mig ro oxå. Kärlek från mig!

~ Eva ~ sa...

Det är bra att kunna försöka skingra tankarna i sorgen, även om de är ständigt närvarande ändå...

Jag har hamnat i en liknande livssituation, och känner hopp och glädje när jag ser Din vackra skål.

Kram,Eva

VisaLiza sa...

Bra att du ger dig tid och utrymme att sörja. Tror också att det är klokt att sysselsätta sig med något. Sorg är så stort och komplext att det är svårt att greppa. När någon går bort tänker jag också på de som gått tidigare och visst blir livet svårt när dessa människor inte längre är hos oss. Med tiden blir det lättare att bära dock. Många kramar till dig! Kan inte heller låta bli att påpeka att skålen är otroligt söt!

tinajo sa...

Att göra något med händerna är ju fin terapi. :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skålen är jättefin och jag tror det är bra och pyssla med något lagom stort.
Skickar en stor varm kram till dig
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Jättefin blev skålen Hannis, och som du skriver så är det såklart bra att pyssla med något för att tänka på annat en liten stund.
Kram på dig!!

Rosa i huset i vitt sa...

Bra att skingra tankarna lite ..
Många kramar till dig
Rosa

Elna sa...

Vilken vacker skål och du får ha en fin fortsättning.

Kramen

Nillis sa...

Så fin skål, behöver man torka leran i speciell ugn tro? Kul med lera, gick keramikkurs för länge sedan. Många kramar till dig

Huset nummer tio sa...

Tur att du hann färdigt med din pysselhörna för att pyssla är bra för själen och samlar tankar och minnen. Tänker massor på dig.
Kram
Annie

Ewa`s Galleri sa...

Att skapa brukar vara väldigt bra om man vill skingra tankarna en stund,När jag målar försvinner allt för ett tag och jag är mitt i målningen
Vilken fin skål du fick till
Ha en riktigt skön helg

Åse sa...

Skönt att kunna vara lite kreativ och skingra tankarna lite. Styrkekram till dig

Anna S sa...

Hej Hannis, har tänkt på dej nu och då. Att ha något att skingra tankarna med kan vara nödvändigt när man är i stor sorg. Som ett sätt att få utlopp för känslor och även att komma bort från det som är. Bra att ha kreativiteten då.

Tycker att dina alster alltid är så fina, måste prova papperslera! Skålen du gjorde är helt underbar, så skir i sitt uttryck.

Hoppas att du kan vila och gråta när sorgen kommer över dej. Och att du har dem runtomkring dej att prata med om det som är eller annat.

Stor kram tillbaks, Anna S

Mamma C sa...

Skönt att få skingra sina tankar lite, när sorgen tynger på. Alla har vi våra knep för att känna lite inre lugn och ro.
Kram på dig, glömde säga att din skål var fin.
Mamma C